Hoi,
Mijn zoontje is nu 6 mnd en dit is zijn schema:
7u 180cc
+/- 9.30u fruit met liga'
12u 180cc
16u 180cc
18u groente (aardappel en groente)
22u 180cc + pap
Nu is het volgens het cb de bedoeling dat het veranderd naar dit schema:
ontbijt: 200ccfles, evt met rijstebloem
tussendoor: fruit + thee/water
lunch: bord pap van 100cc met rijstebloem óf stukjes brood + 100cc fles
tussendoor: broodkorst, rijstewafel, soepstengel + thee/water
Avondeten: groente/ aardappelen, rijst of pasta,/vlees, kip of ei + fles van 100cc
Laatste voeding: 200ccfles, evt met rijstebloem.
Ik ben al aan het oefenen om tussendoor broodkorst en soepstengel te geven. Ook al thee/water geprobeerd, maar dat vind hij niet zo heel lekker. Is het nu zo dat ik in een keer die fles van 16.00u kan laten vervallen, en hem dan een soepstengel en thee ga geven. Ook al drinkt en eet hij het nog niet zo goed? Dan zou hij juist eerder honger krijgen en gooit ie het schema in de war, doordat hij dan eerder bijv zijn groente krijgt...
En ik wil nog even wachten met stukjes brood geven... Dat geef ik tijdens de lunch liever die 100cc pap. Maar is dat dat wel genoeg? Als hij daar normaal 180cc melk krijgt?
En dan nog 1 vraag ;-)
Ik maak de avondmaaltijd vers voor mijn zoontje, nu wil ik hem kip geven, moet ik dat gewoon bakken in de pan, of koken in water? (heb dat ergens gelezen nl) en daarna heel fijn maken met een staafmixer... hoop dat dat gaat lukken...
Wie heeft er antwoord op al mijn vragen?
Mijn zoontje is nu 6 mnd en dit is zijn schema:
7u 180cc
+/- 9.30u fruit met liga'
12u 180cc
16u 180cc
18u groente (aardappel en groente)
22u 180cc + pap
Nu is het volgens het cb de bedoeling dat het veranderd naar dit schema:
ontbijt: 200ccfles, evt met rijstebloem
tussendoor: fruit + thee/water
lunch: bord pap van 100cc met rijstebloem óf stukjes brood + 100cc fles
tussendoor: broodkorst, rijstewafel, soepstengel + thee/water
Avondeten: groente/ aardappelen, rijst of pasta,/vlees, kip of ei + fles van 100cc
Laatste voeding: 200ccfles, evt met rijstebloem.
Ik ben al aan het oefenen om tussendoor broodkorst en soepstengel te geven. Ook al thee/water geprobeerd, maar dat vind hij niet zo heel lekker. Is het nu zo dat ik in een keer die fles van 16.00u kan laten vervallen, en hem dan een soepstengel en thee ga geven. Ook al drinkt en eet hij het nog niet zo goed? Dan zou hij juist eerder honger krijgen en gooit ie het schema in de war, doordat hij dan eerder bijv zijn groente krijgt...
En ik wil nog even wachten met stukjes brood geven... Dat geef ik tijdens de lunch liever die 100cc pap. Maar is dat dat wel genoeg? Als hij daar normaal 180cc melk krijgt?
En dan nog 1 vraag ;-)
Ik maak de avondmaaltijd vers voor mijn zoontje, nu wil ik hem kip geven, moet ik dat gewoon bakken in de pan, of koken in water? (heb dat ergens gelezen nl) en daarna heel fijn maken met een staafmixer... hoop dat dat gaat lukken...
Wie heeft er antwoord op al mijn vragen?