Wat een onzekerheid, ik wordt er gek van!!!!

Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben Evelien, mama van Renée, geboren op 1 september 2006.

Ik wordt echt helemaal gek van mezelf. Onze dochter is na een mislukte bevalling van 16 uur alsnog op de wereld gekomen met een keizersnede. Achteraf bleek, dat ze nooit op de natuurlijke manier ter wereld had kunnen komen omdat ze te groot was voor mijn bekken. Helaas heb ik het er af en toe nog best moeilijk mee, dat het zo anders gelopen is. Ik had er nooit bij stilgestaan dat ik een keizersnede zou krijgen, misschien heel naief, maar wel waar. Verder is onze dochter begonnen op de couveuse afdeling. Ze had zuurstof tekort, vocht in haar longen, lucht in haar maag en een glucose van 15 wegens de stres van de bevalling (moet normaal onder de 4 zitten). Ze is om 8.49 geboren en gelukkig mocht ze om 17.00 uur naar mij toe komen op de kraamafdeling. Nu ben ik mijn zwangerschap zeer heftig begonnen in het ziekenhuis (3 keer opgenomen met uitdroging in totaal drie weken op de zwangerenafdeling gelegen). Ik was dus erg teleurgesteld, dat ik weer in dat ##ziekenhuis lag. Gelukkig mochten we na 5 dagen allebei naar huis, dat was dinsdag. Zaterdag avond kreeg ze twee keer hele enge stuipjes. Wij hebben toen de verloskundige gebeld, die kwam en belde de kinderarts. En een uur later lag ze op de kinderafdeling van het ziekenhuis. Dan moet je dus zonder je kindje naar huis, ik dacht dat ik gek werd. Ze hebben haar bloed onderzocht en 24 uur geobserveerd aan de monitor en toen mochten we haar maandag ochtend weer mee nemen naar huis. Nu ben ik totaal paranoide geworden. Ik schrik van alles wat ze doet, durf soms bijna niet naar haar te gaan kijken als ze slaap, omdat ik bang ben hoe ik ze aantref. En het stomste van het hele verhaal is, ze is zo lief en doet het zo ontzettend goed, dat ze  dat wantrouwen van mij helemaal niet verdient. Ze eet super goed, komt zelf om haar flesjes, poept en plast geweldig, huilt bijna nooit, slaapt als een osje en is heel rustig. Slaapt 's nachts al van half één tot half zes en is super tevreden. Kortom, eigenlijk moet ik niet zo mutsen en van m'n dochter genieten. Maar toch valt het me moeilijk. Mijn moeder zegt, dat het super normaal is om onzeker te zijn. En dat het helemaal niet meevalt na wat we hebben meegemaakt. Maar toch.

Gelukkig is mijn man nog thuis. Die is er volgende week nog en daarna zijn we dus met z'n tweetjes. Heel eerlijk gezegd, zie ik daar best tegenop. Als er meiden zijn die tips voor me hebben, hoe ik me hier overheen kan zetten, hoor ik het heel graag.
In ieder geval bedankt dat ik m'n verhaal hier even kwijt kan.

Groetjes,
Evelien

als je het moeilijk heb moet je het juist van je afschrijven dus dat heb je goed gedaan, en euh de meiden hier zijn zo vol van liefde dat ze je pijn willen delen. dus gewoon afschrijven meid. doe ik ook

Hoi Evelien,

Wat een heftig verhaal zeg! Je onzekerheid herken ik wel, Thomas is 1 juli geboren en de eerste dagen was ik ook super onzeker, ik was blij als hij sliep, maar tegelijkertijd was ik dan weer bang omdat hij dan wel heel stil was. En nog valt het niet altijd mee. Hij heeft nu weer een periode dat hij heel onrustig is en ook dan weet je soms niet waar je het zoeken moet.

Geniet er nog maar van dat je man thuis is en neem nu voldoende rust, je zult het straks echt nodig hebben. Maar geniet vooral van jullie meisje.

Succes ermee!

Groetjes, Ria

Hee meid.

Wat leef ik met je mee, ik voel me ook zo onzeker.
Ik weet precies wat je bedoeld.
Ik ben ook oooh zo bang dat er wat met onze dochter gebeurd.
Ik heb in het ziekenhuis gelegen vanwege te hoge bloeddruk, ben behoorlijk ziek geweest, en heb aan het infuus gelegen.
Ik had zwangerschapvergiftiging.
Ik ben blij dat ik op tijd heb aangegeven dat het niet goed met me meisie in me buik ging.
Want inderdaad me placenta functioneerde niet goed genoeg meer, waar door Joëlla niet genoeg voedingsstoffen binnen kreeg.
Ze woog ook maar 2620 gram en ik ben bevallen met 39 weken en 2 dagen.
Je maakt zo veel mee op zo'n moment.
En ik kan me zo goed voorstellen wat je allemaal hebt moeten door maken.
Ik heb alleen geen keizersnede gehad.
En vooral die stuipjes die ze daarna nog kreeg, meid ik hoop zo dat jullie nu eindelijk eens kunnen gaan genieten van jullie kleine meid.
Ik heb Joëlla een week lang op onze kamer laten slapen in haar kinderwagen.
Maar sinds 2 dagen slaapt ze nu op haar eigen kamer, en ik kijk constant of het wel goed met haar gaat.
Het is zo erg en vervelend die onzekerheid.
Maar volgens mij komt het allemaal wel goed met ons, en moet de tijd het leren.
Het heeft gewoon ff tijd nodig vooral voor jou, het is niet niets wat jullie hebben mee gemaakt.
En mijn mannetje is nu ook nog 1 week thuis, en daarna zijn we ook met z'n tweeëtjes waar ik ook eerlijk gezegd tegen op zie.

Ik wil je veel geluk, liefde, en gezondheid wensen, en ik leef met je mee.

Groetjes Mama van Joëlla.

Hallo,

Het is helemaal niet gek hoor dat je nu nog zo reageert. Wij zijn in het begin ook een keer erg geschrokken toen de kleine zich verslikte en geen adem meer kreeg. Allemaal goed gekomen, maar de eerste week liepen we bij het minste geringste naar boven als we iets hoorden (of juist niet...;)) Het wordt vanzelf minder!
Veel geluk met de kleine!

Hey Evelien,

Leuk je ook op dit forum aan te treffen, helaas met een minder leuk onderwerp.

Onzekerheid is iets natuurlijks, echter kun je als moeder die zielsveel van haar kind  houd echt niks fout doen! Dus waarom die onzekerheid? Dat je dochtertje verder rustig en tevreden is zegt dan toch al genoeg... Dat je bang bent dat er medisch iets met haar kan zijn kan ik me na alles wel voorstellen. Toch moet proberen te genieten van je kleine meisje. Mocht de onzekerheid toch de overhand krijgen dan laat de kleine even door een arts controleren, gewoon voor je gerustheid. Het wil niet zeggen dat als een kindje een moeilijke start heeft gehad altijd problemen/klachten blijft houden.. Met andere woorden; Vertrouw op je moedersinstink en probeer wat meer te ontspannen. Je meisje doet het hartstikke goed!.. en jij ook!!

Succes,

Esmé

Hoi Evelyn,

Wat een heftig verhaal! Ik denk dat je het heel goed doet en dat je onzeker bent is helemaal niet erg. Denk dat we dat allemaal wel gehad hebben, ik moest er de eerste weken echt niet aandenken dat ik alleen thuis zou zijn en al helemaal niet de nachten (bij gebrek aan een man)... langzaam ben ik er naar toe gegroeid en komt mijn moeder of zus alleen nog helpen bij het badderen maar dat is alleen maar omdat het dan wat sneller gaat en de kleine niet te lang hoeft te wachten.
Neem de tijd en als je je nog neit zeker genoeg voelt probeer dan hulp te vragen, familie, buren, iedereen wil wel helpen, al is het maar voor een uurtje of om even een kopje thee mee te drinken!

Succes en geniet van je kleine meisje! Ze verdient het, ze heeft er hard voor moeten werken!

Groetjes Nands

hoi hoi,

heftig verhaal, hoor!!!! Ik kanhet voorstellen dat je je zorgen maakt om je kleine meid.
Mijn zoontje doet het gelukkig erg goed en is gezond maar ook ik ben onzeker. Ik ben bang dat hij stikt of omrolt of weet ik wat. Ik ben er ook heel onzeker van.
De eerste 2 weken heb ik an mijn man elke keer gevraagd of hij onze kleine in bed wilde leggen ondat hij toen nog op zijn zij sliep, ik was zo bang dat hij zou omrollen!!!
Hij slaapt nu op zijn rug, dat stelt me meer gerust!
Maar ik ben nu voor de 3e week alleen met mijn zoontje. De eerste week was heel zwaar en moeilijk omdat ik gek werd van mijn onzekerheid. Ik zag er ook heel erg tegenop om alleen te zijn. Maar het gaat nu met de dag beter. Ik praat er heel veel over en dat helpt erg goed!!!!
Ik wordt steeds minder onzeker over dingen omdat ik zie dat alles goed gaat. En als hij ziek wordt ofzo dan is het niet jou fout, daar kun je niets aan doen. Onhou dat je niets meer dan je best kan doen!!!!

Kop op, de 1e dag dat je alleen ben met je kleine is moeilijk maar echt... je kan het!

liefs
di silva

Terug
Bovenaan