Wat een spannende dagen zeg...

Hoihoi!

Nou, hier hebben we weer heel wat meegemaakt de afgelopen dagen...
Gistermiddag bedacht ik me dat ik al de hele morgen weinig leven had gevoeld, dus even de VK gebeld. Die kwam langs en we hebben het hartje goed kunnen horen. Opgelucht. Toch had ik aan het eind van de dag nog steeds niet veel leven gevoeld. Toen zijn we doorgestuurd naar het zkh. Op de verlosafdeling aan het CTG en daarna een echo. Alles was goed, maar ik moest vanmorgen nog wel even terugkomen voor een controle ctg. Daarna naar Gyn. Ze gaf aan dat de baby 1 dipje gehad had tijdens het ctg en dat ze me daarom smiddags als controle nog een keer aan het ctg wilde hebben. Ze dacht niet dat er iets was, maar gewoon voor haar en mijn geruststelling.
Dus vanmiddag ben ik samen met manlief weer naar het zkh geweest voor een ctg.
Dit keer was het nog steeds niet wat ze wilden zien, maar omdat ik er al een uur aan lag en de poli ging sluiten, moest ik naar boven naar de verlosafdeling. Daar weer terug aan ctg. Uiteindelijk was met de hartslag alles goed, maar het was toch wel spannend...

Nou is het zo dat sinds ik vanmiddag aan ctg gelegd werd op poli, ik behoorlijk regelmatig harde buiken kreeg. Sommige waren pijnlijk, andere niet. Was toch wel vreemd dat het zo vaak terugkwam... Dus kwam de klinisch vk ook nog even langs voor een inwendig onderzoek. De harde buiken hadden nog niet voor ontsluiting gezorgd, maar maakten wel dat mijn baarmoeder aan het verweken is.
Niks aan de hand dus, ik mocht ook lekker naar huis, gelukkig!

Eenmaal thuis, lekker onder de douche en ontspannen... Kom ik onder de douche vandaan verlies ik bij het afdrogen bloed!
Schrik! Wat nu? Dus VK weer gebeld, blijkt dat ik waarschijnlijk de slijmprop ben verloren....

Nu zit ik dus maar rustig op de bank, te hopen dat de bevalling snel zal beginnen...
Ik heb echt geen flauw idee, wat is jullie ervaring hiermee??

Liefs,
Marientje

hoi,

bij mijn 2de dochter verloor ik ook mijn slijmprop en toen kwam het snel op gang,5 uren later was ik moeder, maar heb ook gehoord dat het dan nog wel een aantal dagen kan gaan duren. het geeft dus ook geen garantie dat het snel gaat beginnen.

Ik hoop voor je dat het vlot op gang komt en je snel van je kleintje kan gaan genieten

groetjes maaike

37wk en 5 dagen

Hey wat grappig, ik ben ook 37 weken en 5 dagen onderweg!!
Bij mijn eerste verloor ik de slijmprop ook nadat de VK een inwendig onderzoek deed. Maar toen was de bevalling al begonnen...
Ondertussen al een beetje op internet gezocht en zag dat het ook nog wel een paar weken kan duren... Ik ga dus maar gewoon vroeg naar bed, en ik hoop dat ik het een beetje kan loslaten.

Groetjes!

hoi,
wat spannend zeg.
ik heb 2 bevallingen meegemaakt maar bij alle 2 geen slijmprop of bloed gezien.
opeens brak me vliezen voor ik het wist had ik toen al 2 min en 1 min weeen.
bij de 2de werd ik helemaal overvallen.opeens kwam de verloskundige bleek 5cm te hebben.
hoop dat je misschien vannacht aan het rommelen bent.
maar als je bloed verliest begin je toch ontsluiting te maken????
gr marjan

Nou je lichaam is in iedergeval aan het werk maar snap dat je heel erg schrok....
Hoop voor jou dat het vannacht begonnen is...
Ik kan alleen maar zeggen, doe je ding, wandelen en bewegen helpt zeggen ze...maar zou niet te ver van huis gaan hahaha.

Ik zelf heb alleen een inleiding meegemaakt en een stortvloed van vruchtwater na breken vliezen...ben zelf heel benieuwd hoe deze bevalling gaat beginnen, elke is toch anders...

Nou meid, doe je best en als je je zorgen maakt blijven bellen naar de vk...liever 1000000x teveel dan 1x te weinig.

Knuffels randy

Spannend hoor! Het kan nu niet lang meer duren voor je... Pfff ik kan me goed voorstellen hoe je je voelde.Hopelijk ben je wel gerust over je beebje.
Succes de komende dagen (uren?)

groetjes Carola

Nou kan me voorstellen dat het spannend is en dat je schrikt - ik heb wel ook begrepen dat het echt nog even kan duren als je je slijmprop verliest, soms gaat het snel en sommige verliezen het pas als de bevalling echt begint. Bij vragen altijd je VK bellen hoor en het komt vast allemaal goed. Veel succes in ieder geval!

Nou kan me voorstellen dat het spannend is en dat je schrikt - ik heb wel ook begrepen dat het echt nog even kan duren als je je slijmprop verliest, soms gaat het snel en sommige verliezen het pas als de bevalling echt begint. Bij vragen altijd je VK bellen hoor en het komt vast allemaal goed. Veel succes in ieder geval!

Terug
Bovenaan