Hoi Priscilla,
Ik denk dat je zelf van binnen voelt hoe het zit....Je zal zelf goed weten hoe ver je ongeveer zal zijn tenzij je een hele onregelmatige cyclus hebt en geen idee hebt wanneer je eisprong is geweest en wanneer je NOD was geweest en dus hoe lang je bent..... Uit eigen ervaring weet ik, dat je je lichaam goed kent en aanvoelt en ook ik wist helaas al vanaf dat ik wist dat ik zwanger was de eerste keer, het niet goed zat. En helaas kreeg ik inderdaad een miskraam met 6 weken. Een klap, ja zeker. Keihard. En ik ben altijd heel relativerend, maar jezus, wat deed dat zeer zeg..... Ik leef ten zeerste met je mee en ik hoop zo ontzettend dat het niet voor jou geldt, maar probeer er nu alvast vrede mee te krijgen hoe moeilijk het ook lijkt.... En mag het een troost zijn, het komt echt goed. Er zijn zoveel vrouwen in hetzelfde schuitje, je bent niet alleen en zeker niet de enige. Ik had/ heb het geluk dat ik binnen 4 weken weer zwanger was en ondertussen 32 weken van een hele sterke krachtige dochter die groeit als kool.
Gelukkig is je vriend er voor je en is het altijd goed om positief te blijven, maar zoals je zelf al zegt, als je teveel hoopt, is de klap des te harder straks. Hoe je hiermee omgaat? Mij heeft het geholpen dat ik gewoon ging janken als ik moest janken en ik heb er heel veel over gesproken met familie en vrienden... Je zal merken dat er meer in je omgeving zijn als je het er over hebt. Mijn schoonmoeder en twee vriendinnen van mij hebben hetzelfde meegemaakt dus heb ik veel steun aan gehad. Sowieso van vriendinnen en van mijn baas heel veel liefde en steun ontvangen. Omdat ik gezegend was met een zeer spoedige zwangerschap erachteraan kon ik het snel los laten maar toen begonnen er voor mij hele spannende weken...Als je al eens zoiets hebt meegemaakt zit je bij een tweede zwangerschap toch de eerste 3 maanden niet op een roze wolk en ben je heel gespannen. Maar ook dat gaat voorbij...... Tijd heelt alle wonden en geef je eraan over. Heb verdriet, praat erover.
Sterkte tijdens deze weken. Dat afwachten is echt vreselijk....