wat een gepuzzel...

Hoi,

Mijn zoontje is nu 6 mnd en dit is zijn schema:

7u 180cc
+/- 9.30u fruit met liga'
12u 180cc
16u 180cc
18u groente (aardappel en groente)
22u 180cc + pap

Nu is het volgens het cb de bedoeling dat het veranderd naar dit schema:

ontbijt: 200ccfles, evt met rijstebloem
tussendoor: fruit + thee/water
lunch: bord pap van 100cc met rijstebloem óf stukjes brood + 100cc fles
tussendoor: broodkorst, rijstewafel, soepstengel + thee/water
Avondeten: groente/ aardappelen, rijst of pasta,/vlees, kip of ei + fles van 100cc
Laatste voeding: 200ccfles, evt met rijstebloem.

Ik ben al aan het oefenen om tussendoor broodkorst en soepstengel te geven. Ook al thee/water geprobeerd, maar dat vind hij niet zo heel lekker. Is het nu zo dat ik in een keer die fles van 16.00u kan laten vervallen, en hem dan een soepstengel en thee ga geven. Ook al drinkt en eet hij het nog niet zo goed? Dan zou hij juist eerder honger krijgen en gooit ie het schema in de war, doordat hij dan eerder bijv zijn groente krijgt...

En ik wil nog even wachten met stukjes brood geven... Dat geef ik tijdens de lunch liever die 100cc pap. Maar is dat dat wel genoeg? Als hij daar normaal 180cc melk krijgt?

En dan nog 1 vraag ;-)
Ik maak de avondmaaltijd vers voor mijn zoontje, nu wil ik hem kip geven, moet ik dat gewoon bakken in de pan, of koken in water? (heb dat ergens gelezen nl) en daarna heel fijn maken met een staafmixer... hoop dat dat gaat lukken...

Wie heeft er antwoord op al mijn vragen?

 
wat een gepuzzel. er gaat wat veranderen voor je meid. mijn zoontje is nu 9 maanden.
bij 6 maanden kreeg hij:
7-uur ontbijt: 200cc met pap geven met lepel
10-uur tussendoor: fruit evt. water
12- uur lunch 1 booterham met korst met fles 100cc
15- uur tussendoor: liga, soepstengel met dik sap/rooibosthee
17 uur avond: aardappelen/groenten met water en toetje
19 uur laatste voeding 200 cc

de fles van 15-16 uur gaat over naar iets lekkers.

ik heb ervoor gekozen om in de ochtend pap te geven omdat hij in de avond al zoveel in een keer krijgt, dan hebben ze een goed moter voor de start van de dag. je zal gaan merken dat zijn slaapschema ook anders gaat worden. in de ochtend 1 uurtje en in de middag wat langer. het kan zijn dat hij in de avond voor de laatste fles niet meer wilt gaan slapen.

ik maak alles vers met staafmixer nu eet hij zelf. je kan eens kijken bij de AH het boek van oppperdepop. staan ook tips in,
(http://webwinkel.ah.nl/product/AH/135668/Kookboek+Opperdepop!) als hij kip krijgt dan bak ik dat, zijn gezonde vetten die hebben zij ook nodig.

succes!!
 
hoi,

Bedankt voor je reactie, mijn zoontje slaapt nu 2x op een dag.
Van 10-12u en van 14-16u
Na zijn groente in bad en dan naar bed. Slapen tot 22u omdat hij dan zijn fles krijgt.

Jouw schema ziet er goed uit. Alleen weet ik niet of ik om 7u pap met lepel ga geven... Als we moeten werken is dat te veel haasten denk ik. Maar ik kan die pap toch ook uit de fles geven?
En de fles om 22u ook nog met pap geven? Of krijgt hij dan teveel pap?
 
Het is inderdaad een gepuzzel, maar ons schema is op dit moment zo:

06:30 uur 180 + 6 (pap) - fles
08:30 uur fruit
09:00 uur tot 11:30 uur slapen
11:30 uur 180 + 6 - fles
14:00 uur tot 16:00 uur slapen
16:00 uur groente
17:30 uur yoghurt (wanneer wij ook een toetje eten)
18:30 uur 180 + 6 (pap) -fles
19:30 uur naar bed
Tussendoor geven we hem naar behoefte water/diksap. Soms drinkt hij een paar slokjes, soms 100 cc.

Groetjes Rianne

Je kan de laatste fles gewoon pap geven, maar misschien kan je die eerder geven en dan slaapt hij misschien wel gewoon door?
 
uitproberen moet je zeker doen!

Als ik moet werken sta ik om 6 uur op rens ongeveer 6.45 uur uit bed en dan pap, ik moet er wel bij zeggen dat hij zijn pap binnen 5-10 min op heeft. pap uit de fles moet lukken, maar dat was bij ons geen succes. zelf zou ik er niet voor kiezen om 2 keer pap te geven. ik denk dat te veel is. ik zou eerder dan in de avond pap geven en in de ochtend melk.

wat Rianne aangeeft adviseer ik je ook. als je de fles van 22 uur eerder geeft kan je ook op tijd naar bed ;)

succes!



 
Ik zou geen 2 x pap geven zijn allemaal extra calorieen zeiden ze op het cb bij ons.

bij ons is het schema zo en dat vond het cb prima:

8.00 pap fles 180/6 en 4 bambix
10.00 (op de creche) fruithap en sap
12.00 boterham + 150/5
15.00 (op de creche) liga en sap
17.00 groente en sap
19.30 180/6

Hij mag sochtends minder melk en dan een bord pap van het cb dus ongeveer ook 150 cc pap maar daar heeft mijn vriend geen tijd voor sochtends dus ik vind de papfles wel prima hij eet genoeg van een lepel dus.
Thuis geef ik vaak smiddags pas fruit omdat hij slaapt sochtends van 9-11 (in de tijd ongeveer een uurt of anderhalf)
Hij gaat om 13.00 weer naar bed tot meestal 15.00
Op de creche krijgen ze ook vaak rond half 5 nog soepstengel maar dan is hij al vaak opgehaald.

De overgang van een fles minder ging hier vanzelf. Cb raaddde ook water of thee aan maar dat valt niet echt in de smaak en met het warme weer (long time ago) wilde ik dat hij toch extra dronk en sap ging er wel goed in dus dan maar sap. Probeer nog soms wel thee of water zodat hij het wel een beetje leert drinken. Hij drinkt over heel de dag meestal 1 flesje sap (130 cc)

succes
 
Terug
Bovenaan