Wat eten we vandaag??

Hallo,

Zelf ben ik dus absoluut geen held in de keuken en ik moet zeggen dat ik het steeds moeilijker ga vinden om weer iets lekkers, origineel en gezonds te verzinnen. Als ik gezond wil maken, dan wordt het aardappels vlees en groente.

Helaas komt het de laatste tijd regelmatig voor dat mijn man op het laatste moment pas weet dat hij niet op tijd is voor het eten. Ik moet dan na mijn werk de kinderen halen en ook nog koken. Iedereen weet natuurlijk dat het geen pretje is om te koken met twee vermoeide kinderen aan je been. Bovendien wil ik natuurlijk na een dag werken lekker even aandacht aan mijn kindjes besteden. Dus dat schiet het echt koken er nog wel eens bij in. En eten we weer iets wat eigenlijk iets minder gezond is. Dus ik heb echt tips nodig.

Dus wie o wie heeft recepten voor mij, vooral simpel, makkelijk, snel  gezond en lekker ( vooral voor twee minimensen).

Ben benieuwd naar de reacties.

Groeten Carina

Hey!

Ik heb dat ook zo af en toe ja.... Altijd dat (verplichte, gezonde, verantwoorde) ge-eet...
Wat hier altijd aanslaat en waar zelfs manlief de schaal voor uitkrabt, waar schoonzus voor komt mee-eten: Rode-kool-schotel! Heel simpel, goedkoop en makkelijk te maken, hahah!

* gehakt rullen
  daarna goed uit laten lekken in vergiet, en in een ovenschaal doen.
* rode kool, simpel uit pot
  goed uit laten lekken in (dezelfde ongewassen..) vergiet, en bovenop 'tgehakt
  leggen.
* Aardappelpuree uit een pakje klaarmaken
  En bovenop de rode kool smeren, 30-45 minuten in de oven en smullen maar!

Errug lekker met appelmoes, hahahah! Ik krijg steeds meer mee-eters met dit simpele gerecht aan tafel. Is een keer onstaan uit nood een kliekjes, maar staat hier dus denk ik één keer per week  op tafel inmiddels!

Ik weet niet wat je gaat eten, maar eets smakelijk vanavond, hahaha!

Liefs Marieke, die denk ik voor de nasi gaat vanavond...

Hoi,

Ik maak weleens macaronisaus, die kan je invriezen. Hoef je alleen op te warmen en macaroni te koken en je bent ook klaar.

De saus maak ik van
- tomatenpuree
-tomatensaus (pakje van ong 30 cent)
- groenten
- italiaanse kruiden
- gehakt
- bouillionblokje tuinkruiden
- knoflook

Dat mengen eerst gehakt dan groenten saus en kruiden en je hebt een heerlijk sausje.

Overigens maak ik ook weleens een Knorr Wereld gerecht. Is ook met groente en vaak snel klaar.

Liefs Reneke

Hoi hoi,

Ik heb zelf het geluk dat ik niet werk maar,
misschien is het iets voor je dat als je   s'avonds je aardappels schil groenten in de pan en dan in de koelkast.
Dan hoef je alleen alles op het vuur te zetten.
Wat ik hier altijd in huis heb is roerbakmie.
Je bakt stukjes kip doe de groeten erbij zak roerbakmix erbij de roerbakmie hoef je maar 2 min te koken en het staat in 10 min op tafel.

Ik hoop dat je er wat aan heb.

Gr Lique

Hallo,

Ik koop af en toe producten van iglo. Bijv. de familiegroentenpakken. Die moet je gewoon zo uit de diepvries in een kom bakken. is in 10 minuten klaar, de aardappeltjes zitten er zo bij en dan is het enkel nog het vlees of de vis bakken. Ook de vispannetjes zijn erg lekker. Dan kook je wat tagliatelli en laat je het vispannetje ook ongeveer zo'n 10 minuten bakken (er zitten ook groenten bij en je kan er nog altijd wat diepvriesgroenten aan toevoegen als je het niet voldoende vindt) en klaar. Heerlijk! Ik woon wel in België maar ik veronderstel dat ze de iglo-producten ook gewoon bij jullie verkopen? Oh ja, ik heb er geen aandelen in hoor, niet zomaar reclame  

Terug
Bovenaan