Wat een rommeltje.....

Moet eventjes wat van me afschrijven. Gister naar de gynaecoloog geweest betreffende mijn suiker. Allereerst kwam ik bij de co-assistent en hij vroeg me wat ik daar kwam doen. Vertelde hem natuurlijk dat ik de verwijsbrief net had ingeleverd bij de balie. Toen vroeg hij of ik nog meer klachten had en begon te vertellen. Ondertussen keek hij alleen maar naar zijn computer en kreeg totaal niet het idee dat hij luisterde.

Eenmaal binnen bij de gynaecoloog moest de co-ass. mijn bloeddruk controleren, voelen hoe de baarmoeder zat en harttonen luisteren. Hij dacht wel even bij 28 weken te kunnen voelen hoe de kleine lag. Jullie willen gewoon niet weten hoe hard hij heeft gedrukt. De gynaecoloog kwam erbij en zei hem dat hij het nu nog niet kon voelen. Ondertussen liep ik met vreseijke pijn in mijn buik rond. Hoe kun je een co-ass. alleen laten priegelen terwijl hij niet eens weet  wat je bij  28 weken  wel en niet kunt voelen. Aldus  frustratie ten top bij mij. Eenmaal in de wachtkamer kwam de gynaecoloog bij de balie en heb ik haar even apart genomen in tranen en verteld dat ze de co-ass. beter in de gaten moet houden want dat dit toch geen stijl is want dat ze wel met iets dierbaars bezig zijn wat groeit in mijn buik. Ze zou het aan hem doorgeven.

Tevens vertelde ze me dat ik niet naar een interne dietist kon omdat er in het ziekenhuis geen genoeg ervaring mee was (ook ziets raars). Jullie begrijpen dat ik hier ontzettend gefrustreerd rondloop (ook ivm het drukken op mijn buik van de co.). Wat zouden jullie doen? De verloskundige hiervan op de hoogte stellen?? of.....???

Ik hoor graag jullie mening....

Groetjes en thanks,
Patty

Hoi Patty,

Toen ik in het begin van deze zwangerschap regelmatig naar het zkh moest voor controles vond ik het ook 'een rommeltje'.

Ik vroeg me echt af of ze daar wel weten wat ze doen, met name dan de co assistenten/leerlingen.
Ze doen maar wat denk ik.

Staan wat te stotteren, lezen 100x je status, kijken je idd nauwelijks aan
(we eten ze niet op hoor )
Ik kon de twijfels gewoon van hun gezicht aflezen.

Ze vroegen ook telkens waarom ik kwam en waarom ik bloedverlies had. Ja HALLO: daar kom ik toch voor naar het zkh.....

Ik heb dat wel bij mijn vk aangegeven (ik hoef nu gelukkig niet meer naar het zkh omdat het bloedverlies is gestopt)

De vk heeft nog een mail gestuurd naar het zkh met mijn verhaal. Daar heeft ze wel een keurige reactie op gehad.

Maar ik begrijp je heel goed.

Groetjes Manda 29.2

hoi patty,

ook ik begrijp je heel goed!!
was gisteren ook bij de gyn. en ook daar was een co-assistente bij, eerst de gyn. voelen en ook behoorlijk hard! deedt echt pijn, daarna moest de co-a. voelen, zij ging wel iets "zachter" te werk, toen zij klaar was zei ja ik denk dat ik het weet, kontje bovenin en hoofdje onder, heel goed zegt de gyn, nou echo erop en wat blijkt kindje ligt gewoon met het hoofdje boven

ok, zegt de gyn. fouten maken we allemaal, dus ik zeg, ja vertel mij wat................
Gyn. beetje geirriteerd, meet de baby en ik mag weer van de bank af, hij vult de papieren in zonder wat te zeggen en geeft me een brief mee om een dagcurve te laten prikken voor het suiker.

dus ik vraag "en hoe is de groei van de baby" zegt ie ja, iets boven gemiddeld niet verontrustend, maar de rest hoor je wel van de vk, en goededag nog mevr"

nou daar stond ik dan weer buiten........beetje verbouwereerd, naar de ass. en gevraagd of zij nu wist wat precies de bedoeling was. nu moet ik volgende week weer terug, maar weer bij een andere gyn. want deze is er volgende week niet........

ik heb vanmorgen al 2 keer bloed geprikt en moet straks weer 2 keer, maar ben er helemaal klaar mee om zo behandeld te worden.........

dus ik snap heel goed hoe je,je voelt............

ik wou het wel idd even overleggen met de vk, want zo hoeft het van mij niet.

groetjes susanne

Ik ken het gelukkig niet. Moest 2 keer naar de gyn ivm mogelijke PARVO besmetting. 1e keer ook eerst een co gehad, maar zij deed het heel leuk en persoonlijk. de 2e keer alleen de gyn en ook dit keer was het gewoon goed. vriendelijke man, maar ben wel blij dat ik weer gewoon bij de VK zit.

vervelend dat jullie wel die ervaringen hebben. Moet trouwens wel zeggen dat ik voor nacontrole wel bij de gyn ben geweest en dat was me toch een doos. Is denk ik dus ook erg gyn afhankelijk. Ik denk wel dat zij het meer medisch benaderen en dat de VK wat meer persoonlijk is.

Zou het iig ook wel bij de VK aankaarten.

groetjes daan

Terug
Bovenaan