wat een verschil tussen twee zwangerschappen

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal.

ik ben nu 10 w en 3 d zwanger van mn tweede kindje.
wat mij erg verbaast is hoe ik de zwangerschap anders beleef als die van mn eerste
bij mn zoontje had ik onzettende zere borsten en was onzettend moe
nu ben ik met vlagen misselijk en heb vooral s avonds een erg opgezette buik en af en toe buikpijn.
twee totaal andere zwangerschaps klachten.
het enige wat ze met elkaar gemeen hebben is dat ik erg kouwelijk ben en huemeurig af en toe.
hebben jullie ook zo mn groot verschil wat je zwangerschappen betreft?

liefs wendy

Ben nu niet zwanger, maar wel   2 keer geweest. Bij mij waren ze ook totaal verschillend. De eerste was een meisje en de tweede zs was zo anders dat ik ervan overtuigd was dat het een jongetje zou zijn..Nee hoor! Weer een meisje, dus dat zegt ook niks.
Succes
Sil

tja bij de eerste was ik smiddags erg moe en savonds een uurtje misselijk.
bij de tweede eigenlijk maar een klein beetje last van moeheid gehad.
en nu bij de derde kan ik d ehele dag wel slapen en komt er echt niks uit mn handen,ook mede door complicatie.
maar moet zeggen dat deze zwangerschap me heel erg zwaar valt.
jammer genoeg.

Bij mij zijn ze ook anders. Bij de eerste had ik de hele zwangerschap door pijnlijke borsten, nu helemaal niet. Bij de eerste had ik ook al heel vroeg last van vocht en dat was op het eind echt heel erg, maar nu met 33 weken nog nergens last van. Ook voel ik dit kindje heel anders dan mijn eerste. Die kon echt flink hard trappen, deze schuift, draait en 'plopt' meer. Mijn eerste was een jongetje en dit is een meisje, ik weet niet of daar het verschil in zit, maar ik vind het ook erg interessant om te zien hoe anders is.

jane 33 weken

Ha Wendy!

Wat kan het een verschil zijn he? Ik ben nu 13 weken ver.
Bij mijn zoontje had ik nauwelijks last, af en toe was ik een beetje misselijk, en een beetje moe.
Maar nu... pfff. Ik ben vreselijk moe (mede dankzij een drukke peuter, denk ik...) de misselijkheid was erger, borsten groeien nu minder hard (gelukkig maar, was vorige zwangerschap van cup D naar cup G gegaan...) hopen maar dat ik nu ook niet zo erg meer groei! maar wat ik nog het raarste vind, is dat ik nu last heb van hartkloppingen en benauwdheid. Gelukkig wordt dat nu wel minder, maar dat heb ik de eerste keer nooit gehad!
Wat ik wel jammer vind is dat ik veel minder met de zwangerschap bezig ben dan de eerste keer. Met een rondlopende drukke dreumes (bijna 2) kan je toch niet zo gemakkelijk er even stil bij staan. Die eerste periode wachten, tot je je kindje gaat voelen en je buikje gaat zien, lijkt er nu veel meer bij te horen. De eerste keer, kon ik niet wachten tot je wat zag en voelde.

Groetjes,
Saskia

Terug
Bovenaan