wat een voor oordeel bah

mijn dochter nu 4 maanden is vanaf de geboorte een hele hongerige baby geweest krijgt daar ook speciaal voeding voor en op advies van het cb moest ik met drie en halve maand starten met klein beetje groente en nu s `morgens een beetje fruit en eindelijk hebben we een tevrede kind .
maar al die voor oordelen je moet nog niet beginnen met bijvoeden slecht voor de darmen enz enz ieder kind is anders .
Ik word daar zo moe van vroeger was het niet anders dan kregen ze al met 10 weken vast voedsel en tuurlijk is het beter om pas na die 4 maanden te beginnen maar ik vind dat als je een onttevrede kind hebt en tevrede is met vast voedsel waarom word er dan moeilijk gedaan .
ik moest het even van me afschrijven .
ik vind gewoon oordeel niet te snel kijk naar het behoefte van het kind .

hebben meer mama`s hier last van

iedereen moet dat voor zijn eigen weten als ze het goed doet is het toch prima maar andere mensen hebben altijd makkelijk commentaar ik geef nu nog borstvoeding krijg ook regelmatig commentaar waarom stop je niet ze is toch al 3 maanden geweest ik heb zo iets zo lang het goed gaat en ze het goed doet waarom niet bij mij gaat het nu het ene oor in het andere oor uit

ik ben met de oudste ook heel vroeg begonnen. Zelfs op advies van de kinderarts. De tweede heeft er totaal nog geen interesse in. Dus bij hem wacht ik nog even. Hij drinkt heel weinig en ben bang dat ik er dan helemaal weinig in krijg. Ieder kind is anders hoor. Als die van jou het nodig heeft, lekker geven. Tegenwoordig zijn ze allemaal zo zeikerig.

bedankt voor jullie reacties
En silvymaas zo lang je borst voeding kunt geven en wil geven lekker doen ik ken iemand en haar kind is al 2 en s`avonds wil hij nog steeds drinken aan de borst nou lekker laten gaan .
zolang jij het prettig vind moet je het doen.

Supertje het lijk wel of mensen alleen nog maar kunnen zeiken .hihihihi

Lekker niks van die vooroordelen aantrekken! De adviezen over wanneer je moet beginnen met vast voedsel schijnen in het verleden flink veranderd te zijn volgens een kennis van mij. Zij heeft zes kinderen, waarvan de jongste ongeveer 15 is, dus al heel wat ouder. Maar bij haar toentertijd heeft het cb compleet tegenstrijdige dingen geadviseerd. Zo moest ze al met bijvoeden beginnen met iets van 10 weken (!), maar heeft ze ook te horen gekregen dat tot 6 maanden geen vast voedsel gegeven moest worden. Na dat verhaal (alle kids zijn desondanks gezond groot geworden) lijkt mij dat je die leeftijden als hoogstens grove richtlijnen moet interpreteren. Net zoals kruipen of lopen is de een er sneller klaar voor als de ander.
Onze schat van 11 weken kijkt ons nu al het voedsel uit de mond, dus het begint erg verleidelijk te worden om het een keertje te proberen, maar ik wacht liever nog even. Ze eet op dit moment goed en ze is na het eten heel tevreden. Daarbij hebben mijn borsten het al zwaar genoeg aangezien ze afwisselend wel en niet doorslaapt, dus geen haast. Ik kijk wel erg uit naar

@silvymaas; ik snap ook niet waarom er van je verwacht wordt dat je bv geeft als je kind net gboren is, maar na 3 maanden (en al helemaal na 6 maanden) moet dat bv toch eens voorbij zijn. Erg tegenstrijdig. je lijkt het in ieder geval nooit goed te doen in de ogen van sommige mensen.

Ik denk altijd maar zo: een tevreden baby maakt een blijde moeder en dus een gelukkiger omgeving en daar doe ik zelf alles voor. Onze Sven was ook een hongerwolf eerste klas en die bleef maar 's nachts om voeding komen. Die kreeg met 4 maanden ook al bambix in de fles voor de nacht omdat ie anders niet doorsliep. Met rijstebloem kwam ie net zo vroeg (om 3uur dus) en met pap kwam ie om half 7, een heel verschil.
Lekker doen waar je je goed bij voelt. Al die adviezen veranderen door de jaren heen en over een aantal jaren adviseren ze misschien wel weer om vroeg te beginnen.
Niks van aantrekken dus. Trouwens, ik ben van mening dat die adviezen vaak alleen maar komen van mensen bij het vlgens het boekje is gegaan. Zo adviseerde mij iemand om mijn zoon maar te laten huilen 's nachts en dat ie het dan vanzelf wel opgaf op een dag. Hij was toen nog maar 4 maanden. Nou ja... haar kids sliepen met 6 weken al van 23 - 7 uur door. Zonder pap en zonder huilen. dan is zo'n advies makkelijk gegeven maar ga er maar eens elke nacht inliggen...
Ik geef geen adviezen meer, in de zin van, dit en dat mag echt niet hoor en is slecht. Ik weet dat andere dingen soms gewoon voor gaan. Ga af op je gevoel en laat de wereld lekker praten. Tenslotte ken ik niemand die van een fruit of groente hap op jonge leeftijd ernstig ziek is geworden... haha!! EN allergien? Nou die krijgen ze ook wel als ze 6 maanden volledig melk hebben gehad hoor. Als het in de genen zit komt het er echt wel uit.

Succes je doet het prima zo te lezen!

hier hetzelfde geef je nog bv nou wij.....
en nu laat ik ze lekker kletsen ik doe wat ik wil en mijn dochter doet het er goed op.
ik hoop het vol te houden tot 6 maanden maar als dat niet lukt zie ik dan wel weer.
mijn kind mijn beslissingen.

Terug
Bovenaan