Wat eten jullie kleintjes van 1 jaar 's avonds?

Hallo,

Ik ben benieuwd wat jullie kleintjes van 1 jaar eten. Wij koken altijd zelf. Omdat mijn dochter nog niet goed kauwt, prak ik haar eten. Het makkelijkst is dan groente met een aardappeltje. Maar ik zou het zo gezellig vinden als ze echt met de pot mee eet en ook af en toe pasta of rijst mee eet. Maar doordat ze niet goed kauwt, slikt ze de hapjes in een keer door! Dan zie je haar rood aanlopen en het met moeite doorslikken! Ik hoor graag hoe het er bij jullie aan toe gaat!

Gr. Debra2
 
Hallo Debra
Wij koken ook altijd zelf voor Niels (10 maanden).  Ik moet wel zeggen dat ik hem zowel met ons laat meeeten en apart voor hem kook.
Op de site www.borstvoeding.nl staat een voedingsintroductieschema geschreven door Stefan kleintjes. Hiier zou je eens op kunnen kijken om een indruk te krijgen van wat allemaal kan bij welke leeftijd en wat niet.

Het eten  prak ik  ook voor hem en vlees/vis maal ik nog heel fijn, behalve als dit heel zacht is  en uit elkaar valt. Dit gaat prima.
Succes
Groetjes Jeanette        
 
Hoi debra,

mijn zoontje (17 mnd) heeft vanaf zijn verjaardag eigenlijk gewoon met de pot mee gegeten. Ook hij kauwde heel slecht, maar dat ging hij eigenlijk vanzelf steeds beter doen.
Ik probeer het eten dan zo klein mogelijk te snijden/prakken. Als wij iets eten dat heel erg gekriud is, dan geef ik hem meestal een potje en soms wil hij gewoon mee eten, dan mag hij dat ook.
Het makkelijkste is toch dat ze gewoon met de pot mee kunnen eten

groetjes Ilse
 
Hi, onze zoon (bijna 1 jaar) eet eigenlijk ook wel rijst en pasta. Ik kook bijvoorbeeld volkoren macaroni en doe daar een groentemix doorheen (courgette, wortel, champignon) en wat gehakt en tomaten uit blik , mixen en klaar. Begin nu beetje bij beetje meer kruiden (geen zout) te gebruiken. Wij eten zelf nogal gekruid dus dat gebruik ik nog niet voor hem. Verder kun je op www.keukenkikker.nl leuke recepten vinden en eigenlijk kun je alles wel door elkaar heen mixen, soms vindt onze zoon iets heerlijk, soms vindt hij het iets minder. Tja ook hij moet aan meer smaakjes wennen.
 
hi

onze zoon eet sinds hij 1 jaar oud is echt met de pot mee, daarvoor al sommige dingen. Spaghetti, rijst en vis zijn favoriet.   Eigenlijk eet hij alles. Alleen sla, rauwe wortels en komkommer vindt hij niks. De laatste tijd (hij is nu 14 maanden) wil hij zelf eten. Ik geef nog heel af en toe een potje als wij eten laten brengen maar dat vindt hij eigenlijk niet lekker, is te fijn en vochtig. Hij heeft zo wie zo weinig van potjes gegeten, heeft ze nooit echt lekker gevonden. Ik ben hem ook heel snel stukjes van mijn eten gaan geven, denk dat hij daarom ook alles lekker vindt. Kook ook voor hem met kruiden en knoflook (geen zout) en daar is hij ook goed aan gewend.

Succes,
Lia
 
Terug
Bovenaan