Wat een kl@#$%-dag!

Wat een kl@#$%-dag vandaag zeg! Superchagrijnig en ja hoor….hartstikke ongesteld (voelde en zag het afgelopen dagen al wel aankomen hoor). Zelfs op mijn werk ben ik in huilen uitgebarsten (gebeurt mij echt zelden).

Het valt me steeds zwaarder, dit wachten op een wonder wat nooit lijkt te gebeuren. Volgens de gyn is er niets vreemds aan de hand en zou het moeten lukken, maar waarom lukt het dan niet na dik anderhalf jaar (en bij iedereen in mijn omgeving wel)!

Hoe komen jullie deze dagen door en hoe verwerken jullie telkens de teleurstelling ?

Gelukkig duurt mijn negatieve instelling meestal maar één à twee dagen. Hierna kan ik het weer wel van mij af zetten.

Sorry voor mijn geklaag. Ik weet dat velen van jullie al veel langer op een wonder wachten en dan valt mijn anderhalf jaar nog wel mee. Maar ik moest het even van mij af schrijven!

Groetjes,
Nikki

hoi Nikkie,
niks geklaag, het is voor ieder hier elke maand weer spannend en balen als het weer niks is. Voel je nou niet schuldig omdat je nog niet zo lang bezig bent als anderen hier, want daar kan jij ook niks aan doen meis.
Dat erdoorheen zitten bij een menstruatie ken ik wel, bij mij duurt het ook 1 of 2 dagen en dan ga ik het positieve van een nieuwe kans weer zien,
dus dat is volgens mij heel gewoon,
Sterkte de komende dagen!!

liefs
Patricia

Hoi Patricia,

Bedankt voor je reactie.

Gelukkig ben ik weer over mijn dipje heen en probeer ik weer met vertrouwen naar de toekomst te kijken (met betrekking tot de kinderwens). Hoe gaat het met jou?

Groetjes,
Nikki

Lieve Nikki,
Fijn te horen dat je dipje weer zo goed als achter de rug is. Ik ben nog niet zover, ik heb ook woensdag onze (4e) teleurstelling moeten verwerken.
Dan is mijn eerste reactie dat ik ermee stop maar dat heb ik alweer aan de kant gezet hoor
Ik probeer alweer voorzichtig vooruit te kijken en weet ook van mezelf dat ik nog genoeg terugslagen en dippies zal krijgen de komende tijd totdat we weer aan de beurt zijn
Ik ervaar echt dat het delen van mijn gevoelens op dit forum een grote bijdrage levert aan de verwerking van een teleurstelling. Eindelijk hoef je je verdriet, machteloosheid, woede of jaloezie eens NIET uit te leggen......

Sterkte meid !

Liefs, Jo

Hoi Jo,

Wij zijn nog niet met behandelen bezig. De gyn wil eerst dat we het nog een half jaartje zo proberen. Pas als we twee jaar bezig zijn zonder succes, dan zal het waarschijnlijk eerst IUI worden. Bij een dipje denk ik dat het nooit goed zal komen (waarom al anderhalf jaar niet en dan in dit half jaar wel?). Elke menstruatie is een steeds grotere teleurstelling. Hoewel ik me er ook wel van bewust ben, dat de ergste tijden wat dit betreft misschien nog wel moeten komen.

Maar binnenkort gaan we lekker op vakantie. Lekker uitrusten en goed ons best doen! Hopelijk levert dit een wonder op.

Vreselijk dat jullie vierde poging mislukt is en dat je nu zo lang moet wachten voordat je verder kunt. Ik hoop dat je de teleurstelling weer een plekje kunt geven en dat je weer snel kan genieten van de goede dingen van het leven. Ga je nog op vakantie?

Groetjes,
Nikki

Hallo Nikki,

Wat gek dat jullie 2 jaar   een kinderwens moeten hebben alvorens de medische molen in te stappen.....
of hebben jullie de eerste onderzoeken wel gehad en is daar niks geks uit naar voren gekomen dan...
Meestal hoor je toch dat je na een jaar de mm in mag.

Nou heel veel succes met alles.
We duimen voor je!

Liefs,
mama Peet

Hoi Nikki,
Thx voor je berichtje
Ik snap je onzekerheid over het komende halfjaar hoor. Je gyn.wacht wel erg lang vind ik. 2 jaar en dan pas de MM in ?
Ook die teleurstelling van een menstruatie voor aanvang van je behandeling herken ik maar al te goed, dat hebben we hier volgens mij allemaal ook eerst moeten doormaken.
Als je onder behandeling bent is het anders omdat je er een hele maand echt mee 'bezig' bent (ivm de hormoonbehandeling en de bezoeken aan het ziekenhuis voor bloedtesten, echo's en terugplaatsingen/inseminaties)
Geniet in ieder geval lekker van je vakantie en wie weet levert dat inderdaad een groot wonder op !
Wij gaan voorlopig niet weg, we hadden plannen voor sept/okt maar gezien onze volgende terugplaatsing (ws. in sept.) zal dat wel niet doorgaan
Voor die tijd hoop ik op goed (strand)weer want daar kan ik vanuit mijn woonplaats in 45 min. zijn...
Dan is elke dag een korte vakantie !
Een fijne vakantie alvast en ik duim met jullie mee !!

Liefs, Jo

Hoi meiden,

Ik ben begin november 2005 gestopt met de pil. In januari 2007 zijn we voor de eerste onderzoeken naar de gyn geweest. Het eerste zaadonderzoek en de eerste samenlevingstest waren niet goed. Het tweede zaadonderzoek en de tweede samenlevingstest waren wel normaal (??). Bij mij was alles (gelukkig) goed. Begin mei heb ik een HSG gehad en nu dus een half jaartje afwachten.

De gyn zegt namelijk dat de kans om op natuurlijke wijze zwanger te worden (20%) groter is dan via IUI (10%). Voor IVF komen we nog niet in aanmerking. Dus tja….we wachten maar af. Ik zit er nog wel aan te denken om te vragen voor een derde zaadonderzoek. Ook denk ik dat, als ik het niet meer uithoud tot eind oktober / begin november, ik al wel eerder bel voor een afspraak voor verdere behandeling (als je het niet vraagt, wordt er zeker niets gedaan, toch?).

Maar hopelijk hoeft dit niet. Ik hoop ook voor jullie dat op korte termijn goed nieuws is te melden.

Groetjes,
Nikki

Terug
Bovenaan