Wat eten jullie kindjes met 1 jaar???

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik heb eveneen vraagje, onze dochter is gisteren 1 geworden alleen is het eten nog hopeloos!! 's morgens wil ze niks anders dan gewoon een fles melk, dan het fruit gaat goed maar tussen de middag wil ze ook geen brood meer, soms als ik geluk heb pap en
anders maar weer een fles melk... ( brood heeft ze wel een tijdje gegeten maar haalt nu de stukjes steeds uit haar mond en gooit het weg) en 's avonds het warm eten gaat wel goed!! hoe doen jullie kindjes het met het eten???
Groetjes...

hoi, hoi,

ik kan mezelf gelukkig prijzen. ik heb een dochter die (bijna) alles lust (behalve de pannenkoeken vorige week????!!!!)
heb je al geprobeert om haar zelf te laten eten. dus zelf met een vork (al dan niet de stukjes door jou aan de vork geprikt), of met de hand eten in haar mond te laten stoppen.
wordt misschien een kliederboel, maar kan ook erg hilarisch zijn (een gezicht van boven tot onder onder de yoghurt!!! geweldig)
wat ik ook wel eens doe is mijn dochter zelf te laten proberen te eten en ondertussen haar zelf voeren, werkt ook goed.
succes!

Hoi,
Liv is nu net een jaar en eet ongeveer het volgende:
180ml melk, halve boterham, halve banaan en wat druifjes, nijntje koekjes(2), 180ml melk, halve boterham, wat kroepoekjes/rozijntjes, stukjes van wat wij eten, toetje, 180ml melk

Ook nog steeds drie flessen dus. Ik vertrouw erop dat de melk er vanzelf uit gaat. Ik bied eten gewoon aan en geef aanvullend de fles. Behalve s'morgens want dan wil ze echt eerst melk.
Bij mijn andere kinderen gingen de flessen melk er vanzelf uit. Opeens hadden ze er dan genoeg van. Bij de ene met 6 maanden al, bij de andere pas met 2 jaar
Ivy

Hoi,

ook onze zoon is gelukkig een makkelijke eter. Hij krijgt 's ochtends een fles pap met als basis sojamelkpoeder. Daarna weer slapen. Dan een fruithapje of een banaan. Tussen de middag een boterham (half vleesbeleg / half vruchtenhagel) met een beker lactose vrije melk en soms ook een plakje ontbijtkoek. Tussendoor een soepstengel of nijntjekoekje of halve liga. En dan 's avonds de warme hap met wat kwark na.
Overigens kan Lars ook met het brood spelen: hij haalt dan de worst ervan af. Als ik de stukjes met vruchtenhagel en kleine stukjes ontbijtkoek er tussen door leg, gaat alles wel schoon op (tip!?)
Ik snij het brood in kleine stukjes, die hij zelf met zijn handjes mag eten.

Groetjes, Marijon

hi,

onze dochter wordt volgende week 1 en eet zeer wisselend. Potjes heeft ze even lekker gevonden, daarna moest ze er niets meer van hebben, ja wel van t fruit uit de potjes. Nu eet ze mee met ons. Meestal gaat dat heel goed, werkelijk waar. Maar van t weekend had ze gewoon geen trek in de warme hap, t werd alle kanten op geveegd. Ze eet nl. van de tafel, t bord vliegt anders door de keuken. Ja, onze zoute worst die wilde ze gisteren wel hebben. In principe eet ze alles met ons mee, aardappels uitgezonderd. En je had haar vandaag pannenkoeken moeten zien eten, ze wist niet hoe snel die naar binnen geschoven moest worden. Het bordje bleef zelfs staan. Verder heeft ze ook nog steeds 3 flessen, de eerste dan wel met pap. We willen wel gaan minderen met opvolgmelk, en naar de gewone melk gaan. Verder de fruithap, tja... soms, heel soms vindt ze dat lekker. Vandaag bijvoorbeeld, helemaal op, zeldzaam, maar dan geen brood tussen de middag en geen fles willen, okee ze had ook nog een traktatie op, een cakeje.
Concluderend: een zeer wispelturige, maar heerlijke eter. Ik maak me absoluut geen zorgen.
groetjes Sylvia

Hoi hoi,

Gelukkig hebben wij ook een redelijk makkelijke eter. Wat bij ons helpt met brood is een stuk droog brood in zijn hand geven en de rest voeren. Of het brood dubbel doen en in strookjes snijden (goed aandrukken zodat het blijft plakken)  en hem gewoon zelf laten eten.
Verder krijgt hij 's ochtends een bord pap, tussendoor fruit en evt sap, 's middags een boterham met een fles melk (nutrilon3), tussendoor een soepstengel, fruit of een krentebolletje  en evt sap en 's avonds groente met wat vlees en yoghurt.

groetjes, Kabo

Terug
Bovenaan