Wat een nacht..

<p>Dat baby's niet vanvanzelfsprekend doorslapen weet ik...</p><p>Onze zoon (6,5mnd) is ook wel wakker 's nachts en viel vaak wel weer in slaap, tot hij uitvond hoe hij op zijn buik moest rollen..</p><p>We hebben hem in een zijligkussen liggen (Wel op zijn rug) en zo hebben we een tijdje kunnen voorkomen dat hij binnen no time op zijn buik draaide. Nu worstelt hij zich moeiteloos uit dat kussen en draait dan alsnog op zijn buik (in een slaapzak). Hij weet best hoe hij terug moet rollen op zijn rug, maar dat doet hij dan niet en na een tijd (hij houdt het lang vol dus geen idee hoelang) zet hij het op een schreeuwen. Dan er maar uit om hem terug te draaien. Alleen doordat hij zo ontzettend druk is, krijgt hij honger en wil hij de fles.</p><p>Heeft er iemand een tip, hoe ik kan voorkomen dat hij draait en gewoon lekker verder kan slapen?</p><p>Groetjes de mama van Mike</p>

Hi, mijn zoontje (7 mnd) is ook ontzettend beweeglijk   en rommelt zichzelf ook waller Snachts. Ik heb het lakentje van Fedde en Kees gekocht, wat een verademing! Dit lakentje maak je vast met klittenband aan de achterkant en met een rits sluit je hem als je kindje erin ligt. Hierdoor ligt het lakentje strak om hem heen en is het onmogelijk om het lakentje los te trappen. Ook doet mijn zoon nu geen pogingen meet tot omdraaien in bed, omdat het simpelweg gewoon bijna niet gaat. Mischien even op de site kijken? Het is wel een investering. Maar ik ben er echt zo blij mee!

ik hoop dat je er wat aan hebt. 

Bedankt voor je reactie!

Sinds ik een verhaal heb gelezen over een kindje van 7 maanden die zichzelf verstikt heeft in een lakentje/dekentje heb ik hem alleen in een slaapzak liggen.. Waarschijnlijk mega overbezorgd, maarja.. Ik kan altijd eens kijken of ik op marktplaats zoiets kan kopen om te proberen, want dit is ook niets zo, hihi!

Een zijligkussen zou ik echt niet meer gebruiken als je kindje om kan rollen, veel te gevaarlijk. Hier ook allemaal buikslapers helaas, de jongste ligt al vanaf 5 maanden op haar buik, niks houdt haar tegen dus ik laat haar nu. In het begin heb ik me er heel druk om gemaakt maar dit is nu eenmaal hoe zij lekker ligt, m’n vriend en ik zijn ook allebei buikslapers dus zo gek is het niet.

Ik snap eigenlijk niet waarom je zoon niet gewoon op zn buik mag slapen? Onze zoon sliep al vanaf 8 weken oud op zijn buik, eerst een paar weken in de box onder toezicht en daarna ook in de nacht (hij sliep bij ons op de kamer). Hij kon al heel snel zijn hoofd lang optillen en draaien en als hij niet op zijn buik sliep hadden we echt een dramatische nacht. Mijn man is ook een echte buikslaper, ook vanaf baby af aan. We hebben wel echt gekeken wanneer het verantwoord was, maar dit ging al heel snel super goed. Meneer wordt over een maand 2 jaar en slaapt nog steeds op zijn buik... als je kindje goed kan omrollen en dus op deze manier gewoon verantwoord in bed kan liggen en dus op zijn buik kan liggen, zou ik er persoonlijk voor kiezen om hem op zijn buik te laten slapen. Blijkbaar heeft hij daar echt behoefte aan en anders ga je waarschijnlijk nog veel meer moeilijke nachten tegemoet als je hiermee blijft vechten... een lakentje is met deze temperatuur niet nodig, dus een slaapzak kun je nog even aanhouden ;) Als het straks weer kouder wordt en een lakentje wel weer nodig is, dan heb je hopelijk meer vertrouwen dat het goed gaat!

Hij mag best op zijn buik slapen hoor.. het probleem is dat hij dat dus niet doet.. Hij begint op een gegeven moment echt te schreeuwen dat hij er klaar mee is om op zijn buik te liggen en dan snapt hij niet dat hij gewoon weer op zijn rug kan gaan liggen en verder kan slapen, hihi. 

Oh zo. Dan heb ik het verkeerd gelezen hahah, oeps! Kan hij overdag wel terug rollen en is het een probleem van de nacht, of doet hij dat overdag ook niet? Anders kijken of je dit op een of andere manier met hem kunt oefenen?

Nouja hij kan het wel en doet het soms ook wel, maar hij doet het 's nachts gewoon niet, haha! Heb het idee dat hij niet doorheeft dat dat de oplossing is.. 

Terug
Bovenaan