Wat eten jullie kindjes allemaal en waar zijn hun darmpjes gevoellig voor?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mette heeft een verleden met veel buikpijn een koemelkallergie ed dus wij zijn erg voorzichtig met dingen die een reactie kunnen veroorzaken zoals witlof, bloemkool en sterke kruiden. Hierdoor is het menu echter wel behoorlijk beperkt. Mette eet meestal aard. groente en vlees/vis en dan de soorten sperciebonen, wortels, bloemkool en broccoli. Vanavond eten wij macaroni. (knorr en een zak groentemix vers) Dit krijgt zij niet. Mijn vraag is of er hier nog meer mama's zijn met kindjes met gevoellig darmpjes en wat geven jullie ze te eten? Als het niet goed valt bij Mette dan is het in de nacht krijsen, overstrekken en pijnlijke scheten laten. Erg zielig.

gr.Ing

Hoi

Onze zoon heeft voorheen ook erg gevoelige darmpjes gehad. Veel krampjes, huilen inderdaad overstrekken.
Maar nu merk ik daar eigenlijk niets meer van en eet hij gewoon met de pot mee en dan ook echt alles.
Maar ik maak de bami, nasi, macaroni enz niet met de pakjes van knorr, conimex enz omdat er veel zout in zit en smaakversterkers. Ik maak alles met kruiden en de macaroni maak ik met de saus van heinz tomatofrito. En dit gaat erg goed.
Succes

Tam

Hoi,

Eigenlijk hebben wij het wel heel makkelijk want Alice is helemaal nergens overgevoelig voor en eet dan ook gewoon alles. Laatst aten we taco's met bijbehorende saus en toen vond ze het gewoon niet lekker en dat kwam denk ik doordat het wel aardig pittig was. Verder eet ze echt alles.
Maar ik maak de macaroni en zo ook niet klaar met van die pakjes want die hebben ze hier in canada niet... misschien moet je de macaroni ook eens proberen te maken met een blik met tomaten in stukjes gesneden met sap. Daar zit bijna geen zout in (wel even controleren op het blik). Verder gewoon wat groente (prei, paprika etc) en blokjes ham of gewoon gehakt en Alice smult er echt van.
Eventueel haal je dan als alles gaar/klaar is het eten voor haar alvast uit de pan en doe je er voor jullie zelf nog wat extra zout/peper doorheen.

Groetjes Alberdien

Hier geen overgevoelige darmen, maar wel allergieen. Dus pakken van knorr enzo scoren bij mij thuis ook niet zo goed.

Ik maak eigenlijk alles vers. Uien enzo laat ik ook weg uit de maaltijd.

Misschien dat je stapje voor stapje voeding kunt gaan introduceren. Maar ik snap dat je daar ook weer huiverig voor kan zijn, want als ze er wel last van krijgt is dat natuurlijk ook heel zielig.

Toen Birgit nog heel klein was, had ik een hele lijst van produkten waar ze negatief op getest was (varkensvlees, banaan, kers, koemelk, ui, peper, chocola etc etc.. dat heb ik geweten ook!)
Ik heb haar af en toeweer laten testen en de lijst werd steeds korter.. Ze heeft nu alleen nog koemelkallergie.

Ik ben natuurlijk best voorzichtig, maar gister heb ik haar gewoon een schep roebakgroenten gegeven over haar rijst, ze vist de stukjes champignon eruit en de rode ui en zat de hele tijd "mmmmmm" te zeggen, het was natuurlijk ook lekker zachtzoet geworden  Ze heeft er geen last van gehad!

Ik zou zeggen probeer t gewoon en laat r anders even testen.. Gewoon bij een homeopaat, ben de naam even kwijt van zo'n test maar het is dmv van een weerstandmetertje en dan moet je in je hand een buisjevasthouden waar ze een buisje inzetten met de voedingstof en dat meten ze op een punt (net als acupunctuur geloof ik) met een sensor, dan slaat er een metertje uit of niet en weet en adh daarvan kun je zien of je er allergisch of gevoelig voor bent... Het klinkt raar misschien maar bij ons klopte het echt (uitslag verdween, huilen en kramp werden minder etc)

Sorry voor t lange verhaal :)

Evelien

quote: Evelution reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-12-2008 14:33:02'));

Toen Birgit nog heel klein was, had ik een hele lijst van produkten waar ze negatief op getest was (varkensvlees, banaan, kers, koemelk, ui, peper, chocola etc etc.. dat heb ik geweten ook!)
Ik heb haar af en toeweer laten testen en de lijst werd steeds korter.. Ze heeft nu alleen nog koemelkallergie.

Ik ben natuurlijk best voorzichtig, maar gister heb ik haar gewoon een schep roebakgroenten gegeven over haar rijst, ze vist de stukjes champignon eruit en de rode ui en zat de hele tijd "mmmmmm" te zeggen, het was natuurlijk ook lekker zachtzoet geworden  Ze heeft er geen last van gehad!

Ik zou zeggen probeer t gewoon en laat r anders even testen.. Gewoon bij een homeopaat, ben de naam even kwijt van zo'n test maar het is dmv van een weerstandmetertje en dan moet je in je hand een buisjevasthouden waar ze een buisje inzetten met de voedingstof en dat meten ze op een punt (net als acupunctuur geloof ik) met een sensor, dan slaat er een metertje uit of niet en weet en adh daarvan kun je zien of je er allergisch of gevoelig voor bent... Het klinkt raar misschien maar bij ons klopte het echt (uitslag verdween, huilen en kramp werden minder etc)

Sorry voor t lange verhaal :)

Evelien

Toch zou ik daar niet blind op varen. Ik ben ook eens naar een homeopaat geweest, omdat ik kamp met allergieen, waarvan 1 die levensbedreigend kan zijn (Pinda allergie). Volgens die homeopaat kon ik dat gewoon eten. OK dus..... Niet gedaan uiteraard.

Wij hebben bij de oudste tot hij een jaar of 5 was, heel streng op de voeding gelet, omdat we niet wisten of hij die allergieen ook zou hebben. Pas vanaf een jaar of 4 a 5 zijn de uitslagen van allergietesten betrouwbaar. En dan nog is het zelf veel uitproberen hoor, want ik test bijv bij de normale testen bij pinda een 2. Nou, das niet zo erge allergie. Maar als ze het testen op anafylactische allergie, dat scoort ie heel hoog.

Gelukkig heeft mijn zoon helemaal niks....

Terug
Bovenaan