wat een land sjonge sjonge...

je mag niet over straat met je kindje zonder indentieteit bewijs of paspoort.

we zijn vorige week pasfoto's laten maken. als ze niet goed zijn kan ik nieuwe komen maken.

mijn dochter vond de lamp namelijk mooier dan de vrouw die de foto trok.

nu had ik even gebeld met het gemeente loket voor ik er voor niks aan kwam.

mijn man moet me machtigen om een id of pp te maken en mijn dochter moet ook mee komen. en mijn mans paspoort moet ik ook mee nemen.

als ik het bij laat schrijven bij de een mag de ander niet weg met haar.

hebben jullie al een paspoort of id kaart aan gevraagt?

groeten petra en iris 5 weken en 3 dagen

Hoi hoi,
Ja wij hebben al een id-kaart voor ons meisje.Ook met een week of 4/5 laten maken,want toen gingen we weekendje ardennen.Foto maken was ook een ramp,eerste keer sliep ze moesten we terug komen,en tweede keer duurde het even want tja ze moet in camera kijken.Ellende was het....maar we hebben een id-kaart.Oh en ook mijn vriend moest toestemming geven,dus briefje geschreven en zijn id-kaart ook mee genomen en toen was het goed.
Groetjes Gaby.

jee ik heb hier nog helemaal niet over nagedacht. is dit echt verplicht dan? ik dacht pas van 14 jaar en ouder. en hoe kunnen ze nu van een baby verwachten dat die recht in de camera kijkt??

het is pas verplicht vanaf 14 jaar, dus voor je baby heb je hem niet nodig tenzij je naar het buitenland gaat. Die van jezelf moet je altijd op zak hebbe, maar je hoeft hem nu echt nog niet te laten maken hoor.
Groetjes,
Josie

Hoi,

Ik zat al met grote verbazing het verhaal van Petra te lezen. Mij was inderdaad ook niet anders bekend dat dat het pas verplicht is met 14 jaar, tenzij je naar het buitenland gaat.

En als het al verplicht zou zijn, had de gemeente dat denk ik wel duidelijk gemaakt toen de kindjes aangegeven werden.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik niet "strafbaar" ben als ik met mijn kind op straat loop, hahahaha

Groetjes Fonske.

Hoi,

Wij schrijven de kids bij in ons paspoort, kevan staat al bijgeschreven bij ons maar delano nog niet.
Ik vind dit persoonlijk een veiliger idee, dan je een kind een eigen identeitskaart of paspoort te geven.
Je kind kan dan alleen met papa en of mama reizen.

groetjes kim

hier moet het kind dus bij geschreven worden bij een van de ouders maar dan heeft de andere ouder een probleem als die op pad gaat met het kind.

of een eigen pas zodat ze met allebei de ouders op stap kan. het is echt waar heb nog maals gebeld emt de gemeente maastricht.

Terug
Bovenaan