Wat eten jullie op Sintavond, of niks speciaals?

Hoi,

Ik ga dit jaar dus voor het eerst Sinterklaas vieren. Nou vroeg mijn zus me afgelopen weekend wat we dan gaan eten .......? Ik heb geen flauw idee! Ik dacht aan pepernoten en speculaas en van die banketstaven met spijs (?) erin, maar dat is allemaal niet echt avondeten. Eten jullie iets speciaals of hoort dat niet?

Groetjes,
Shivana

Hoi Shivana,

Wij vieren Sinterklaas bij Opa en Oma op zaterdagmiddag vanaf een uur of 12.00. Opa en Oma halen dan altijd twee koude schotels. Een gewone en een vis schotel. Erg lekker!! Op donderdag 4 december komt mijn moeder hier voor Sinterklaas, 's avonds eet ze mee. Ik maak dan hutspot met gehaktballen of als ik zin heb hachee.
Bij Sinterklaas hoort eigenlijk wel iets winters, dus erwtensoep of stamppot of zo. Maar dat is natuurlijk wel ieder voor zich. Gourmetten is ook wel heel erg gezellig op zo'n avond.

groetjes Linda

hoi hoi,

wij hebben twee keer sinterklaas en de ene
keer met mijn ouders en broers gaan we gourmetten
en met mijn schoonfamilie gaan we op zondagmiddag
en dan eten we broodjes....

groetjes mascha

Het weekend vantevoren vieren we het bij de opa ´s en oma ´s. Bij mijn schoonouders eten we chinees en bij mijn ouders waarschijnlijk frietjes. Op 5 dec. vieren we het thuis met zijn 4tjes en ik had er eerlijk gezegd niet over nagedacht.....Waarschijnlijk iets makkelijks, want ik wil de kids nog badderen voordat sinterklaas komt. Jawel, sinterklaas komt ECHT op bezoek. De vader van een hele goede vriendin zit in die ´handel ´ en zei dat hij tijd over had en graag bij ons langs wilde komen omdat hij in de buurt was. Hij komt dan rond 19.00 uur, helemaal perfect toch?
Ik ben alleen wel erg benieuwd wat de kinderen ervan vinden. Ik denk dat de oudste de tent afbreekt van angst en Ilona zal het wel prachtig vinden denk ik (die is volgens ons van de duvel niet bang!)

x

Meestal is het bij ons al snoepen smiddags en doen we voor het avondeten iets van sope met broodjes!! gaat er lekker in en is niet te zwaar voor de toch al gevulde kinderbuikjes!!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

hoi

wij vieren zondag smiddgas sinterklaas

chocolade
speculaas
pepernoten
warme chocomelk
lekker koek ofzow
Mart gaat zelf een sinterklaas pop speculaas versieren (action)
en gewoon lekker gezellie bij elkaar zijn :D

heb der zin in

groetjes Simone

mv Mart en zw 16wk

Terug
Bovenaan