Goedendag ouders, ik ben een mama van 21 jaar. Mijn zoontje, Pip, is 9 maanden.
En alles op dit forum is herkenbaar!
Van fietsstoeltjes tot moeheid tot babyvoeding tot welke wandelwagen.
Ook ik ben erg moe zoals veel ouders.
Mijn verhaal is dan ook dat ik en mijn man met ons zoontje inwonen bij mijn moeder. Mijn moeder is ernstig ziek, ze heeft de ziekte van kahler, een chronische beenmergkanker. Het is heel moeilijk hier mee om te gaan omdat ze het zelf niet accepteerd.
We zijn bij haar in gaan wonen omdat ik me zo veel zorgen maakte over haar en mijn twee jongere zussen die er ook nog wonen. Ze liet thuis de boel maar de boel en mijn zusjes lagen hele dagen in bed, bleven allebei zitten op school.
Ik voelde me zo verantwoordelijk!
Kortom, door de ingrijpende gebeurtenissen in onze familie, eerst mijn vader die manisch depressief is, de scheiding van mijn ouders, geen contact meer met vader, de ernstige ziekte van mijn moeder, verhuizing naar minder fijn huis, mijn zusjes die op school niet meer vooruit gingen en ik die zwanger raakte. Ik zat overal midden in.
Nu zit ik veel thuis, zorgen voor mijn zoontje en moeder en ben ik nu even zo in de war!
Het gaat niet lekker met mijn moeder, ze wordt steeds zieker en wij steeds droeviger. Geen goede situatie.
Wat we nu al zo'n 6 maanden proberen is een eigen huurwoning te vinden.
Dit zou zo goed zijn voor ons jonge gezin. Pip vrolijkt iedereen wel op!
Helaas houd mijn moeder ons tegen en laat ze overduidelijk merken dat ze het vreselijk vind als we weg zouden gaan. Dit is zo moeilijk want ik weet dat haar levensverwachting niet al te lang meer is. Wat doe je dan als oudste dochter???
En ook wij willen een gewoon jong gezin zijn! Ik lees ook opvoed boeken, maak de hapjes voor Pip zelf, vind dat hij iedere dag frisse lucht nodig heeft, zing voor hem, ga met hem zwemmen enz enz. En dan nog 12 uur werken en ook nog studeren.
Nu zit ik in zo'n grote dip.
Help lieve mama's, ik zou gewoon dolgraag eens horen hoe iemand anders het zou oplossen als je je in deze situatie verkeerd, ik hoop op een goed idee of een tip.
Tijd voor vriendinnen heb ik niet, en niemand die natuurlijk echt weet hoe het is in deze situatie. Ik zou echt wat aan jullie tips kunnen hebben.
Zelf zie ik even het zonnetje niet meer schijnen.
(behalve dan in de oogjes van Pip)
Fijne dag.