Wat en hoe drinken voor baby 8 maanden

<p>Onze dochter is nu 8 maanden. Het gaat hartstikke goed, een tevreden en vrolijke meid die prima groeit. </p><p>Ze krijgt nu nog 3 flessen. Daarnaast fruithapje, broodje, soms een baby snackje en een warme maaltijd. Eet ze over het algemeen prima. Ik ben alleen nog steeds zoekende qua extra drinken. Ik probeer haar met een tuitbeker wel extra water of lichte rooibos thee te laten drinken, maar dit is nog geen succes. Soms drinkt ze wel wat, maar meestal niet. </p><p>Ik wilde juist water of lichte thee proberen, zodat ze niet al te veel suiker binnen krijgt... maar als dit echt niet werkt, krijgt ze dan wel voldoende vocht binnen? </p><p>Of licht het misschien aan de beker? Iemand nog tips voor andere bekers wellicht? Of doen jullie het andere drinken in de fles? </p><p> </p>

Ik geef mij baby (7maanden) met het fruit slokjes water. Deze drinkt wel uit een.tuit of rietjes beker,het is een kwestie van oefenen. In dr middag krijgt ze hier of een klein flesje of water/thee uit een gewone beker. Dit kon ze al best snel en natuurlijk wordt er echt wel geknoeit maar dan wordt er qua hoeveelheid meer gedronken dan uit de tuit. En is goed voor de ontwikkeling van de mondspieren. Wellicht een beker waar de neus uit is. Weet even niet hoe het precies heet.

Hier lag het aan de beker! Toen ik de thee en het water uit de gewone melkfles gaf, dronk hij prima. We zijn inmiddels 3 bekers verder... 2 rietjesbekers van nuby en de action waren geen succes. Nu hebben we sinds kort de munchkin magic cup en hij drinkt er steeds beter uit. Op een gewone beker begint hij te kauwen en knoeit als een gek. Dus daar doen we alleen een paar oefenslokjes mee. 

Ik heb thee gehaald speciaal voor jonge kinderen waar bepaalde stoffen niet inzitten om ook iets anders te geven dan water maar geen suikerbommen.
de smaak van de thee is rozebottel en mango. Staat bij de plus bij de kindervoeding. Wie weet vindt ze dat ook lekker. 
Succes!

Terug
Bovenaan