wat een onbegrip......

A

Anoniem

Guest
hoi,

ik moet echt even mijn hart luchten .....ik ben nu met de 7de ronde bezig om zwanger te worden van mijn tweede.......bij mijn eerste was ik na de 3 ronde zwanger, nu weet ik best dat het normaal langer duurt maar toch had ik stiekem de hoop dat het nu weer snel raak zou zijn....Maar helaas....

Nou ben ik er misschien ook wel veel te veel mee bezig maar ik wil zo graag !!!
Ik word ook echt niet goed van al die mensen die eerst (toen mijn kleine net 1 was )
met de opmerkingen begonnen in de trand van : nou zou de tweede ook zo wel volgen..
- ik hoorde via via dat er al mensen waren die dachten dat wij geen kinderen meer konden krijgen......
Want de rest van de vrouwen in de familie waren al zwanger van de tweede voor dat de eerste 1 was...
nou wist ik van te voren al dat ik mijn kinderen niet snel op elkaar wilde krijgen, en dat heb ik de familie dan ook maar verteld om te voorkomen dat ze zich ongerust gingen maken zonder enige reden....

En nu als mensen mij vragen 'heb je nog geen nieuws'....snauw ik ze een beetje af met het antwoord dat het ook allemaal nog moet lukken...
En dan krijg ik regelmatig als antwoord; ach je hebt er toch al 1 ....

En juist om deze opmerking kan ik alleen nog maar bozer worden....wat denken ze nou dat ik minder graag een tweede wil omdat ik er al 1 heb ...
Ik kan ze wel zeggen dat ik misschien nog wel meer verlang naar de tweede als naar de eerst en alleen al omdat ik nu weet hoe geweldig het moederschap is...

zijn er misschien meer vrouwen die tegen dit onbegrip op lopen ??

liefs marjan
p.s. begrijp me niet verkeerd ik ben echt niet wanhopig dat het nog niet gelukt is want ik weet dat 7 rondes nog niks bijzonders is.

Hoi Marjan,

Wat kunnen mensen toch ongelofelijk onbeschoft zijn!!

Ik was net bevallen van Isabelle(nu 2,5) en het bezoek wat kwam maakte meteen een opmerking over een tweede(ik was net over de bevallingsschok heen!!)
Na de eerste verjaardag van Isabelle kwamen de vragen...en wanneer komt de tweede? hoeveel kinderen willen jullie? en de ergste...Ik zou niet te lang wachten met een tweede..is zo leuk voor Isabelle!! Nou vraag ik je!!!!!!

Mijn zus is na lang dokteren eindelijk zwanger geraakt via ivf en is sinds een jaar mama van een 2ling. Ik heb bij haar van heel dichtbij meegemaakt dat het niet altijd vanzelfsprekend is en ik besef me dan ook eens te meer dat ik heel gelukkig moet zijn   met wat ik heb... de wens voor een tweede is er niet minder om geweest en ik ben inmiddels ook een eind op weg met mijn 2e zw.schap.

Ik kan je alleen maar heel veel succes wensen en je wat hormonen toesturen kan ook geen kwaad..dus bij deze.

Groetjes Odette(30+4)

Hoi Marjan! Wat vreselijk herkenbaar. Zelf hebben wij een zoontje van 2 jaar en 3 maanden en gaan nu ook weer op voor een 2e (ronde 2 pas...). Onze zoon is vrij druk en aanwezig, dus vandaar dat we er nu 'pas' weer mee bezig zijn! Laatst had ik hier op het forum er zelfs een 'discussie' over. Er werd gezegd dat als het niet mocht lukken, ik 'toch al een kindje heb'. Alsof je minder naar een 2e mag verlangen dan naar een 1e !!!!!!!! Niet alleen voor mezelf, maar ook voor mijn zoon willen we graag een 2e.....de wens lijkt nog wel sterker dan bij de 1e............
Ik hoop dat je snel zwanger mag raken en datzelfde geldt voor de rest van de meiden!!!! Voor een 1e, 2e, 3e, 4e kindje..........
Groetjes, Patricia

hey marjan

dat er mensen zijn die gewoon zulke dingen nog uitvlappen begrijp ik ook niet meer,
ik luister er niet eens meer naar ik ben moeder en heb een dochtertje van 5. ik ben al 2 jaar bezig om weer zwanger te worden, maar het wilt maar niet lukken. Ik ben zelfs naar mijn huisarts geweest om te vragen of ze mij gewoon na wouden kijken en weet je wat ik iedere keer van ze te horen krijg, ooo je bent nog zo jong, je hebt al bewezen dat je kinderen kan krijgen en iedere keer weer uitstellen, wacht nog een paar maanden want het is zo een gedoe allemaal, dat is wat ik steeds te horen krijg van mijn huis arts . dus ga ik opzoek naar een andere huisarts.we zijn net verhuisd dus ga ik hier in mijn nieuwe woonplaats een zoeken. ik hoop dat ik hier wel hulp krijg.

nou meid ik wens je veel succes
 dikke knuffel queenie

Hoi Marjan

Hoe herkenbaar! Ik heb ook een dochter (ruim 2 jaar) en ik geloof dat mijn omgeving ook al een maand of 4 na de bevalling ging vragen wanneer nummer twee zou komen (alsof je ze op bestelling kan krijgen???!!!!!!!!) En dat terwijl ik behoorlijk moest 'bijkomen'   van de impact van zo'n kleintje. Het heeft bij mij een jaar geduurd om weer helemaal mezelf te zijn, achteraf denk ik dat ik zelfs  (een vorm van)  postnatale depressie heb gehad, ik voelde me vaak zo down.....  Toen mijn dochter  anderhalf was durfde ik voor het eerst voorzichtig  na te denken over een tweede, en nu wil ik het zelfs heel graag!  

De eerste keer  was ik ook snel zwanger (ronde 2) en nu zitten we alweer in ronde 7. Helaas dus niet zo snel en mijn verlangen wordt daardoor alleen maar sterker!!!!

Ik weet dat het lastig is, maar ik zou de opmerkingen en vragen zoveel mogelijk negeren. Of open kaart spelen. Ik heb sinds deze ronde tegen mijn ouders en een aantal vriendinnen verteld dat we wel graag een tweede willen, maar dat het nog niet zo snel wil lukken. Ik merkte dat het heel erg opluchtte!

Succes ermee!
Liefs, cee  

ik ben blij te zien dat ik niet de enige ben met van die 'onbeschofte' mensen om me heen ik probeer nu ook om de mensen met deze opmerkingen te negeren..
maar ik blijf het echt te gek vinden dat ik (en jullie) me moet verantwoorden tegen over hun..

Ik heb inderdaad ook mijn vriendin en ouders verteld hoe het in elkaar steekt bij ons en van hun krijg ik inderdaad veel begrip...

Heel veel succes iedereen en ik hoop dat we snel met z'n allen kunnen zeggen dat we 'eindelijk' een tweede krijgen ......

liefs marjan

Beste allemaal,

Momenteel wachten wij met veel smart op de eerste, maar in zekere zin kan ik wel met jullie meepraten. We zijn nu een half jaar getrouwd en iedereen om ons heen vraagt gerelgd of wij niet aan de kinderen moeten. En we hebben zelfs al opmerkingen gehad dat we zeker liever zonder kinderen willen blijven. Nou dan vraag ik je. Verder heb ik al gehoord dat collega's weddenschappen hebben van we denken dat jij de volgende bent. Nou ik hoop dat ik de volgende ben, we zijn nu   in ronde 5 ( NOD 4 feb) maar als je blieft laat iedereen stoppen met de botte opmerkingen!!

Veel sterkte allemaal en ik hoop dat we allemaal heel snel kunnen melden dat we inderdaad een kindje verwachten!
liefs Carina

Hoi,

Ik ken ook van die mensen die altijd met van die opmerkingen komen.
Alleen dan iets anders omdat ik nog geen kindje heb.
Maar ik heb al een relatie van 9 jaar en toen we gingen samenwonen kreeg ik al de opmerking dan zullen er wel snel kindjes komen.
Na 3 jaar samenwonen zijn we nu bezig voor ons 1e kindje.
Dus ik heb het er vaak met mensen over en mijn vriend en ik willen (zoals we er allebei nu over denken) maar 1 kindje.
Hoevaak ik wel niet de opmerking krijg, 1 is zo zielig.. 2 is veel leuker!
1 word alleen maar verwend.. als ze met z'n 2e zijn leren ze delen, en dat soort opmerkingen.
Alsof je perse 2 kinderen moet hebben! 1 hoeft helemaal niet verwend te worden, dat ligt helemaal aan jezelf!
En als ik de wens heb om voor 1kindje te gaan dan is dat mijn keuze.
Heel irritant!! Dus als ik ooit een kindje zou krijgen dan zou ik die opmerking ook zwaar irritant vinden, wanneer komt de 2e??

Ilse.

Terug
Bovenaan