Wat eet jij op dit moment graag? Of juist niet?

Dag (a.s.) moeders,

Nou ik weet niet of jullie al hebben ondervonden dat je eetgewoonte verandert, maar ik wel!

Mijn God, ik eet niet normaal veel fruit. Erg lekker en gezond natuurlijk. Voorheen at ik dat vrij weinig.

Maar daarintegen krijg ik bijna geen hap groenten meer door mijn keel. Zit zelfs te kokhalzen.

Gelukkig snoep ik ook bijna niets meer (voorheen ging er aardig wat door mijn mondje)

Het kan natuurlijk dat dat komt door de 1e 3 mndn, omdat je je toch al niet zo lekker voelt. Ben benieuwd hoe de komende 7 mndn zullen zijn.

Wat is jullie opgevallen aan de eetgewoontes? Wat lust jij op dit moment graag en wat juist niet?

Nou ik heb last van kookluchtjes dus eet niet heel erg veel op een dag sla vaak het avond eten over ben er gewoon veels te misselijk voor we hebben al wel dingen geprobeerd om later op te warmen of mijn man te laten koken en dan eten, maar het helpt niks dit had ik bij mijn vorige zwangerschap niet, maar ik hoop echt dat dit met 3 maanden over is val alleen maar af zo nu al 4 kilo ongeveer.

Oei dat is niet zo mooi. Ben sinds vannacht ook alleen maar aan het spugen en alle etens luchtjes zijn op dit moment ook te veel.
Heb nu zetpillen gekregen van de dokter, wat moet helpen tegen misselijkheid en braken. Dat braken doe ik nu een paar uur niet, maar ben nog wel wat misselijk. Ga zo maar een droog crackertje proberen, want misschien ben ik wel misselijk van het niet eten.
Nou Margot hoop dat je je snel wat beter voelt en dat je niet meer afvalt. (hoe ver ben je nu? Ik ong 8 weken en begin er nu pas echt last van te krijgen)
Gr. Jantine

Dames, heel veel sterkte!! Het is voor mij erg herkenbaar!
Ook hier een zwangere die heel erg misselijk is. Ik probeer de hele dag om de 2 uur wat te kleins te eten anders wordt het steeds erger. heb ook gemerkt dat het mij helpt om wat rustiger aan te doen.
Ik eet zelfs 's nachts 2 keer een cracker omdat ik anders niet in slaap kom van het gat in mijn maag en de daaruit komende misselijkheid.
Lastig hoor, eten staat tegen en is wel het laatste wat je wil doen maar als ik het niet doe dan wordt het alleen maar erger. Voor mij is dit nieuw, heb ik bij mijn andere zwangerschappen niet gehad (zelfs niet bij die van de tweeling).

Hoi,

Ik ben nu ruim 8 weken zwanger en het ergste qua misselijkheid is over!
Ik eet nog steeds elke ochtend voor het opstaan een eierkoek en eigenlijk eet ik heel de dag door. Want als ik dat niet doe word ik misselijk van de trek/honger. Dus kaakjes en eierkoeken zijn hier favoriet.
Wat absoluut niet op nr 1 staat is brood. Normaal kopen we redelijk duur (donker) brood maar nu vind ik het erg zuur ruiken. Vorige week witbrood van Blueband gegeten maar dat is niet bevordelijk voor de darmen :-(

Meiden, allemaal sterkte met de eerste en misschien zwaarste weken!!

Sammie

Ik moet even afkloppen,maar ben niet zo misselijk als bij mijn andere kids. Bij de eerste ben ik 10 kg afgevallen en heb ik een paar maanden gebraakt. Bij de tweede was het al minder en nu ben ik alleen maar wat misselijk.

Ik heb nu wel meer zin in melk, tomaten en smeerkaas.

En zoals de vorige keren heb ik nu een afkeer van champignonsoep.

@sammie; een eierkoek helpt dus goed? Las ik namelijk elders ook al. Geloof dat ik dat dan toch maar eens ga proberen.
Herkenbaar wat je schrijft over de hele dag dooreten. gek genoeg kom ik momenteel nog niets aan.

Ik heb tijdens al mijn zwangerschappen een afkeer gehad voor vis. Ook de lucht van gebakken vlees vind ik vaak niet te harden. Het kan ook zijn dat ik iets voor mijn neus heb en dat dit na 2 happen opeens tegenstaat. Heel irritant want dat maakt het vaak wel erg lastig voor de omgeving.
Ik heb nog nooit zoveel honger en bijbehorende misselijkheid gehad. in mijn vorige zwangerschappen. had ik dat nauwelijks. weet dat dit bij elke zwangerschap anders kan zijn maar
Ik maak me nu toch lichtelijk zorgen of ik wel zwanger ben van een eenling. Wist namelijk door het feit dat ik misselijk was al 4 dagen voor mijn menstruatie dat ik zwanger was ( om die reden vroege test gedaan).
dinsdag zullen we het weten!! spannend hoor

Nu ben ik zelf pas 6 wkn en 6 dagen maar hier is de misselijkheid toch ook wel te bespeuren. Niet zo erg als ik hier soms op het forum lees, alleen in de ochtend even opletten dat ik rustig opsta en wat eet voor ik uit bed stap. En dan 's avonds wil het nog wel eens toeslaan.

Maar die rare eetgewoontes zijn er wel ja. Ik heb nooit van kaas gehouden, en nu opeens erg veel trek in! En sterke etensluchtjes zorgen er juist voor dat ik geen trek meer heb... en chocolade (waar ik gewoon niet zonder kon) lijkt me nu het vieste wat je kan bedenken... echt heel raar...

Terug
Bovenaan