Wat een gezellige familie!

Hallo!

Ik moet weer even van mij afschrijven! Want ik wordt weer eens gek van mijn schoonfamilie! Mijn schoonzus is zwanger van de broer van mijn man en die krijgen hun kindje in december. Nu hebben zij echt nooit in ons geinteresseerd in ons ziekenhuisleven. Daar balen wij echt heel erg van. Ze bellen echt nooit en als we ze zien dan doen ze alsog er niks aan de hand. Nu ben ik in augustus geopereerd en heb aar een lange nasleep van gekregen. En dat weten zij gewoon maar toch nooit een kaartje sturen of bellen mail noem maar op. Ze gaan wel de hele familie langs om hun echo foto's te laten zien behalve ons! en zo kan ik nog wel even door gaan.

Vandaag waren mijn schoonouders op bezoek en heb ik aan hen gevraagd of zij wel eens iets over ons vertellen ofzo. Nu zeiden zei dat zij het er wel moeilijk mee hadden. Maar zij hadden zoiets dat moeten jullie zelf oplossen. Logisch lijkt mij ook. Maar zijzeiden dat wij nooit tegen hun gezegd hadden en nooit in hun wangerschap geinterresseerd waren enzo! Leuk gesprek werd het toen! Nu hebben wij als wij hun zagen gevraagd hoe het ging en hun nog een keer een kaartje gestuurd enzo. Dus lijkt het mij dat wij genoeg gedaan hadden. En tja eerlijk is eerlijk wij zijn blij dat ze zwanger zijn maar ik sta nou ook weer niet te juigen alleen snapt niemand dat blijkbaar. Nu heb ik hen een hele nette brief geschreven hoe wij ons voelen en denken en wat wij graag zouden willen hoe zij met ons om moeten gaan.

Wat vinden jullie? Heb ik dit goed aangepakt en wat zouden we eventueel nog meer kunnen doen?

Groetjes Ester

Hoi Ester,

Jeetje wat vervelend dat je schoonfamilie zo reageert zeg!
Ik kan me goed voorstellen hoe je je daarbij voelt.
Heel goed van je dat je ze een brief hebt geschreven waarin je uitlegt hoe jullie je voelen en wat jullie verwachten. Misschien hebben ze et helemaal niet door en denken ze dat er niet naar vragen, het beste is wat ze voor jullie kunnen doen. Misschien zijn ze bang dat jullie er niet steeds mee geconfronteerd willen worden?

Na jouw brief wordt dat in ieder geval duidelijk. Volgens mij is dat een goede zet van jou/jullie geweest! Ik ben benieuwd hoe ze op je brief reageren.

Sterkte,

liefs Hopey

Hoi,

We hebben bericht van ze gehad!! Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Zij zeggen het ook heel erg te vinden dat het zo is gelopen maar zij zeggen ook dat zij het ons kwalijk nemen dat wij niet persoonlijk aan hun hebben verteld dat wij niet zwanger kunnen worden. Tja, hadden wij niet echt behoefte aan dus hebben mijn schoonouders dat verteld aan hun.
En zij zeggen dat zij niks tegen ons gezegd hebben omdat mijn schoonmoeder en schoonzus dat afrade!!! Terwijl mijn  schoonmoeder en schoonzus zelf elke week tegen ons begonnen.  Dus dat klopt niet. Maar goed. Ze hebben er wel spijt van en ben blij dat te horen.

Groetjes Ester

hoi hoi

jeetje wel vervelend zon situatie, maar in de fam zegt de 1 dit en de ander dat dus je moet het doen met de dingen die je hoordt en dat is echt vervelend.

ik snap heel goed dat je niet iedereen persoonlijk gaat vertellen dat je niet zomaar zwanger raakt het is niet zomaar iets en dat zouden ze moeten begrijpen.

iniedergeval is het wel heel positief dat ze gereageert hebben en ik denk dat als je graag een band met ze zou willen sommige dingen naast je ne neer moet leggen zand erover en er voor gaan gepraat wordt er toch wel.

natuurlijk kan je ook een keer even om de tafel gaan zitten de dingen uit praten en een nieuwe start maken als hun dat ook willen.

heb jij van alles gedaan komt het dan nog niet goed dan is dat heel jammer maar helaas.

nou hou ons op de hoogte

liefs annieka

Terug
Bovenaan