Wat gaan we doen vandaag met de kids??

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Soms weet ik het gewoon niet meer wat voor activiteit ik met Jennifer moet gaan doen...   Ben op 2 dagen vrij en als Jennifer slaapt dan doe ik het huishouden, want als ze wakker is wil ze echt aandacht dan krijg ik dat niet voor elkaar...

Dus.. als ze wakker is dan gaan we spelen (hier ben ik echt na een half uur mee klaar), boodschappen doen, bij oma op bezoek, naar de markt, naar de glijbaan, eendjes voeren...

Dit doe ik dus elke week weer..... vind het erg saai worden..DUS vandaar mijn vraag wat gaan jullie vaak doen? Misschien krijg ik dan weer wat inspiratie om het voor mezelf ook weer wat leuker te maken!!!!
(begrijp me niet verkeerd, elke dag bij mijn dochter zijn is al een feest!!!)

Ben benieuwd.

gr. Ilone

hoi,

ik laat Stijn geregeld zelf spelen en dat kan hij goed. Verder vind hij stoepkrijten het einde. Hij weet alleen nog niet het verschil tussen binnen en buiten. Verven vind hij ook leuk om te doen. En bouwen.

Gewoon een stuk fietsen is ook leuk. En wandelen en in de tuin spelen. Ja, hij vind zoveel leuk om te doen.

Groetjes van Marloes

Roy kan ook goed alleen spelen, lezen, spelletjes met balletjes etc. etc. Maar buiten spelen vindt ie ook geweldig (fietsen, zandbak, speeltuin, naar de eendjes./geitjes...)

Moet wel eerlijk zeggen dat ik benieuwd ben naar de winterperiode. En die zal langgg zijn!!!! dan zijn veel buitenactiviteiten er niet meer bij natuurlijk, tenzij het droog is.
dus meer binnen spelen. Maar ach... sinterklaas komt er ook weer aan dus weer wat nieuwe speeltjes etc.

Laten   jullie de kinderen eigenlijk (veel) tv kijken!>?
Roy is helemaal weg van Bumba... en teletubbies.
Veel langer/meer wil ik hem 's morgens niet laten kijken eigenlijk hoor..

Hoi!

Luuk kijkt meestal smorgens even tv..tm de teletubbies en dan gaat hij naar bed.
Ook kan hij heel goed alleen spelen,maar gaat gauw van het een naar t ander.
Op t moment is de krantenbak leeg halen favoriet,en de mand met knuffels leeghalen om er vervolgens zelf in te gaan zitten.
Na zijn slaapje en boterham gaan we meestal naar buiten,boodschappen doen en als we terug komen nog even op zijn fietsje ofzo.
Rond half 4 gaat hij ook nog steeds 2 uurtjes slapen...dus ik kan niet zeggen dat ik hem veel moet bezig houden.
Ik verheug me er al op   als hij groot genoeg is om te knippen/plakken..knutselen,verven enz,maar dat kan hij nu nog niet.
Luuk is wel echt een gezelschapsmens..hoe meer mensen/kinderen om hem heen hoe beter!!

Liefs,Sindy

Hoihoi,

Marissa kan ook heel goed alleen spelen. Verder gaan wij naar de eendjes, de boerderij, de stad en de training van PSV . Gisteren hebben we gevingerverft. Schommelen vindt ze ook heerlijk, buiten op het gras met de bal of buiten achter de loopkar de tuin op en neer lopen.

groetjes Linda

Vanmorgen nieuwe schoenen gekocht voor de oudste (ai, pinnen deed behoorlijk zeer; 91 euro! Maar ja, hij heeft erg brede voeten en een hoge wreef dus ik wil wel dat zijn schoenen goed zitten!) en daarna boodschappen gedaan. Nu slapen ze allebei en als ze wakker worden........spelen met autootjes, boekje lezen, blokken bouwen, eendjes voeren, zelf spelen.
Gelukkig kunnen onze kids zich ook goed zelf vermaken!

x

Feline speelt heel lief alleen. En verder ga ik wel eens aan tafel zitten en gaan we samen tekenen.
En naar de supermarkt toe, fietsen over de dijk waar de koeien en schapen los lopen!
En ik ben nu wat moe, dus als Feline slaapt slaap ik ook en doe ik ook gewoon het huishouden als Feline wakker is en dan helpt ze me met stofzuigen en met een doekje de tafel schoonmaken. Vind ze geweldig, ze wil ons altijd nadoen.

groetjes Mariska

Hoi,

Wat wij altijd een leuk uitje vinden is naar het tuincentrum! Het is een vrij grote, met veel diertjes en vissen, dus daar zijn we wel even zoet.
Als ik het echt gek maak, dan gaan we met de auto naar een tuincentrum in Nijmegen. Daar hebben ze een ballenbak met glijbaan. Daarnaast zit het 'terras', dus dan drink ik lekker een kopje thee, terwijl de kids spelen.
Nog wat ideetjes: zwemmen, binnen speeltuin of lekker naar het bos (nog geen 500 meter lopen, maar thuis komen met een emmer vol blaadjes, eikels en dennenappels).
In sommige plaatsen zijn speciale activiteiten voor moeders met kids. Zoals muziek op schoot bijvoorbeeld.

Nou, ik hoop dat je weer wat ideetjes hebt.

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan