Wat eten jullie kleintjes?

A

Anoniem

Guest
Hoihoi,

Een deel van onze kleintjes is al aan de bijvoeding bezig. Nu vroeg ik me af, wat jullie kleintjes al allemaal eten/drinken. Hebben ze al een voorkeur voor iets of vinden ze al iets echt niet te pruimen?

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hoihoi,

Dan zal ik meteen even mijn eigen vraag beantwoorden:

Evy krijgt afwisselend vers en potjes. Ze eet tot nu toe alles wat je haar geeft. Fruit vindt ze heel lekker; vooral verse banaan. Als ze een potje fruit krijgt; kijkt ze bij de eerste paar hapjes wel heerlijk zuur. Maar als ze eenmaal de smaak te pakken heeft, is een potje zo leeg. Ook de fruitpotjes met muesli, beschuit en volkoren (die koop ik in Duitsland) vind ze lekker.
Van de warme hap is alles met rijst een succes en pasta lijkt ze erg lekker te vinden.
Boterham met pate of stroop gaat ook goed

Tussendoor knabbelt ze graag op een soepstengel, rijstewafel of een stuk vers fruit.
Ik heb een drinkbeker voor haar van de Avant. Ze krijgt water of een beetje diksap. Maar ze snapt nog niet altijd hoe het gaat zuigen aan z'n beker. Nog even oefenen dus. Ook oefenen ik soms al met een een Difraxbeker met neussparing. Hele kleine slokjes lukt haar wel.

Groetjes en een fijne jaarwisseling.
Iris mv Evy 16-05-08

Heey

Celeno eet tot nu toe alles wat we hem geven, maar toch lijkt hij het een wel lekkerder te vinden dan het ander.
Het verbaast me echt dat hij al vanaf de eerste hap het allemaal zo goed en makkelijk eet.

Hij was 15 dec 6 maanden.
Hij krijgt nu s morgens fruit (tussen de 100 en 200 gr) en tegen de avond warm eten (ook tussen de 100 en 200 gr).
Verder proberen we nu af en toe een stukje liga of een broodkorst, wat hij nog niet echt lijkt te snappen.
En sap vindt hij erg lekker en drinkt hij ook uit een tuitbeker (nog niet heel veel).

Daarnaast krijgt hij nog 4 flessen van 200 cc, maar hij laat nu wel af en toe er wat van staan.

xx

Hoi hoi,

Elise is nu 6 maanden. Ze eet sinds 6 weken groente. Ze is verzot op worteltjes. Dat gaat er achter elkaar in. Sperziebonen vind ze minder lekker. Verder heeft ze bloemkool, broccoli, doperwten en rode bieten gegeten. Ze eet het wel, maar niet zo enthousiast als de wortels.
Sinds 2 weken ben ik ook met fruit begonnen. Dat vind ze helemaal super. Het maakt niet uit wat ik geef, ze zit ervan te smullen. Ook drinkt ze al diksap tussendoor. En ook een danoontje lust ze graag.
Ik heb nu een baby/kinderkookboek gekocht. Daar staan allemaal lekkere hapjes in. Ik ga de komende weken dus lekker experimenteren.
O ja, ik maak alles vers!

Groetjes Miranda

HoiHoi,
Onze zoon krijgt nog 4flessen van 220water en 7schepjes en 's avonds met 2eetlepels rijstebloem.
Nu zijn we al 2.5mnd aan het tobbe met bijvoeden, hij wilde niks en we hebben echt het meest mogelijke geprobeerd, zelfs het buro wist het niet meer, en opeens sinds zaterdag gaat zn mondje open voor een hapje fruit!! Ongeveer 5lepeltje maar ja het begin is er!! Nu krijgt hij om 10uur en half6 fruit en vanaf volgende week gaan we het fruit van half 6 vervangen door groente dus ben benieuwd!!! Ook roosvicee uit een antilek-tuitbeker is opeens erg in trek, terwijl er eerst zelfs geen druppeltje water inging, dus er is zeker vooruitgang en zaterdag toen dat mondje open ging, was ik echt zo blij als een kind!!!
Patrick is vandaag 7mnd!!!!

Groetjes

hej!
Fijn dat er weer geschreven wordt op t forum!
Linde is vandaag 7,5 maand. Ze slaapt nog niet door, en ze at slecht, wilde alleen maar BV. Maar sinds een weekje of ietsje meer, wil ze wel water uit een flesje. Het was gewoon, dat ze dat zuigen aan een flesje niet snapte. Ze is elke keer nog verbaasd als ze wat in haar mondje krijgt en begint spontaan te lachen dan (smelt!!)
Nu ze begint met eten ziet het er naar uit, dat ze in elk geval aardappelpuree en broccoli lekker vindt, worteltjes dus niet (iedereen zegt altijd, worteltjes gaat er altijd in, maar hier dus ff niet....) Wat ik vorige week deed, was pasta met broccoli en kipfilet, fftjes met de staafmixer fijn gemaakt en een flesje water erbij. Het verdween als sneeuw voor de zon!!! leuk he, mama blij :))  
Ik ben fftjes over op potjes fruit. Ze wilde helemaal niks en ik maar vers maken voor een theelepeltje of niets. Ik kon alles zelf opeten.  Nu begint ze wel meer te eten, en het lekker te vinden, dus ik wilde ook wel weer over gaan naar vers. Qua warm eten heb ik ook even een pauze van potjes ingelast. Ze at een derde potje, nu begint het iets meer te worden. Omdat het hier nu een beetje chaotisch is qua bezoek wat over is, en de dagen er niet zo gestructureerd meer uitzien door de kerstvakantie, uitslapen en laat naar bed,  maak ik het ons allemaal maar makkelijker. Heb geen zin in getob. Als iedereen weer weg is en naar werk-school, doe ik ook weer gestructureerd mee. Onder het mom van go with the flow zeg maar. Verder is Linde supergezond tot nog toe. geen verkoudheid of griep, afkloppen maar. En lief.... echt een makkelijk meidje. handjes gekruisd houden dat ze nog ff zo blijft. Voor we het weten zitten ze alweer in de peuterpubertijd..... hi,hi, fijne dag vandaag en voor iedereen alvast een gelukkig gezond 2009! Liefs Pippi

Hoi,

Wat leuk om te lezen dat jullie kleintjes ook al zo veel eten!
Ons mannetje lust volgens mij alles wel. Hij krijgt van mij verse peer, kiwi, banaan en appel. Apart of door elkaar heen. Ook krijgt hij nu potjes fruit omdat daar iets meer variatie in zit. Met groente ben ik helemaal overgestapt op potjes, toch wel makkelijk! Hij eet en lust echt alles!
Hij zit nu in de kinderstoel! Echt geinig, zo'n klein mannetje in zo'n grote stoel! Kei lief. Hij krijgt daar brood. Ik heb het hem zelf gegeven, wilde wel eens zien wat hij er mee doet. Nou, hij vindt de korstjes erg lekker! Met het brood zelf kan hij weinig mee, want het blijft aan zijn gehemelte plakken en dan begint hij te kokhalzen. Hoe geven jullie brood? Hij drinkt ook nog 3 flessen melk en krijgt af en toe een slokje koude thee of diksap wat hij zelf drinkt uit een anti-lekbeker van duby. Echt leuk om te zien!

Terug
Bovenaan