Wat eten we?

Ik zit hier een booschappenlijst te maken en ik probeer het weekmenu van volgende week samen te stellen. En zoals gewoonlijk kan ik niks nieuws bedenken. Ons dochtertje lust de meeste dingen wel dus dat is geen probleem. Maar wat..?

Wat eten jullie zoal? Tips? Recepten? Makkelijk klaar gerechten? Pakjes, desnoods??

Heeeeeeelp!!! Inspiratie gezocht!

750 gram spinazie a la creme (diepvries)
1 pakje boursin of paturain light
2 teentjes knoflook (weglaten als je moet werken)
1 grote ui
12 nestjes tagiatella
150 gram mager gehakt

Dit is een uberlekker sonjabakker gerecht. Bovenstaande hoeveelheid is voor 4 personen maar dan wel de lijnporties maar als je met 2 volwassenen en een kind eet is het genoeg. Het is echt HEEEL snel klaar.

Gehakt even rullen, knoflook en uitje erdoor bakken, ondertussen tagiatella koken, vlak voordat de tagiatella klaar is de boursin/paturain light erdoor roeren en klaar is klara!

Echt heel lekker en makkelijk!

gr.Ing
ps het kan natuurlijk ook met zalm als je daar zin in hebt.

dat klinkt lekker! Ga ik straks even overschrijven voor mijn boodschappenbriefje!

Mijn tips? Ik ben vrij standaard qua eten....andijviestamp, hutspot met hachee, spinazie, brocoli, pasta (penne) met zo'n saus van bertolli (traditionale)

x

wij hebben vanavond broccoli gegeten, dit keer met Rosti's (keer wat anders dan gewone aardappels), zo'n diepvrieszak, kan zo in de oven, zo is het ook niet zo vet.
Met katenhaasje, is stukje varkenshaas met katenspek eromheen. Kun je zelf maken, maar ook zo bij de slager te koop.
Ook Jelte vindt t lekker, maarja die lust eigenlijk alles.

Morgen of zondag eten we rode kool, rijst en gehakballetjes met satesaus...
De andere dag eten we pannekoeken!

Hopenlijk weer wat inspiratie opgedaan?
succes,
gr. Saskia.

Hoi Miranda,

Ik kies ook vaak voor praktisch hoor. Met kinderen is dat toch het handigst. Maargoed dit recept met spinazie is dus ook heel snel en makkelijk.

gr.Ing

Oei, dat recept van Ing klinkt wel heel errug lekker. Ga ik van de week ook maken.

Wij eten wel vrij gevarieerd. De ene dag groente, aardappeltjes, vlees (stamppotten zijn nu helemaal in) Of spaghetti met zalm of zo.

Ook een sonja bakker recept:

Mie
200 gr zalmsnippers.
3 bosuien
bekertje light creme fraiche.
4 tomaten

Mie koken volgens verpakking
Bosuitjes snijden, witte gedeelte fruiten, groene gedeelte bewaren. Daarna tomaten in stukjes er bij en bakken. Cremefraiche en zalm er bij en effe laten koken.

Mie met de saus serveren en de bosuitjes erover heen doen. Is erg lekker!! En mager

Terug
Bovenaan