Wat gaat de tijd snel..

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik weet niet hoe  jullie het ervaren, maar ik heb het idee nauwelijks van de zwangerschap te kunnen genieten. De eerste 3 maanden zijn naar mijn gevoel sowieso aan me voorbij gegaan. Moe, misselijk, vaak erg down en allerlei andere kwaaltjes die bij een vroege zwangerschap horen. En daarbij kwam nog de bezorgdheid of het allemaal wel goed zou gaan, gezien een eerdere miskraam. Vanaf week 10, 11 was de misselijkheid ineens verdwenen en kreeg ik weer wat meer energie. En toen de 1e afspraak bij de VK waar ik lang naar uit had gekeken. Een mooi kloppend hartje  kreeg ik te horen en was wel wat gerustgesteld. Maar  de bezorgdheid bleef, want waar was nu opeens dat beginnende buikje en de gevoelige, gespannen borsten.
En nu ga ik as. zondag de 21e week in en zit alweer op de helft!
De middelste periode schijnt de leukste periode te zijn, maar zitten nu midden in een verbouwing. En ook de nodige stress daarbij, want komt het allemaal  op tijd af.
En ondertussen werk ik de hele week en gaat het leven ook gewoon  door.
Vanaf januari nog maar een week of 8 werken en dan gaat m'n zwangerschapsverlof in waar ik heel erg naar uit kijk.
9 maanden lijken lang, maar voor je het weet is het voorbij.
Ik schets het nu misschien allemaal wat negatief, maar ik vind de tijd zo snel gaan.

Groet,
Noor

Mijn vriendin moet in december bevallen en had ook dat het zo snel ging. Maar die heeft de tweede helft wel meer genoten. Minder ziek en een beter gevoel voor zichzelf.
Dus heel veel succes de komende weken en geniet er meer van zolang je je lekker voelt!

groetjes sacha

Hoi, hoi,

nou ik heb precies hetzelfde.
De eerste 3 maanden was ik alleen maar aan het vooruitlopen. "Als ik nou maar die eerste 3 maanden goed doorkom...."
Vervolgens ben je druk met van alles en nog wat, behalve met genieten. Ik ben nu ruim 24 weken, maar heb me voorgenomen echt momenten voor mezelf te reserveren dat ik ook echt even kan genieten van mijn groeiende buik. Even een uurtje in bad 's avonds of lekker wandelen in het bos met de hond. Dan laat je je gedachten sowieso al de vrije loop en geniet je echt!
Ik heb daarnaast ook nog eens het geluk dat mijn beste vriendin ook zwanger is, dus dan klets je er al meer over en dwing je het genieten ook net iets meer af!
Ik ga eind januari met verlof, maar ben nu al aan het aftellen!
Succes met je zwangerschap en probeer er toch van te genieten!

Gwendolien

Terug
Bovenaan