wat eet jullie kindje van 13 maanden

Mijn Dochter van 13 maanden krijgt nog 3 flessen per dag van 200 ml, ze eet een half potje fruit zo ook een half potje groente. ben zelf van menning dat het niet veel is, hoe denken jullie daar over???. en als we haar proberen gewoon een beetje warm eten te geven eet ze een paar kleine hapjes en dan vindt ze het al snel goed. en tussen door krijgt ze nog een rijstenwafel en een danoontje.

hoi
mijn dochterje at toen met die leeftijd dit:

8.30 boterham en beker gewone melk met vitm d
tussendoor nog wat ontbijtkoek of zo
12.00 brinta
bed
15.00 fruit
drinken tussendoor ook smorgens
17.00 met de pot warm eten en toetje na
18.45 beker melk
naar bed

misschien is het ook zo dat ze geen honger heeft OMDAT ze nog 3 flessen krijgt.
Het is natuurlijk een cirkel waar je terecht komt, ze eet weinig dus blijf je flessen geven.
maar omdat je die flessen geeft eet ze ook weer weinig.
Misschien kun je het eens proberen, of vervang die flessen (of 1 of 2) door gewone melk.
Ze heeft trouwens maar 300 ml nodig aan melk produkten anders eet ze inderdaad niet veel andere dingen.
Mijn zoontje wordt volgende week 1 jaar en eet met de pot me.
Hij krijgt 's morgens en 's avonds nog de borst en eet verder gewoon fruit en met avond eten met de pot mee en yoghurt als toetje.
Tussendoor een soepstengel of ander kinderkoekje en hij drinkt thee of water en soms een beetje dixap.
maak je niet teveel zorgen dat ze niet genoeg binnen krijgt, ze hebben niet zoveel nodig hoor.
groetjes Martine

Hoi,

Mijn zoon eet 's morgens twee boterhammen, en een fles melk. Tussendoor een flesje diksap (nooit leeg, behalve met warm weer) en soms een rijstewafel of rozijntjes. Tussen de middag soms twee boterhammen, soms een fles pap. 'sMiddags, een flesje diksap, en soms fruit. 's Avonds gewoon met ons mee warm eten en toetje en soms nog een klein flesje melk.
Het enige probleem bij ons is dat hij pertinent weigert fruit te eten. Wie o wie heeft er een tip. Hij hoeft het gewoon niet, geen stukjes, geen gepureerd fruit. Niks.
Daarom geef ik m maar rozijntjes, van Zonnatura, en soms een bio sultana met gedroogd fruit erin.
Groente eet hij tot nog toe wel goed, daarom geef ik m daarvan ook extra.
Groetjes Linda

er zijn inderdaad kinderen die gewoon niet van fruit houden wat je ook probeert.
Misschien kun je proberen om wat fruithap door het warme eten te doen zoals je dat met appelmoes zou doen.
Of een beetje door de yoghurt, dat vinden ze soms nog wel lekker.
Succes ermee, groetjes Martine

Terug
Bovenaan