Wat eten jullie kindjes met ongeveer 1 jaar?

A

Anoniem

Guest
Onze dochter is gisteren 1 geworden, maar het eten blijft een beetje hopeloos...
's ochtends wil ze geen brood of pap alleen opvolgmelk, fruit gaat goed, maar tussen de middag is het weer niks brood wat ze eerst altijd redelijk heeft gegeten haalt ze uit haar mond en gooit ze weg, en pap wil ze ook niet altijd, dus dan maar weer een fles.
'S avonds het warm eten gaat wel prima, vind ze echt lekker. Ben wel benieuwd wat jullie kindjes allemaal eten en wat ik mischien zou kunnen proberen om dit te veranderen.
( weet ook niet of opvolgmelk nog genoeg voedingssoffen heeft voor haar)
groetjes

Hey,

Als ik het zo lees doet ze het eigenlijk heel goed, avondeten- fruit melk, alleen de pap/boterham wil niet zo lukken.
Ik zou het gewoon blijven aanbieden en proberen er wat leuks van te maken, misschien wil ze het wel als ze het zelf mag doen, of als ze met een lepeltje er zelf wat smeerkaas op mag doen, of maak er leuke vormpjes van of laat haar helpen roeren in de pap!
Hoe geef je de pap eigenlijk?? uit een fles? misschien wil ze het wel als je het wat dikker maakt en met een lepel geeft?!
Brood is voor veel kinderen een probleem, mijn oudste kwam ook vandaag weer met een volle broodtrommel thuis en s'ochtends eet hij omdat hij moet. (8jr)

Let er alleen op dat ze niet teveel melk drinkt ik weet niet wat het max. is maar dat weet vast iemand anders hier wel!

Gr MJ

ik geef haar de pap dik met een lepel want uit een flesje wil ze helemaal niet.
Is het dan nog niet erg als ze geen graan producten krijgt?? en heeft ze nog genoeg aan de opvolgmelk dan?

Hoi,

Als je naar de schijf van 5 kijkt valt brood (granen) in het zelfde vak als pasta-aardappel-rijst ed, en aangezien ze avondeten wel lekker vind en goed eet zou dat dus geen tekort opleveren, je kunt dit nog wat aanvullen evt door de fruit met koek te nemen, een rijstewafel tussendoor.
Wat ikzelf soms doe is brood in hele kleine stukjes door het fruit doen, ik doe het zonder korst en dan kun je een hele boterham mengen met fruit, dan eten ze het zonder het te weten!
En ze mogen nu zeker nog opvolgmelk hebben (ik geloof nr 3 ,geef bv dus ben daar niet 100% zeker van) de max hoeveelheid staat geloof ik ook op het pak en je kunt ook het tel.nr. bellen wat op de verpakking staat!

Blijf het gewoon aanbieden en tot die tijd geef je het gewoon niet/of stiekem..

Gr MJ

Terug
Bovenaan