Wat een knappe kinderen allemaal

Pff als ik het hier zo lees dan kunnen jullie kindjes echt al veel. Op een foto zag ik een knappe meid aan de tafel staan (sorry dat ik niet meer precies weet wie het was). En al die verhalen over zittende kindjes enzo.
Maak me een beetje zorgen om Tyche. Ik zie haar echt nog niet zitten de komende tijd en maandag is ze al wel 7 mnd.
Ik snap ook wel dat iedere baby zijn eigen tempo heeft maar wanneer moet je je zorgen gaan maken??

Heb echt een erge dip de laatste tijd. Tyche slaapt 's nachts niet meer goed en ik baal zo.... het ging allemaal zo goed met ons en dan nu dit.
En als je dan hier ook allemaal leest dat andere baby's wel al van alles kunnen... zucht!!

Begrijp me niet verkeerd hoor want ik ben echt heel blij voor jullie!!

Groetjes Kirsten

hoi Kirsten!
Don't worry!
Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt maar het is echt niet nodig! Milo kan sinds een maandje goed zitten (hij is nu 7 maanden en een dag) maar zijn oudere zus heeft daar veel langer over gedaan hoor! Maar zij is echt een talenkind. Ieder kind ontwikkeld zich dus echt op zijn of haar eigen manier en langzamer betekent zeker niet dat het dommer is of langzaam in het algemeen! MIjn dochter zei gericht 'mama' toen ze 9 maanden was en wordt 3-talig opgevoed, ze is nu 2 en praat meer dan al haar vriendjes in de creche. Ze liep pas met een jaar en 5 maanden!
Geen zorgen maken hoor, komt vanzelf!!!
liefs Stephanie

Geen stress het komt allemaal goed.

Yoëll sliep ook heerlijk de nachten en nu is het een groot drama. Overdag slaapt hij steeds maar een half uurtje hooguit en dat dan 2 keer. Verders wil hij bij me zijn en anders huilen huilen en huilen.

Hij kan ook nog niet zitten en doet er ook niet echt moeite voor, wel wil hij staan. Hij is erg sterk in zijn benen. Wat ik bij Yoëll doe is hem steeds even neerzetten, in het voedingskussen met een speeltje, een beetje oefenen zeg maar. Dan blijkt dat het hem wel lukt, maar hij is veel te ongeduldig en ziet en wil te veel.

Meid het komt echt allemaal goed.

Groetjes Pauline

PS die kleine die aan de tafel stond die je bedoelde is volgens mij Yoëll van Denise (bij de topic boefjes)

Merel is 7 maanden en kan ook nog niet staan of zelfstandig op de grond zitten.
Sinds kort is aan het proberen te kruipen, maar de schuift alleen achteruit en steeds rondjes..hahaha

Ik maak me er niet zo druk om hoor.
Het komt vanzelf.

En tuurlijk zou ik het geweldig vinden als ze zelf goed kan zitten bv, want dan kan ik haar in het stoeltje aan tafel erbij zetten of lekker in het fietsstoeltje.
Maar ik wacht daar gewoon echt mee totdat haar rugje sterk genoeg is
Moet zeggen dat ik sommige moeders erg snel vind met die dingen, maar dat is ieder zijn keuze!

Matthijs vindt het ook allemaal prima! Hij is dinsdag 7 maanden en rolt af en toe om, meer niet....
Zitten kan hij nog zo goed als niet.....
Ik maak me niet zoveel zorgen, hij zal wel een latertje zijn.....

hé hallo

Daniëlle is nu 8 1/2 maand en zit nu sinds een 2 weken eindelijk goed en zelfstandig voor langere tijd, daarvoor moest ik erbij in de buurt blijven omdat ze makkelijk omviel...
bij sommige topics hier zag ik dat andere kids het wel al konden....
ze heeft een neefje en die is 14 weken ouder, als ik zie wat hij al kan dan denk ik soms..oh deed Daniëlle dat ook maar, maar aan de andere kant is de tijd dat ze zijn zoals ze zijn...knuffelig en afhankelijk zo voorbij, dus ik geniet er nog maar even van dat ze door de kamer tijgert en piept als ze me nodig heeft, over een paar jaar krijg je te horen; maham, dat kan ik zelf wel hoor, ik ben al groot hahahaha
het komt vanzef wel en tot die tijd geniet ik van haar zoals ze is en wat ze nu kan....

groetjes Veronique mv Daniëlle

Kian maakt ook een hoop stennis, en gilt de hele boel bij elkaar (leuk hè mam, ik kan gillen), maar zitten of kruipen ho maar. Z'n hele lijfje beweegt en gaat op en neer, maar gericht ergens heen, ho maar.
Komt goed!
Liefs Nelleke

hoi phira,
ik kan me wel voorstellen dat je zorgen maakt, mijn dochter 8mnd rolt nog niet om, ze zit wel maar verder niets, volgens het cb moet ik met haar gaan oefenen maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan, want zo gauw ik haar neerleg op haar buik gaat ze gillen. soms laat ik haar dan zo een paar minuten liggen, maar ze houdt pas op met gillen als ik haar op haar rug leg of weer neerzet.mijn zoontje was veel sneller die liep al langs de tafel, dat was ook niet altijd leuk, want hij wou nooit zitten of liggen om zijn luier te verschonen.
ieder kindje heeft zijn eigen tempo en misschien is die van jou straks weer sneller met praten.
groetjes steffie

Terug
Bovenaan