wat eten jullie kleintjes zoal over de hele dag?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

vraag spreekt vanzelf he?
Ik ben benieuwd! Heb soms het idee dat mijn zoontje
niet zo heel veel eet..als ik zie hoe druk en beweeglijk hij kan zijn zou ik meer hongermomentjes verwachten, maar als ik soms iets aanbied, hoeft meneertje niet..

Tijden zijn richtlijnen:|
8.00  uur        pap       (met wat drinken erna want hij heeft dorst na de nacht)

10.30  uur ontbijtkoek met beetje boter

12.00 uur 1 boterham met ongeveer 150 ml melk (halfvol)

13.00 uur wat fruit, maar veel hoeft ie niet.. paar hapjes

drinken tussendoor pakt ie zelf overdag

15.00 uur ontbijtkoekje of rijstwafeltje(mini) o.i.d.

17.30 uur warm eten (met pot mee), toetje beetje yoghurt bijv.
En voor slapen gaan nog melk 160 ml.

en jullie??

Hoi hoi,

Het schema bij ons is als volgt:

* 8.00 uur: fles opvolgmelk
* 12.30 uur: 1 boterham met fles halfvolle melk
* 18.00 uur: potje groente met toetje
En tussendoor krijgt
hij drinken zoveel ie wil, fruit en iets lekkers bijvoorbeeld een ontbijtkoekje of een gewoon koekje. Dit is zo ongeveer ons schema, natuurlijk gaat het soms iets anders.

groetjes mirjam

Marissa's schema:

10.30 pap fles 200 ml
12.00 fruit
14.00 melk 120 ml en een boterham of een koekje
17.00 warm eten en danoontje
20.00 rozijntjes of een koekje
21.30 pyamapapje 250 ml

tussendoor bied ik haar soms een beetje water aan. Dit mag ze altijd.

Mijn schema is hetzelfde als bij jou, Happy. Naar mijn idee is het genoeg voor een 16 maander. Het is niet heel veel, maar wel genoeg denk ik.

hoi Happy,

Je zoontje krijgt genoeg binnen hoor. In principe zou die avondfles niet eens meer hoeven.

Indien je wilt dat hij meer fruit eet, zou je kunnen proberen dit later of eerder te doen, want hij heeft een uurtje ervoor dan een hele boterham en een fles melk op. Onze zoon krijgt 's ochtends fruit.

7:00: 180cc pap en water
9:30: fruit en sap
11:30: anderhalve boterham en een klein beetje melk. Deze melk bied ik aan, maar meestal drinkt hij dit niet. Dan krijgt hij sap of water.
14:30: 120c melk als hij dit smiddags niet wilde met een koekje of iets van krentjes of wat fruit als hij 's ochtends weinig fruit heeft gegeten.
17:30: warme maaltijd met de pot mee en water.

Kim

Hoi happy,

waarom geef je s'morgens geen fruit ipv ontbijtkoek??? Misschien dat hij er dan meer van binnen krijgt. Ontbijtkoek werkt ook behoorlijk laxerend dus daar zou ik mee uitkijken.

Groetjes van Marloes en een hele dikke knuffel voor je kleine mannetje!!!

hoi hoi

schema van Mart:

8.00 fles ong 220 cc met pap na de fles een boterham of koekje/ontbijt koek/liga

9.00 uurtje na bedje

10.00 fruit/koekje/drinken

12.00 boterham, soms 2 en een flesje melk halfvol/ of ranja /sap 100 a 150 cc

14.30 fruit/koekje/drinken

17.30/18.00 avond eten, met de pot mee of potje, toetje na

19.00/19.30 pap fles 160cc

groetjes simone
mv Mart en ?

Ons schema is:

7.30 200cc of 230cc pap

12.00 1 boterham met beleg, géén boter (hij eet het anders niet) en een beker yoghi, omdat hij melk weigert.

14.30 1 hele banaan

17.30 eet hij met de pot mee, of soms een potje.

Tussendoor drinkt hij twee Nuby bekers Roosvicee of water leeg, eet hij rozijntjes of een ontbijtkoekje, verder lust hij alles wat los en vast zit, maar is hij vooral een grote drinker.

ik maak me niet al teveel zorgen, soms vergeten we weleens z'n fruit, omdat hij zo moe is dat hij al ligt te slapen, maar dan krijgt hij de volgende dag wat extra's.

Hij groeit nog steeds goed, en is verder heel vrolijk!

Groetjes
Angel

Terug
Bovenaan