Wat een rare week...............baal als een......nee 10 stekkers!!!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,
Hier ben ik weer. Wil graag even mijn verhaal kwijt over afgelopen week.
Maar graag vertel ik jullie even in het kort de voor geschiedenis. Juni 2005 we starten
onze eigen zaak. (konden kiezen ww of nu al voor ons zelf) aug 2005 we krijgen
een huurder onder dak, die wat financiele problemen had.(moest binnen 1,5 dagen zijn huis en zaak uit)  Dus zijn zaak verhuisd
naar ons toe, hij mag voor 500 euro incl gas water licht in ons huis (2 onder 1 kap)
en in onze garage (200m2) Dit na de garantie dat wij wel ons geld altijd netjes krijgen
na 4 mnd wordt het definitieve contract en bedrag bepaald. na 4 mnd gaat het fout, geen geld. In juli/aug stappen ondernomen. In oktober zijn machines verkocht (deze hadden wij al op naam) om de schuld te voldoen bijna 5000 euro. Op het nippertje kwam hij met geld. Dus koper afgebeld, geld terug gestort. REDDING 2!!        Weer duidelijke afspraken gemaakt. Dit gebeurd nooit weer!! Je voelt het al. Het ging weer mis. Dus huur per juni op gezegd. Stappen via deurwaarder ondernomen, maar te laat, donderdag staat een man alles te noteren in zijn zaak. Dus mijn man vragen waar hij van was. Verzekering, aah zegt mijn man (die al nattigheid voelde) das mooi kom je ook ff bij mij, moet ook opnieuw verzekerd worden. Kon niet. Toevallig komt onze kameraad binnen en herkend die man als zijnde gerechtelijke deurwaarder belastingdiens. Mijn man vraagt om bevestiging, antwoord van die man IK ZEG NIETS. Bij alle vragen: Mag ik niet zeggen, kan ik niet zeggen enz enz.
Mijn man zegt op dat moment ik weet het wel, jij legt beslag op zijn goederen, maar daar komt niets van in, ik wil eerst mijn geld. Wij zijn nog geen 2 jr bezig, hebben de huurder 2 keer uit de shit geholpen dus ik wil mijn geld ook zeker hebben.
In alle woede grijpt mijn man die man zijn map uithanden, hierop loopt die man weg en zegt jij belemmerd een ambtenaar in functie tot uitoefening van zijn opdracht IK BEL 112. Mijn man gaf aan dit best te vinden. Politie komt er aan, DEURWAARDER DOET AANGIFTE IN ONZE ZAAK. En mijn man wordt aangehouden, (ik dacht dat het een grapje was) en moet mee naar het bureau voor verhoor.
Tering zeg.
Das kloten, wij zijn potverdorie dag en nacht aan het werk in ons beginnende zaak, helpen iemand uit de shit tot 2 keer, en mijn man wordt gearresteerd. HOE MOEST HIJ WETEN DAT HET EEN AMBTENAAR IN FUNCTIE WAS!!!!!!! (deurwaarder wou niet zeggen???!!!!) Hij moest mee naar het bureau, is in de bewaarkamer gezet, voorgeleid aan de officier van justitie, kreeg een bak koffie en moest zijn verhaal doen. (mocht niet in onze zaak) Gelukkig snapte de agent heeeeel goed wat er speelde, mijn man besefte ook goed, dat de woede op de verkeerde persoon was, maar je voelt je zo machteloos. De agent heeft de hele voorgeschiedenis met onze huurder ook op papier gezet plus wat er smiddags is gebeurd. Nu maar hopen dat het goed af loopt.
En dat de rechter er begrip voor op kan brengen. En anders..............geen idee.
Je mag niet opkomen voor je geld, blijkbaar!!
Mijn man is niet agressief geweest, niet geslagen, ed waarom in godsnaam??

Straks een strafblad, omdat jij mensen uit de shit hebt geholpen, die persoon jou ook benadeeld en je vliegt 1 keer uit de pan en dan krijg je dit.

AAAAAAhhhhh wat baal ik. Stond dus mooi 3 uur alleen met een zaak, zelf vol stress en 2 kids.

Sorry het verhaal is lang geworden, hoop dat jullie er uberhaubt iets van snappen en anders VRAAG ME MAAR!! Maar het lucht in ieder geval iets op.

gr diana

Jeempie zeg, wat een nachtmerrie.
Heel veel sterkte!
En ucht hier maar lekker je hart hoor

Pauline

Oooh Diana, Verschrikkelijk zeg! Ik snap jullie woede en machteloosheid en ook die van je man! Maar ik neem aan dat ie nu weer terug is of niet??
Succes in ieder geval!

Hoi Diana,

kan me voorstellen, dat je baalt als 10 stekkers. Volgens mij sta je redelijk sterk in de aangifte dat van die ambtenaar, de man had zich m.i. moeten legitimeren. Misschien een telefoontje aan de Belastingdienst wagen, hoe hun protocol hierin is... misschien was het wel helemaal geen ambtenaar..??

Wat ik me afvraag, hij stond in jullie pand... huisvredebreuk? inbraak?

Het vervelende is, dat de Belastingdienst een preferente schuldeiser is, dus hoe vaak jullie de man ook uit de shit hebben geholpen, daar hebben zij geen boodschap aan.

Ik zou toch maar vlot zorgen dat die huurder jullie pand verlaat en dat je zo snel mogelijk je geld krijgt, want als je gaat touwtrekken met de belastingdienst, trek je meestal aan het kortste einde.

succes

mama van Rêve

Balen zeg, heel veel succes ermee. Ik hoop voor jullie dat je je geld terug krijgt.

Groetjes sandra

hallo

Mijn man was om kwart over 2 weer thuis. Netjes wanr ze hadden hem 6 uur mogen vast houden. Maar omdat mijn man direct aangaf dat hij om 3 uur een afspraak had met een
klant EN omdat de agent de situatie snapte is hij snel voorgeleid. En netjes thuis gebracht.
Je voelt je (nog steeds) zooo machteloos over je geld, je hebt er recht op, maar doordat
de belasting er tussen zit kun je het wel shaken.
Vanochtend nog ff kontact gehad, toevallig die man die aangifte heeft gedaan. Dit omdat
hij tot 27 juli nog tijd krijgt om te betalen. Maar het huur contract loopt 10 juni af. Officeel mogen de machines niet verplaatst worden, ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
Toevallig pakte mijn man de telefoon op. Ze gaan nog ff kijken hoe en wat. Het was diezelfde man die aangifte heeft gedaan, mijn man heeft ook direct zijn excuses aangeboden. Die deurwaarder gaf als antwoord dat hij het hele verhoor gelezen had
(waarin dus de hele voorgeschiedenis dus ook instond) en dat hij de frustratie snapte.
Ben benieuwd.............wordt vervolgd...

groetjes diana

O ja het is geen huisvrede breuk oid want het is een bedrijfgebouw en dit is vrij toegankelijk voor derden.

Tjeetje,ik hoop dat alles weer goedkomt.

Sterkte Kitty en Tess.

hoop ik ook..............als de huurder niet betaald, komt er in juli executieverkoop.
Deze komt in de krant te staan, op het adres......dus ook ons adres (delen het pand)
Daar heb ik geen zin in.........We zijn druk bezig een groothandel op te zetten,
en het loopt al boven verwachting. Dus snap je dat we geen zin hebben om
(wel onder mijn huurder zijn naam) maar met het adres in de krant te komen.
Straks zijn wij 3 dubbel gedupeerd. Geen Geld, Strafblad wegens frustratie en klanten die niet komen of weglopen.

Hoop morgen nog meer te weten.........hou jullie op de hoogte.
gr diana

Terug
Bovenaan