Wat een onzekerheid

<p style="text-align: left;"> <span style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Hallo allemaal,</span></p><p style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Allereerst wat vindt ik het fijn om zoveel herkenning te halen uit het forum, wij hopen zwanger te raken van ons eerste kindje, ik ben in september gestopt met de pil alleen vriendlief vond het allemaal een beetje spannend, dus nog niet echt mee bezig geweest tot december/januari..  we gaan ervoor! Januari bleef mijn menstruatie uit.. test na test.. allemaal negatief! Tot ik "ongesteld" werd.. Was zo anders als anders en na 5 dagen kramp en bruinig bloedverlies heb ik gebeld naar de verloskundige hier in de buurt, haar conclusie nadat ik al mijn klachten vertelde is dat het waarschijnlijk een vroege miskraam is geweest.. innesteling niet goed gegaan :( </p><p style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Helaas pindakaas nieuwe ronde nieuwe kansen, tussenliggende tijd cyclus van 31 dagen op de dag af.. en nu... al 2 menstruaties overgeslagen, maar ben niet zwanger.. zelfs een echo gehad omdat ik wel zo een beetje alle lichamelijke klachten had! Niks te zien op de echo :( menstruatie afwachten, maar die komt maar niet! Ik wordt hier zo onzeker van.. heeft het nu wel of geen zin om te klussen want de dokter zei geen menstruatie is geen eisprong.. dus daarvoor hoeven we het niet te doen... maar... vanmiddag ging ik naar de wc en toen had ik heel veel slijm/afscheiding op mijn papiertje.. dacht toch even ovulatietest doen, heb serieus nog nooit zo een dikke streep gehad.. wie herkent zich in mijn verhaal? Fijne avond allemaal! </p>
 
Hoii hoiii
Zelf heb ik dit probleem niet gehad. Maar omdat je zegt dat je sinds september gestopt bent met de pil, is het niet zo dat je lichaam bezig is met het ontpillen ? Want dat probleem heb ik wel gehad. Ik moest heel erg ontpillen. En sommige vrouwen doen er een half jaar tot een jaar over om weer een normaal cyclus te krijgen. ( dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn hoor ) 
Maar de pil is toch een kunstmatige hormoon die je in je lichaam hebt gehad die er ook weer uit moet zodat je lichaam weer normaal kan functioneren. 
Vandaar dat de meeste artsen ook zeggen dat je pas na een jaar “ proberen zwanger te raken “ mag komen voor verdere onderzoeken. 
Ik wens je veel succes en hoop dat je toch snel zwanger mag raken. 
 
 
Wat vervelend die onzekerheid :( kan het me helemaal voorstellen. Ik durf niet te zeggen wat het kan zijn.. ik zou blijven testen (en het voor de zekerheid even gezellig houden tussen de lakens) het kan zijn dat je net je eisprong hebt gespot. Het klopt niet altijd dat je zonder menstruatie geen eisprong hebt.. vrouwen worden ook zwanger door de pil heen.. kan eigenlijk ook niet ;)
Er is ook een kans dat je ovu test reageert op een zwangerschap. Mits je echo echt heel recent is geweest.
Helaas kan het inderdaad ook bij het ontpillen horen. Je lichaam kan erg gek doen de eerste periode na het stoppen.
 
Het kan idd van alles zijn @Tess J, de ovulatietest was de volgende dag al een stuk minder duidelijk..  meer een vaag streepje dus denk toch wel dat ik mijn piek heb gehad... we blijven oefenen en zal hoe moeilijk ook toch gewoon mijn menstruatie afwachten! 
 
Het is inderdaad zo herkenbaar allemaal! Wel heel erg fijn om te weten dat je niet de enige bent die zich zorgen maakt..
Ik ben zelf in juli 2017 gestopt met de pil na 10 jaar, ik ben nu 27. Sinds dat moment super onregelmatig geweest. Eerste cycli waren rond de 45 dagen, toen liep het op naar 60 dagen... In maart/april had ik ineens een 'normale' cyclus van 30 dagen, dus ik dacht: nu is mijn lijf eindelijk klaar met ontpillen!
Helaas toch alleen nog maar meer onzekerheid. 1 mei werd ik namelijk weer ongesteld, dus een cyclus van 17 dagen. 1 juni dacht ik weer ongesteld te zijn, maar dat bleek uiteindelijk maar een hele lichte bloeding van 2 dagen. Daarom op 3 en 9 juni getest maar allebei negatief. En nu? Weer afwachten maar...
 
 
Mijn lichaam heeft bijna 2 jaar nodig gehad om te ontpillen. Ik heb toen ook wel eens gehad dat ik vier maanden niet ongesteld werd. 
 
Terug
Bovenaan