wat een geweldige leeftijd!

Wat is dit toch een leuke leeftijd zeg!
Ik merk dat Julia de afgelopen tijd veranderd is. Ze begrijpt steeds meer en kan ook steeds beter dingen duidelijk maken.

Gisteren haalde de oppas haar uit bed. Zegt Julia "poep" en wijst naar haar billen. Ze had inderdaad gepoept.
Ook zegt ze "klaar", als ze niet meer wil eten.
En "uit", als ze uit de kinderstoel of box wil. Maar ook als ze haar slaapzak uit wil als ze uit bed komt. Dan pakt ze een mouw en zegt dan "uit".
Ze begrijpt ook steeds meer. Ik kan aan haar vragen om bijvoorbeeld een boek te pakken of haar jas of schoenen. Dit doet ze dan ook.
Of vragen of ze naar de badkamer komt of naar slaapkamer.

Ik merk dat ze meer ontspannen is, omdat ze beter begrepen wordt en zelf ook kan aangeven wat ze wil.

Ik ben gewoon zo trots op mijn kleine meisje!
Vooral toen ze me gisteren een handkusje gaf toen ik haar bij de oppas had gebracht. Zo schattig.
En ze zegt kesbal! (kerstbal)
Ze is echt een mini-mensje en absoluut geen baby meer.

Dit wilde ik gewoon even met jullie delen;-)

Liefs Maartje

ps. nu Juul echt groot begint te worden, begint het echt te kriebelen om weer te proberen om zwanger te worden. Mijn man is er nog meer aan toe. Dus we gaan het begin 2012 weer proberen, spannend!

Leuk he!vind ook echt genieten,elke leeftijd heeft wel wat.mn dochter is nu 4 en dat is ook geweldig!ze apkan haar naam al schrijven en die is niet makkelijk.
maar wat kan die van jou al veel zeg!en praten!Kyandro zegt alleen nog maar papa en mama(als ie zin heeft)verder was ie snel met lopen en klimmen enzo.kan niet alles gelijk ook he!haha komt wel vanzelf.maar wel leuk om te horen wat andere kindjes ook doen op deze leeftijd.
Kyandro maakt duidelijk met wijzen en da zeggen.of...heel hard schreewen!
leuk dat jullie voor een 2de gaan
liefs jootje

Ja het is heerlijk als die kleintjes groot worden. En geloof me je gaat het steeds leuker vinden. Straks kletst ze je je oren van je hoofd en kan iedereen haar volgen. Het is een heerlijke tijd.

Geniet ervan!

Ja! Toevallig zat ik er gisteren aan te denken, ik vind het ook! Seth zegt bah als hij gepoept heb, ook uit net als Julia of eet. Vanochtend kwam hij met een zak kruidnootjes naar me toe: eet, eet, eet. En heel erg boos toen ik zei dat hij dat niet mocht!

Noor zoekt overal onze poes, als ik haar vraag waar de poes is, zoekt ze en wijst ze waar hij is. Het is echt een super leuke leeftijd!

Hier ook, ik geniet ervan, Julia loopt nu en wil nix anders meer!
Heerlijk, jammer dat het allemaal zo snel gaat!

Hier ook volop genieten! Ik vind het sinds hij zelf kan lopen een stuk leuker! Praten doet hij nog maar een beetje (papa, mama, jaaa, bah) en nog niet heel gericht. Ik kan me al verheugen op alles dat nog komen gaat!

En ik merk ook dat Diederik tevredener is nu hij zelf meer kan.

Yup, hier ook een blij en súper ondernemend mannetje! En ook soms dikke boze tranen als iets niet mag (in de vensterbank klimmen en andere te gevaarlijke acrobatische capriolen...)

Hier ook een enorme babbelkous alleen is er nog geen touw aan vast te knopen. Eigenlijk gaan alleen nee en ja goed, voor de rest nog geen herkenbare woorden.
Nu hadden we dat ook wel verwacht, Warren wordt 2talig opgevoed en dan duurt het veel langer voordt ze echt gaan praten.

Ik merk wel dat hij sinds 3 weken weer slechter slaapt, wordt vaak wakker tussen 04.00-06.00. Ook veel dromen enzo. Hij heeft natuurlijk ook heel veel te verwerken, maar ik hoooop dat hij binnenkort weer goed gaat slapen hoor!

X
Evje

Heerlijk he, genieten!!!

Hier ook kriebels voor tweede baby.

Stan loopt ook de hele dag als een trein, en begrijpt ook heel veel.Kleine opdrachtjes zoals: breng de bal naar mama, snapt hij nu ook.

Hij praat echter nog niet zo heel veel

(bah, danke, oma opa mama papa, die, kaya, max, ouwhie)

Terug
Bovenaan