wat eet jullie kindje van 6 maanden

hallo

Mijn zoontje Dylan wordt volgende week alweer 6 maanden gaat hard hoor. Ik vraag me dus af wat eet jullie kindje van 6 maanden zodat ik naar een nieuw/aangepast schema kan toe werken.
Hij krijgt nu:
8 uur fles
10 uur fruit
tussen 12 en 1 fles
4 uur fles
6 uur Groente en af en toe een danoontje
tussen 8 en 9 laatste fles met 3 scheppen rijstebloem.
alvast bedankt
Gr Nifty
 
Hoi Niffie,

Dat is precies wat ik mijn zoontje gegeven heb! Inmiddels is hij 7 maanden en krijgt hij dus om 12.00uur een boterhammetje en maar een half flesje melk, maar verder klopt jouw schema precies met dat van mij!

Smakelijk, samen met je zoontje!

Groetjes, Delena
 
Hallo.

mijn dochter is bijna 6 maaden en ik heb hetzelfde schema als jou.
alleen wil ik soms mijn dochter om een uurtje of 2 een sapje geven en een lange vinger of soepstengel.
groet jacqueline
 
hoi

Ik geef hem ook wel eens een sapje en ik heb al een paar keer een liga geprobeert maar dan had ie brokjes in zn mond dus verslikte hij zich vond ik zo zielig dus daar wacht ik nog maar even mee.
Heeft iemand tips?
Gr Nifty
 
Hoi Niffie,

wat ik pas gelezen heb: als je je kindje wil laten wennen aan brood en hem of haar niet meteen teveel wilt belasten met een vreemde smaak én met harde stukjes, dan kun je het brood even laten weken in wat melk. De gewone melk, die je kindje altijd drinkt. Dan wordt het brood zacht en smaakt het ook een beetje naar de vertrouwde melk, en dat zou dan wel moeten helpen.

Misschien is dit ook wel iets om met de liga te proberen... En anders wacht je gewoon nog even met die liga. Mijn zoontje heeft tot aan afgelopen week niks anders dan zijn groente, fruit en melk gehad en dat vond hij best. Zelfs nu drinkt hij maar een heeeeel klein beetje sap.

Misschien kun je ook eens een rijstwafletje proberen, van nutricia (speciaal voor baby's vanaf 6 maanden). Die zijn wat zachter dan een liga en die rijstvlokjes kunnen ze er makkelijk afsabbelen. Dan heeft je kindje geen harde stukjes die hij door moet slikken...

Succes, en eet smakelijk!

Groetjes, Delena
 
Hoi,

Mijn dochtertje is ook bijna zes maanden. Met vijf maanden keek ze het eten al van mijn lepel af. Toen begonnen met groente en ze at het gelijk alsof ze nooit anders heeft gedaan. Mar goed dat ter zijde. Het schema van mijn  dochtertje is:

8:00 uur fles van  210 cc + zeven schepjes poeder en 4 schepjes rijstebloem
10:00 uur fruithapje
12:00 uur fles van 180 cc water en zes schepjes
16:00 uur fles van 180 cc water en zes schepjes
18:00 a 18:30  uur groente hap voor zes maanden (200 gram)  en een danootje toe.

Wij zitten nu op 3 flessen. We hebben haar laatste fles laten vervallen omdat ze die om 19:00 normaal kreeg en ik het wel erg dicht op haar groente vond vallen. Daarom krijgt ze nu een danoontje. (Ik wilden eigenlijk groente geven rond half vijf en een fles om 19:00 uur. Maar op het KDV hebben ze daar geen tijd voor. Vandaar dat ik het maar heb omgedraaid)

Ik geeft haar sinds een week een week elke dag een danoontje en groente voor zes maanden. (wordt 11-01 een half jaar).

Nu vraag ik me eigenlijk af of het wel goed is dat ik die laatste fles niet meer geef en dat ik haar elke dag een danoontje geef. Ze slaapt wel door en ik het niet het gevoel dat  ze heel erg veel honger heeft.

Groetjes Astrid mama van Anouk (11-07-05)
 
Hallo allemaal,
Mijn zoontje is volgende week 6 maanden ik geef nu
7:30 uur Fles
Dan Fruitsap tussendoor wanneer hij er zin in heeft
12:00 uur 2 boterhammen met warme melk
13:00 uur fles 100 ml
15:30 fruithap met liga koek (staafmixer)
18:00 uur Groente met aardappelen (staafmixer)
19:15 uur Melk 200 ml
Veel succes voor iedereen bij mijn zoontje werkt dit prima
 
Terug
Bovenaan