Wat eten/aten jullie kindjes met 12 maanden?

<p>Goedemorgen mama's,</p><p> </p><p>Gisteren was voor ons de grote dag, onze dochter is alweer 1 jaar geworden.</p><p>Nu vroeg ik mijzelf vanmorgen af omdat ze weer steeds vroeger wakker wordt (tussen 05.45 en 06.15 uur) of ze misschien honger heeft. Dus ik ging eens kijken op forums en zie dat de meeste geen avondfles meer hebben.. mijn dochter drinkt nog voor het slapen gaan 210 cc + 7 scheppen en gaat ook altijd op. </p><p> </p><p>Dus als het tijd word om de avond fles te laten vervallen, hoe vroeg wordt ze dan wakker..ze kan trouwens wel uitslapen hoor, heeft ze 1x 2 weken lang gedaan, ze werd dan rond 07.30/08.00 uur wakker.</p><p>Daarom ben ik benieuwd hoe het bij jullie kindjes gaat/ging.</p><p>Ons schema voor een dag ziet er als volgt uit;</p><p>06.15 wakker </p><p>06.30 fles kv 210+7 scheppen</p><p>08.30 dutje</p><p>10.00 fruit + drinken </p><p>11.45 twee boterhammen met beleg en een tuitbeker half volle melk</p><p>13.00 dutje </p><p>15.00 snack + drinken </p><p>16.45 warme maaltijd (met de pot of potje) aansluitend nog een bakje yoghurt </p><p>18.30 avondfles kv 210cc+7 scheppen </p><p>18.50 naar bed.</p><p> </p><p>Wanneer en hoe verander je een schema die past bij een 1 jarige.</p><p>Verder drinkt onze dochter tijdens het spelen ook veel water, thee, milde appelsap of diksap. Dit resulteerd erin dat ze vrijwel iedere ochtend doorlekt. Heb al Van alles geprobeerd, grotere luiers, lossere rompers, 2 luiers, luier achterstevoren aan doen, het werkt niet. Iemand hier nog een gouden tip voor?</p><p>Liefs,</p>

Je zou pap kunnen proberen voor het slapen gaan. Je hebt van die brinta achtige pakken. Slaapt onze kleine prima op. Zo vervang je gelijk een fles.  Flessen zijn vanaf een jaar niet meer nodig. De fles in de ochtend zou je kunnen vervangen door een boterham met thee of zoiets. Verder lijkt t me een schema dat prima past bij een 1 jarige. 
Doorlekken is lastig en zo koud nu ook voor je kleine. Er zijn speciale luiers voor de nacht die net even wat meer vocht kunnen opvangen. Maar geen idee of dit ook echt werkt of een verkooptrukje is. 

Gefeliciteerd met jullie (niet meer zo) kleine meid!
Onze zoon van 14 maanden krijgt ook nog steeds een fles melk voordat hij naar bed gaat. Op zich niks mis mee, ik dronk als kind ook altijd een beker warme melk voordat ik ging slapen. Wij proberen de fles nu ook af te bouwen in hoeveelheid. Hij krijgt nu nog 180 ml, maar we willen eigenlijk naar 100 ofzo. Onze zoon lekt namelijk ook elke nacht door en geen enkele luier of tip werkt. 
Ons schema is:
6.30 200 ml melk en 1-2 boterhammen
9.30 2 stuks fruit
12.00 1-2 boterhammen en 150 ml melk 
15.00 koekje/cracotte oid
17.00 avondeten + toetje
18.30 180 ml melk
Z'n beker met drinken (water of dun diksap) kan hij de hele dag zelf pakken. Daar drinkt hij er ook wel 2 van leeg. Hij krijgt overigens geitenmelk en soja yoghurt, dus de hoeveelheid is wat anders dan bij koemelk.
Onze zoon is ook altijd vroeg wakker (tussen 6 en 7). Dat is altijd al zo geweest hier. 

Dochter is 11 maanden
6.30/7.00 1/2 boterhammen en fles 120
9.00 fruit
11.30/12.00 1/2 boterhammen 
13.00 fles 120
15.30 tussendoortje yoghurt/vla/koek
17.30 avondeten met de pot mee en toetje
19.00 fles 120/150
ze slaapt nog rond 10.00 en rond 14.00. Deze slaapjes zijn steeds verschillend ze gaat om 19.30 naar bed tot 6.00/7.00 uur. 

Afgelopen week is onze kleine vent ook een jaar geworden. Wat gaat dat snel hè! 
Ons schema ziet er als volgt uit: 
6.30 (soms is hij eerder wakker, dan eerder) fles 150+5, we proberen af te bouwen naar 120+4. 
8.00 boterham met slappe thee 
10.00 anderhalf stuks fruit 
11.30 boterham met thee, daarna slaapje 
14.30/15.00 (als hij wakker wordt) snack (komkommer, half stuk fruit dat nog over is van de ochtend, cracotte, kan vanalles zijn) 
17.00 avondeten en beetje yoghurt na 
18.30/19.00 (ligt eraan wanneer hij echt moe is) fles 150+5+ 4 schepjes gemalen havermout (dan wordt het dus pap) 
Het advies dat wij kregen was vanaf 1 jaar maximaal 300 ml zuivel geven op een dag. Dat betekent dat zijn beide flessen iets verlaagd moeten worden omdat hij ook nog een toetje heeft. 
Hopelijk kun je er iets mee ?

Gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je dochter. 
Onze dochter wordt binnenkort ook één, ze krijgt nog volledig bv: nog maar twee keer per dag en zij komt 's nachts ook nog wel eens; soms niet en soms een paar keer, ook voor het slapen gaan drinkt ze beide borsten leeg. Als ze overdag niet goed eet, dan meld ze zich vaker bij me, is ze zeurderig en wil steeds aan de borst. 
's Ochtends krijgt ze fruit met yoghurt, en vaak erna nog een broodje met beleg. 'S middags ook vaak brood, of een (groenten)soepje of een roereitje en 's avonds eet ze met de pot mee. 
Dat ze vroeg wakker wordt kan te maken hebben met oververmoeidheid. Op instagram volg ik SnugglesandDreams, ze geeft vaak tips en adviezen hierover. 

Gefeliciteerd!

ons zoontje is nu 15 maanden. En heeft sinds hij 1 is het onderstaande schema:
8.30 (hij is een uitslaper!) 2 boterhammen met ochtenddrink optimel
10 ongeveer fruit
12 ongeveer 2 boterhammen

na zijn slaapje een koekje, soepstengel of cracker met water
avondeten

voor het na bed gaan 150 + 5 schepjes 
we zijn wel in 1x van 210 naar 150 gegaan en dat gaat prima!

Zo wat eten jullie kindjes allemaal veel. 

onze dochter is 13 maanden en eet het volgende. 

8:30 boterham met klein flesje gewond melk
10:00-11:00 naar bed 
12:00 boterham met 2 stuks fruit 
16:00 soepstengel 
17:30 met de pot mee of half potje 12maamden en een schaaltje vla na 
19:30 flesje 150 ml 70 ml water met 2,5 schep en 90 ml gewone melk 

Terug
Bovenaan