Hallo mamma's,
De laatste weken ben ik niet echt veel op het forum te vinden.
Om te beginnen hebben wij (per 1 mei as) onze zaak verkocht! We hebben de inboedel/inventaris verkocht en het pand, dat nu hypotheekvrij is, verhuurd.
Dat betekent heel veel regelen met de boekhouder, makelaar, belasting, kamer van koophandel, opzeggen abonnementen, opzeggen sponsorcontracten etc. Dit komt grotendeels op mij neer omdat Wilfred dus nu nog aan het werk is elke dag.
Tussendoor zijn Wilfred en ik allebei aan het solliciteren (het is de bedoeling dat we allebei ± 3 dagen per week gaan werken).
Ons huis staat ook nog te koop en we hebben redelijk veel kijkers. Dus ook even spannend. We zijn zelf ook al een beetje op zoek naar een ander huis (met tuin), maar gaan pas daadwerkelijk kopen als ons eigen huis is verkocht.
Dit was het goede nieuws...
Dan heb ik helaas ook nog slecht nieuws:
In september heeft mijn vader te horen gekregen dat hij prostaatkanker heeft.
Hij is toen gestart met hormoonspuiten die erg goed aansloegen, zijn PSA waarden waren gezakt van 40 naar 0.8!
Maar nu (eigenlijk vanaf 1 week voor onze vakantie) gaat het weer slechter met hem.
De kanker is uigezaaid naar schouders, heupen en ribben. De PSA waarden waren weer gestegen naar 34 en er is besloten om te gaan starten met tenminste 10 chemo's.
Het is gewoon zo erg om te zien dat je vader, die altijd hard heeft gewerkt en voor iedereen klaar stond, nu bij alles hulp nodig heeft. Hij mag nog maar 10 kilo tillen, wat dus betekent dat hij zijn eigen kleinzoon niet eens meer kan/mag optillen!
Hij kan dat zelf helemaal niet accepteren en wordt er soms echt heel kribbig van.
Ook de onzekerheid is verschrikkelijk: het enige wat zeker is, is dat het niet beter wordt, maar alleen maar slechter. Hoelang het gaat duren, kunnen ze absoluut niet zeggen. Ook niet of de pijn nog veel erger gaat worden of niet...
Ook ben ik vorige week met Fabio in het ziekenhuis geweest en is er een "plekje" op zijn rug, een stukje wild vlees eigenlijk, weggehaald.
Hij kreeg eerst verdovende zalf opgesmeerd en toen is het eruit gesneden omdat het steeltje aardig diep zat.
Mijn stoere bink heeft echt geen kik gegeven! Ik was zo trots op hem!
Verder gaat het eigenlijk heel goed met hem, slaapt goed (weliswaar 's nachts bij ons, hij begint in zijn eigen bed maar wordt standaard om een uur of een wakker) eet goed en groeit erg goed!
Als laatste is vannacht mijn schoonmoeder opgenomen in het ziekenhuis met een longontsteking, dus dat kregen we er ook nog bij! Ze is vandaag door de scan geweest en op de uitslagen wachten we nu....
Jullie zullen begrijpen dat mijn prioriteiten even ergens anders liggen, maar ik probeer wel mee te lezen om zo een beetje op de hoogte te blijven van alles en iedereen.....
Groetjes van Cissy mv Fabio