Wat gaat er mee naar het ziekenhuis?

Ben even benieuwd wat jullie, afgezien van de geëikte spulletjes (nachthemd, sokken, voedingsbh, toiletspullen, fototoestel, etc), in de tas stoppen die klaarstaat voor als je naar het ziekenhuis gaat/moet. Voor mij wordt het de eerste keer, dus tips zijn welkom!

Mijn vriend wil ook graag dat de koffer klaar wordt gezet voor naar het ziekenhuis maar voor mij is het ook de eerste keer.

Op de standaard dingen na heb ik ook geen idee dus ik vind het een super topic

Hoi meiden,

Ik ben nu zwanger van de 2de. Bij de eerste had ik ook dezelfde dingen in mijn tas gedaan die jullie op hadden geschreven. Achteraf miste ik wat dingen, zoals oplader van mijn mobiel (deze mag je op de kraamafdeling namelijk lekker aan), (puzzel)boekje, boekje voor manlief (wachten duurt erg lang en hij hoeft niet heel de tijd je hand vast te houden) en een nagelvijltje of knippertje. Dit om je eigen nagels te verzorgen. Wat hier belangrijk aan is: De eerste dagen kreeg mijn kleine wat bijvoeding, maar dit doen ze door middel van Finger Feeding. Je doet een pink in de mond van je kleine en met een spuitje doe je wat voeding via je vinger naar binnen. Hier kan je dus geen lange/scherpe nagels bij gebruiken.
Ik hoop dat ik jullie een beetje op weg heb kunnen helpen. Veel succes!

Liefs Mylène

Ik ga op reis en ik neem mee....

Vorige x ben ik na een onverwachtse vroeggeboorte midden in de nacht, nog een week in het ziekenhuis gebleven, dus ik heb een hele boodschappenlijst die mee moet. Ik bereid ahw een ziekenhuiskoffer voor die voor 2 tot 3 dagen kan voorzien!

Dingen die ik miste/ waar ik later veel plezier van heb gehad, zijn:
- lekkere shampoo en douchegel, tandenborstel, borstel, elastiekjes voor je haar, nagelschaartje en evt. vijl
- LIPBALSEM (ziekenhuis is vreselijk droog, ben echt best een slons van mezelf, maar zelfs ik miste dit)
- volkorenproducten (dag na de bevalling een vreselijke suikerdip gehad, die niet met gewone tussendoortjes te verhelpen valt. Volkorencrackers doen dan echt wonderen of voorkomen in elk geval dat je je vol gaat stoppen met eten waar je je zeker niet beter van gaat voelen)
- extra drinken (zo vaak komen ze namelijk niet met die koffie/theekar)
- lekkere sokken (ook voor tijdens bevalling, met je sokken in bed dus)
- portemoneetje met contant-geld
- kleding waarin je naar koffiecorner kan of naar kinderafdeling, bijv. joga-pants met shirt; de hele dag in je pyama rondlopen is niet fijn.

Vergeet ook de babykleertjes niet!! (maar die staan wel op de standaard-lijstjes, alleen wij waren zo stom ze te vergeten...).

Ach ja, misschien is mijn lijstje een beetje overdreven... je vind er vast zelf je weg wel in.

groetjes max

Van een verpleegkundige in het ziekenhuis kreeg ik het advies om een warm waterzak mee te nemen (schijnt lekker te zijn met rugweeen) en druivensuiker (voor als je geen trek hebt in eten en wel extra energie kunt gebruiken),
Succes met inpakken
Nienke

Ik heb ook wat boekjes in mijn tas gestopt. Ook gezichtscreme en dat soort dingen.
Verder natuurlijk de dingen die op het lijstje staan.
Als ik nog ergens op kom zal ik het hier even erbij zetten.

Ja, die tip van druivensuiker heb ik ook gehad. En een kruik meenemen.  Je zou toch zeggen dat ze dat in het ziekenhuis  wel hebben.  Maar goeie tips allemaal, dat wordt een grote tas! :)

super deze lijstjes want ik ben nu ook maar snel begonnen met tas inpakken omdat de verloskundige op het punt stond om mij door te sturen naar het ziekenhuis.
Had ook geen idee wat er in moest.
Maar wat moet er behalve kleertjes nog voor de baby mee???
iemand ideeen?

Groetjes Connie
34 weken

Terug
Bovenaan