Wat eet een meisje van 9 maanden?

Hoi Allemaal,
Mijn dochtertje is bijna 9 maanden. Ze is erg aktief en slaapt weinig. Nu vraag ik me af wat zij per dag zou moeten eten. Het lijkt namelijk de laatste dagen dat zij constant honger heeft. Herkent iemand dat en/of wat geven jullie je kinderen van rond 9 maanden te eten? Een belangrijk detail:ze heeft nog maar pas 1 tandje.
 
Hallo Dimphy,

Toen mijn dochter zo oud was gaf ik haar fruithapjes of groente hapjes. Je kunt ook brood met leverworst of kaas geven (zonder korstjes), een soepstengel, stukje ontbijtkoek of een gewoon biscuitje.Je kunt ook kleine stukjes appel/banaan/mandarij/kiwi geven is nog gezond ook nog! Dit is mijn eerste kind en ik vraag me soms ook wel es af of ik het allemaal wel goed doe. Ik volg altijd mijn gevoel en het komt nog goed ook!!! Ik denk dat mijn dochter ook wel de hele dag kan eten, maar ik hou het wel binnen de perken. Veel succes ermee.
 
hoi mijn dochter is nu 8 maanden en zei krijg 7.00 fles , 10.oo fruit. 11.00 brood of eierkoek maar niet elke dag, 12.30 fles, 14.00 koekje, 16.00 groente en toetje, 19.00 fles weet ook niet zo goed of dit genoeg is maar weet anders echt niet waar ik het de tussen moet stoppen. en met de tandjes komt het vanzelf goed de mijne heeft er nu 2 onder, maar mijn eerste dochter had bij 9 maanden nog geen 1 tand en ineens kwamen ze allemaal tegelijk.
 
Hoi, mijn dochter van tien maanden geef ik het volgende;
7:30 een boterham met boter en dun appelstroop en een kop thee met melk en suiker. 10:00 fruit. 12:30 uur boterham met beleg (pate, kaas, etc.)150 ml roosvicee. 14:30 uur fles 220 ml.17:00 uur twee eetlepels groente en een aardappel en vlees of potje olvarit.(als wij bv pizza eten of pittig gekruid) 19:00 uur fles. Ik geef meestal meteen het drinken bij het eten, zoals je ziet. Het is beter voor de tanden de "eet/drink momenten" te beperken.

veel succes!!
 
Hallo, mijn dochter is ruim 8 maanden en ik geef het volgende:
7:00 fles 200ml. met 2 eetlepels bamix, 10:00 fruithapje, 12:00 boterham met smeerkaas en fles melk 200ml, 15:00 fruitsnack of een babykoekje met wat sap of thee, 17:30 potje olvarit, 19:00 fles met twee schepjes nutrix.
Zoals je ziet zijn dit tijden wat in de toekomst niet veel zal veranderen Ontbijt, lunch en diner op onze tijden en tussendoortjes 10.00 en 15:00 uur wanneer wij koffie of thee drinken.
 
hallo
Mijn dochter is nu bijna 9 maand. Ons schema ziet er als volgt uit:
7.00 fles 240 pap (flesvoeding en bambix
9.30 fruithap
11.30 brood met korst en fles 200 ml (wat ze vd fles laat staan krijgt ze 's middags nog een keer aangeboden)
15.00 koekje en diksap
17.30 warme hap (groenten aard/rijs/pasta/ en vlees met een toetje)
19.00 fles 240 ml (of wat ze ervan opdrinkt)

Dus ook een ochtend middag avond en 2 tussendoortjes (koekje en fruithap). Ik weet dat die laatste fles eigenlijk volgens het cb niet meer nodig is, maar ik wil hem zelf nog niet laten vallen, omdat ik het een mooie afsluiting van de dag vindt. Ook die 200ml bij het middageten mag minder, maar vaak laat ze daar ook al de helft van staan.
ze doet het hier prima op. Tussendoor krijgt ze ook nog diksap wanneer ik denk dat ze dorst heeft..

groetjes en succes
 
Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reakties. Merk toch echt wel op dat jullie vaster voedsel geven dan ik tot nu toe. Dus dan is het logisch dat ze veel honger blijft houden. Ik ga verder met experimenteren!
Thanks
 
Terug
Bovenaan