Wat eet ik tijdens mijn zwangerschap?

Hi allemaal,

Ik ben Bette van Beers, een 22-jarige student aan de opleiding food innovation. Voor mijn afstudeeropdracht ontwikkel ik een voedingsproduct speciaal voor jullie! Ik ben namelijk van mening dat er nog veel te weinig producten in de supermarkt liggen die specifiek voor zwangere vrouwen bedoeld zijn.

Om een goed product te kunnen ontwikkelen heb ik wel jullie hulp nodig.
Wat zijn de grootste problemen waar je tegenaan loopt bij het eten tijdens je zwangerschap? Waarmee ervaar je problemen of wat vind je lastig?

Alle antwoorden en verhalen zijn meer dan welkom!

Alvast bedankt,
Lieve groet,
Bette van Beers
 
Groenten!

Ik krijg het echt niet weg.. Alleen de gedachte eraan maakt me al misselijk..

En dat terwijl het nu eigenlijk zo belangrijk is!
 
Van vlees en sterk gekruid eten werd ik erg misselijk! De misselijkheid verdween meestal als ik iets van koolhydraten at (brood, pasta, rijst enz).
 
Nu dit topic er toch is. 
Ik heb geen moeite met bepaalde dingen. 
Wat ik ook eet mega last van maagzuur. 
In de app van het voedingscentrum staat echter wel dat je Aloë als met name een kruidenpreperaat af te raden is. 
Nu vind ik de drank Aloë Vera drinken van Pure Plus (gewoon te koop in de sumermarkt) meeeeega lekker! 
Nu is mijn vraag kan dit drinken dan ook kwaad? Of alleen Aloë als kruidenpreperaat? Ik ga het uiteraard ook navragen bij de gyn en vk volgende controle. Maar ik dacht misschien kunnen jullie mij ook al wijzer maken. 
 
Groetjes!! 
 
Iets waar veel voeding in zit maar de structuur/droogheid van brood heeft?  Brood/koolhydraten verminderen de misselijkheid maar we hebben juist veel verschillende voedingsstoffen nodig! 
 
Terug
Bovenaan