Hallo,
De laatste weken vraag ik mij af of ik mijn dochter van 10 maanden wel genoeg en op de goede tijden eten geef. Het duurt namelijk vaak wel tot 1 a 2 uur 's middags voordat ze voor het eerst op de dag brood eet, en dat lijkt me eigenlijk zo laat...
Dit is haar "voedings-schema":
7.00-8.00 Fles melk 210 ml
9.30 Fruit (bijv. 1 banaan of een half potje fruit) en een halve liga
11.00 Fles melk 210 ml
11.30 Naar bed
13.30 Boterhammetje met smeerkaas of smeerworst, Yoghurt met roosvicee
Evt. 's middags nog wat diksap en een soepstengel
15.30 naar bed
17.30 Avondeten (bijv. aardappeltje met groente, of rijst met groente en vis) en yohurt met roosvicee
18.30 Fles pap en naar bed
Nou denk ik wel dat ze over het algemeen voldoende eet, maar ik vraag me dus vooral af of ze 's morgens wel goed en voldoende eet voor haar leeftijd. Wellicht handig om te melden dat het een supertevreden en vrolijk meisje is, dus ECHTE zorgen maar ik me niet, maar toch. Ik wil ook niet dat ze 's ochtends eigenlijk honger heeft...
Wat geven jullie aan jullie kindjes van ongeveer dezelde leeftijd?
Groetjes,
Josien
De laatste weken vraag ik mij af of ik mijn dochter van 10 maanden wel genoeg en op de goede tijden eten geef. Het duurt namelijk vaak wel tot 1 a 2 uur 's middags voordat ze voor het eerst op de dag brood eet, en dat lijkt me eigenlijk zo laat...
Dit is haar "voedings-schema":
7.00-8.00 Fles melk 210 ml
9.30 Fruit (bijv. 1 banaan of een half potje fruit) en een halve liga
11.00 Fles melk 210 ml
11.30 Naar bed
13.30 Boterhammetje met smeerkaas of smeerworst, Yoghurt met roosvicee
Evt. 's middags nog wat diksap en een soepstengel
15.30 naar bed
17.30 Avondeten (bijv. aardappeltje met groente, of rijst met groente en vis) en yohurt met roosvicee
18.30 Fles pap en naar bed
Nou denk ik wel dat ze over het algemeen voldoende eet, maar ik vraag me dus vooral af of ze 's morgens wel goed en voldoende eet voor haar leeftijd. Wellicht handig om te melden dat het een supertevreden en vrolijk meisje is, dus ECHTE zorgen maar ik me niet, maar toch. Ik wil ook niet dat ze 's ochtends eigenlijk honger heeft...
Wat geven jullie aan jullie kindjes van ongeveer dezelde leeftijd?
Groetjes,
Josien