Wat eten we vandaag??

Hallo,

Ten eerste wat is het rustig hier!!!

Ten tweede: zelf ben ik dus absoluut geen held in de keuken en ik moet zeggen dat ik het steeds moeilijker ga vinden om weer iets lekkers, origineel en gezonds te verzinnen. Als ik gezond wil maken, dan wordt het aardappels vlees en groente.

Helaas komt het de laatste tijd regelmatig voor dat mijn man op het laatste moment pas weet dat hij niet op tijd is voor het eten. Ik moet dan na mijn werk de kinderen halen en ook nog koken. Iedereen weet natuurlijk dat het geen pretje is om te koken met twee vermoeide kinderen aan je been. Bovendien wil ik natuurlijk na een dag werken lekker even aandacht aan mijn kindjes besteden. Dus dat schiet het echt koken er nog wel eens bij in. En eten we weer iets wat eigenlijk iets minder gezond is. Dus ik heb echt tips nodig.

Dus wie o wie heeft recepten voor mij, vooral simpel, makkelijk, snel  gezond en lekker ( vooral voor twee minimensen).

Ben benieuwd naar de reacties.

Groeten Carina

Hoi,

Kan me voorstellen dat je dan niet veel zin meer hebt in eten koken. Ik zal proberen wat tips voor je te bedenken. Je zult vast al wel bakjes in de vriezer hebben met stampotten e.d.? Of macaroni/spaghettie saus? Ik maak daarvan altijd extra klaar en doe dat dus in bakjes in de vriezer.
Wat Elsa ook wel erg lekker vind en zo klaar is is roerbak mie, dan marineer ik kipfilet met zo'n zakje   van conimex, even 10 minuten laten staan, bakken, roerbak groente erbij bakken en de roerbak mie en klaar is kees. Is Dus neit al te veel werk. Ook maak ik altijd al voor 2 dagen gehaktballen klaar. Zodat je het de volgende dag zo kunt opwarmen en dus alleen nog maar aardappelen hoeft te schillen en dan bijvoorbeeld diepvries groenten of gewoon een pot groenten. Alleen het voordeel van bijvoorbeeld diepvriesgroenten is dat je het makkelijk in de magnetron kunt klaar maken in bijvoorbeeld 10 minuten.

Hopelijk heb je er wat aan....

Groetjes vlindertjes 41w6d zwanger

Hoi Carina
Ik herken het wel. Wij hebben dan het geluk dat we meestal 1x in de week bij mijn ouders of schoonouders eten als de kinderen daar zijn geweest, als ik aan het werken was.
Verder ben ik ook een fan geworden van de snelkookpan. Aardappelen schillen, kant en klare boerenkool/rode kool/etc erbij en klaar. Daarna soepje koken en we kunnen met 10 minuten aan tafel. Ideaal.
Maar ja nu de zomer er is, zijn de winterstampotten wat minder geslaagd. Daarom makkelijke rijst gerechten (kip hawaai, pilaf etc) of pasta's.
Mocht ik helemaal geen zin hebben, dan haal ik wat uit de vriezer die ik dan al ingevroren heb.
Succes!

Gr. Mamajo.

Hai Carina,

Ik ben geen keukenprinces, dus als ik er wel de tijd voor zou hebben, vind ik het niet leuk om lang in de keuken te staan. Ik speel liever op de grond met autootjes! Ha, ha!

Als ik snel iets op tafel wil hebben :

Diepvries pizza margarita (altijd in de vriezer) en die beleggen met heel veel paprika/champignons/tomaat. De kids mee laten helpen met beleggen vinden ze geweldig. In de oven en na 20 min kun je pizza eten met heel veel vitamines erop!

Iets waar we hier ook gek op zijn en supersnel klaar!!! :  Macaroni (8 min klaar) en in een hapjespan  diepvries spinazie a la creme, een blikje mais en dan kun je kiezen uit een blikje tonijn of spekblokjes. Alles door elkaar en smullen maar!

Hoop dat je hier wat mee kan. Op smulweb.nl staan trouwens ook heel veel makkelijke en gezonde recepten.

Gr Antoi

Oeh ja, lastig he?
Ik kook vaak de ene dag veel aardappels, die ik de volgende dag kan opbakken. Scheelt me weer tijd voor aardappels schillen op de 2e dag! Groenten uit pot/blik (erwtjes, spercibonen, wortels) zijn ook snel warm.
Van die aardappelpartjes uit de diepvries kun je ook in de oven bereiden; scheelt ook schillen.
Als we gehaktballen eten maak ik ook altijd voldoende om er ook de volgende dag nog van te eten; is supersnel opgewarmd en scheelt tijd in bereiding op de 2e dag.
En lasagna is qua bereidingstijd ook snel klaar, alleen moet je de oventijd even incalculeren. Maar als alles eenmaal in de oven staat heb je je handen weer vrij om te spelen!

En ik heb ingesteld dat we, zeker in de winter, op zaterdag altijd soep met brood (stokbrood, witte broodjes-met-knakworst, sauzijzenbroodjes, toast-met-kaas uit de oven) eten. Soep kan ik eens in de zoveel tijd een mega-pan maken en dan in bakjes invriezen (verschillende soorten) en soms hebben we een Unox bliksoepje. Snel klaar en geen gedoe aan m'n hoofd om te bedenken wat we moeten eten.
Op zondag eten we altijd frietjes, dus ook geen denkwerk en snel klaar.

Ik bedenk meestal op zondag wat we de rest van de week eten (maak vaak echt een schemaatje), zodat ik op maandag alle boodschappen kan halen en de rest van de week niet meer hoef na te denken. Sindsdien ben ik goedkoper uit met boodschappen en hoef ik minder weg te gooien omdat het niet gebruikt is. Geeft erg veel rust!

Succes en ik ben benieuwd naar andere tips!
(mijn man en dochter houden niet van pasta, mie en rijstgerechten, dus ik ben erg vaak veroordeeld tot aardappels/groenten/vlees)

Terug
Bovenaan