Ik ga op reis en ik neem mee....
Vorige x ben ik na een onverwachtse vroeggeboorte midden in de nacht, nog een week in het ziekenhuis gebleven, dus ik heb een hele boodschappenlijst die mee moet. Ik bereid ahw een ziekenhuiskoffer voor die voor 2 tot 3 dagen kan voorzien!
Dingen die ik miste/ waar ik later veel plezier van heb gehad, zijn:
- lekkere shampoo en douchegel, tandenborstel, borstel, elastiekjes voor je haar, nagelschaartje en evt. vijl
- LIPBALSEM (ziekenhuis is vreselijk droog, ben echt best een slons van mezelf, maar zelfs ik miste dit)
- volkorenproducten (dag na de bevalling een vreselijke suikerdip gehad, die niet met gewone tussendoortjes te verhelpen valt. Volkorencrackers doen dan echt wonderen of voorkomen in elk geval dat je je vol gaat stoppen met eten waar je je zeker niet beter van gaat voelen)
- extra drinken (zo vaak komen ze namelijk niet met die koffie/theekar)
- lekkere sokken (ook voor tijdens bevalling, met je sokken in bed dus)
- portemoneetje met contant-geld
- kleding waarin je naar koffiecorner kan of naar kinderafdeling, bijv. joga-pants met shirt; de hele dag in je pyama rondlopen is niet fijn.
Vergeet ook de babykleertjes niet!! (maar die staan wel op de standaard-lijstjes, alleen wij waren zo stom ze te vergeten...).
Ach ja, misschien is mijn lijstje een beetje overdreven... je vind er vast zelf je weg wel in.
groetjes max