Hoi,
Ben 5 a 6 weken geleden, het volgende schema gaan volgen, op advies van het CB. (avondfles ging er toen af)
Maud is nu 10 maanden.
7/ 7:30 uur(of als ze later wakker word); Bordje Bambix (waar al opvolgmelk in zit)
10:30 uur fruit (eet sinds een paar weken verschillend fruit zonder te pureren, bijv. banaan in stukjes gesneden, peer in stukjes, kiwi. Harde fruitsoorten kook ik nog wel even maar pureer ik niet meer.
13:00 uur; 2 sneetjes bruinbrood zonder korsten (korstjes eet ze los soms nog wel een paar op) met boter en beleg o.a. smeerkaas, leverpastei. Daarna een halve fles 100 ml opvolgmelk. Op advies moesten we proberen om het haar al in een gewone open beker aan te bieden maar dit wil niet. Bijt steeds in de rand of wil met haar hand in de melk. Geven het tot nog toe gewoon in een flesje maar wel aan tafel in de kinderstoel en dan doet ze het zelf. Laatste tijd wou ze de melk steeds niet maar dit lag aan de speen. Op het drinkflesje voor diksap doe ik namelijk een klein speentje en op de gewone fles zat nog een M speen. Maar mevrouwtje vond de grotere speen dus nu niet meer prettig. Dus met kleine speen geen probleem. Als ze haar fruit om 10:30 uur niet goed gegeten heeft wat vaker voorkomt geef ik haar de rest van het fruit ook bij de lunch wat er vaak wel in wil dan. Verder laat ik haar tussendoor wat dingen proberen, stukje peperkoek, stukje vlees etc.
17:30 uur avondeten; zoveel mogelijk met de pot mee eten en dit gaat redelijk maar ze krijgt zo nu en dan ook nog wel een potje maar steeds minder vaak. (aardappels, worstje, kipfilet,erwtjes, boontjes, bloemkool, spaghetti, mild rijstgerecht krijgt ze allemaal prima weg.) Daarna een flink toetje. (geen danoontje) maar klein schaaltje yoghurt of zo.
Dat was het. Tussendoor geef ik haar regelmatig wat te drinken. (omdat ze bijna geen flesjes meer heeft vind ik dat ze anders maar weinig vocht binnen krijgt, zeker als ze een keer wat minder goed eet)
(diksap) en 's middags krijgt ze van mij een soepstengel.