Wat eten jullie kleintjes van 18 maanden???Hoeveel wegen ze???En hoe lang zijn ze???

Mijn zoontje Emir is 18 maanden oud en eet het volgende per dag =


Als ie wakker is (meestal om 8.30) drinkt ie 210 cc groeimelk van nutrilon.
2 sneedje brood met smeerkaas, gekookte ei of turkse salam.
2 danoontjes.

Dan gaat ie om ongeveer 13.00 een middagdutje van 1.5 uur doen.
Als ie wakker wordt geef ik 'm pap ( gemaakt van 240 cc groeimelk van nutrilon).
Na een uurtje ofzo krijgt ie fruit van olvarit ofzo ( ik koop vaak verschillende merken en smaken).

EINDELIJK eet Emir sinds vorige week gewoon samen met ons.
dus GROTE MENSEN ETEN !!!
Daar ben ik zo blij om, want ik moest alles wat ie at pureren met zo'n stom staafmixer.

Als avondeten eet hij wat wij eten(maar dan in veel kleinere porties dan ons).

Om ongeveer 19.30 krijgt ie nogmaals 210 cc groeimelk van nutrilon en dan is het BEDTIJD!!!

Emir weegt 14 kg en zijn lengte is 88 cm.

Nou dit was een schema.
Ik ben benieuwd wat jullie kindjes eten.


Groeten mama van Emir...
 
Hallo,

wij hebben zoontje die wordt 20dec 18 mnd. We hebben hem pas laten wegen en meten hij is nu 11 kg en 80 cm groot.
's morgens wordt ie om 8uur wakker krijgt hij melk met vitd en een boterham en evt ontbijtkoek. Tussendoor fruit en om 12 uur weer 2 boterhammen en een beker melk daarna gaat ie +/-2 uur slapen en als hij wakker is sap en een koekje of spekje. savonds eet hij lekker met de pot mee en nog lekker een beker sap en als toetje joghurt. en dan tussen 18.30 en 19.00 naar bed tot de volgende ochtend.
Trouwens hij at al met de pot mee toen hij 10 maanden was.

Groetjes Sandra mama van niels  
 
 
Twan is 18 maanden oud en eet het volgende:

's Morgens Bambix pap van 220 cc gewone melk met 5 druppels vitamine D erin en een  theelepeltje Diksap. Ook krijgt hij een half plakje ontbijtkoek.

Tussendoor een Dreumeskoekje met melk of  Diksap of verdunde thee.

Als lunch eet hij twee boterhammen met halvarine, leverpastei of  Nutella of  smeerkaas of  pindakaas of salami of ander vleesbeleg. Hierbij drinkt hij 150cc melk.

's Middags krijgt hij een halve banaan, paar stukjes appel of mandarijn of druiven als fruithap. Eventueel nog wat thee of melk.

's Avonds eet hij met ons mee, als we tenminste iets eten dat ook voor hem geschikt is. Anders krijgt hij (helaas) een potje Olvarit, maar dat komt gelukkig steeds minder voor, tegenwoordig. Doordeweeks op de creche eet hij ook warm (dat zijn speciale maaltijden voor kids). Thuis krijgt hij dan nog een Danoontje toe met wat melk.

Hij is 89 cm lang en weegt 14 kilo.
Twan eet goed. het enige irritante is dat ik hem niet goed van de fles af krijg. De tuitbeker snapt hij ook wel, maar hij drinkt veel minder als ik hem alleen maar de tuitbeker geef.
 
Hoi hoi,

Onze kleine scheet is nu ruim 18 maanden oud, weegt bijna 12 kilo en is 83,5 cm.
Zo ziet zijn dagindeling eruit:
+/-  07:30 bambixpap of brinta (+/- 200 ml.) en wat diksap
+/- 9:00 tot 10:30 slapen
+/- 10:30 fruit en wat drinken
+/- 12:00 2 sneetjes brood met een bekertje jus d'orange
+/- 13:15 tot 15:30 slapen
+/- 15:30 diksap met rozijntjes/ligakoekje
+/- 18:00 met de pot mee eten  aansluitend een toetje
+/- 19:15 nog wat drinken, tanden poetsen en naar bed tot de volgende ochtend 07:30

Groetjes, Nicole
 
Hoi, Ik kan er nog niet over mee praten want mijn zoontje is bijna 15 maanden. Maar ik vroeg me af wat turkse salam is?? Wij zijn altijd in om wat nieuws te proberen.

Groetjes Renate
 
Hoi mama van Emir en andere moeders,

Mijn dochter Lianne is nu bijna 18 maandeen en eet t volgende:

06.30/07.00 uur  uur: Fles koemelk 210 cc met pap erin en 5 vitamine D druppels.
                                                          Bakje Yoghurt met muesli samen met papa.

gedurende de ochtend: 1 rijstewafel, 1 plakje ontbijtkoek, 1 boterham met pindakaas/smeerworst/smeerkaas of wat ze wil. Drinken: roosvicee of slappe thee.

11.30 uur: 90/80 cc koemelk , 2 uurtjes slapen        

13.30 uur: evt 1 boterham met beleg.
                                       
gedurende de middag: 1 doosje rozijntjes, 1 koekje/rijstewafel, 1 banaan, 1 kiwi, en evt een mandarijn. Drinken roosvicee of slappe thee.

16.30/17.00 uur: eten met de pot mee of een potje als wij iets  eten wat niet geschikt is voor haar. Toetje: yoghurt met muesli.

19.00 uur: 90/80  cc koemelk , tandjes poetsen en dan slapen................

Groetjes Bettina

 
Ons meiske is nu 17 mnd en eet eigenlijk al wel sinds ze 1 is met de pot mee.
haar 'schema' is als volgt.
rond 7.30/8.00 uit bed en dan 2 boterhammen met smeerkaas en/of worst en een beker koemelk.
Dan spelen en rond een uur of 10/10.30 krijgt ze fruit of een koekje en een beker diksap.
Rond 12.00 eten we brood ze eet er vaak 3 met gevarieerd beleg. Van salami tot pindakaas. Met een beker koemelk
Dan slapen rond 13.00, soms een uurtje soms 2, soms helemaal niet! (is nogal een tutje zoals je merkt)
Om een uur of 15/15.30 Koekje of fruit (ligt aan wat ze de ochtend heeft gehad)
Spelen tot een uur of 17.00 en dan warm eten! Echt favoriet vooral vlees!! En we mogen haar niet helpen, neeneenee (favoriet woordje van haar) ze doet het helemaal zelf, maar vorkje is best moeilijk dus lekker knoeien met de handjes. Ze eet echt alles van groentes met aardappel en vlees. Tot spaghetti, chinees en noem maar op.
Owja zelf vasthouden gaat niet erg goed, maar met hulp kan ze ook al vanaf een jaar uit een grote beker drinken. al met al een zelfstandige grote meid, maarja ze heeft natuurlijk ook een jaar oudere broer die dit ook allemaal zelf kan en doet, zelfs vla eten met een lepel, zonder veel te knoeien.
 
Hallo allemaal,

Onze dochter is nu 18 maanden hoeveel ze weegt weet ik niet is al een hele tijd geleden dat we bij cb zijn geweest ze moet nu met 20 maanden.

Haar dag ziet er als volgt uit:

meestal is ze rond 7 uur /8 uur wakker dan moet ze altijd even wakker worden en meestal geven we haar wat te drinken in de tussen tijd ontdooit het brood
dan eet ze 2 boterhammen met zoetigheid

dan gaat ze lekker spelen en in bad om 10uur half 11 krijgt ze of fruit of een koekje tegen 12 uur krijgt ze 2 boterhammen met beleg en een beker gewone melk

na het eten gaat ze naar bed en slaapt 2 uurtjes soms 3.

zodra ze wakker is krijgt ze weer drinken en een snoepje of een koekje of iets degelijks
om 5 uur half 6 eet ze gewoon met de pot mee eten doet ze trouwens heel veel vanaf kleins af aan al en lust gelukkig echt alles
ze eet alles helemaal zelf op geen hulp wat vaak wel een kliederboel wordt en alles onderzit kleding en stoel bv of als ze klaar is even lekker in de haar smeren zodat ze na het eten weer in bad kan.

tegen de klok van half 7 pyama aan even nog wat drinken graag wil ze nog even bij je zitten en een boekje lezen.
7 uur tanden poetsen en naar bed.

groetjes jolanda
 
Terug
Bovenaan