Wat gaat er nu gebeuren bij de HA??

A

Anoniem

Guest
Hallo!!
Ik ben nu een jaar van de pil en sindsdien hebben we geen voorbehoedsmiddelen meer gebruikt. Ik heb een hele onregelmatige cyclus tussen de 28 en 44 dagen en daarom zijn we vanaf mei bezig met temperaturen en ovulatietesten. Nou moest ik van de HA nog drie maanden achter elkaar temperaturen. Twee heb ik al gedaan en begin nu met de laatste maand temperaturen. Dan moet ik weer terugkomen bij de HA. Wie weet wat nu de volgende stap zal zijn? Zaadjes onderzoeken, eileiders controleren? Ik vind het best wel spannend....

Pink

Hoi Pink,

Ik heb met mijn exvriend in hetzelfde schuitje als jullie gezeten. Ik ben 3,5 jr verder voor het eerst weer gestopt met de pil sinds aug. Ik kan je vertellen dat het normaal gesproken zo is dat de HA je met de temperatuurgrafieken laat komen. Of in ieder van je wil weten wat de uitkomst ervan is geweest. Daarna wordt je doorverwezen naar een gynaecoloog. Als jij en je vriend verder geen historie hebben met vruchtbaarheidsproblemen, begin je bij het begin. Normaal gesproken houdt dit in dat je vriend/man zijn sperma moet laten onderzoeken. Dan moet je thuis (heel vroeg) in de ochtend zijn sperma opvangen en in een potje warm houden, in het ziekenhuis geef je dit af en dit wordt onderzocht op aantallen en hoeveel procent van de zaadcellen normaal is. Dat is de eerste uitslag die je krijgt bij de gyna. Daarna moet je zelf voor een baarmoederfoto. In het ziekenhuis krijg je dan een kapje op je baarmoedermond en dit wordt vacuüm gezogen. Zodra het lucht uit je baarmoeder is, wordt er contrastvloeistof ingespoten. Dit contrastvloeistof gaat vult eerst je baarmoeder en dan je eierstokken/eileiders, Zo kan een gyna zien of er verstoppingen te vinden zijn. Als de resultaten van jou en je man niet zorgwekkend zijn, krijg je een eerst inseminatie (soms mbv hormonen voor stimulans van je eisprong. Als er iets met de eileiders is moet dat soms eerst verhopen worden, of is er verder onderzoek nodig. Daar kan ik je niets over vertellen zover ben ik nooit gekomen met mijn ex. Ik hoop dat ik daar dit keer dan ook niet aan hoef te denken.   Succes!

Groetjes

natascha

Hoi pink,

Ik loop nu zelf 4 maanden in het ziekenhuis. Maar bij is er geen baarmoederfoto gemaakt. Dit word geloof ik ook niet standaard gedaan. Bij werd er in de 1e maand alleen bloedonderzoek gedaan en bij mijn mannetje een zaadonderzoek. Daarna weer een afspraak bij de gyn gehad en toen is bij ons besloten dat ik aan de medicijnen moest. ( bij mijn mannetje was alles oke)
Maar ze volgen bij ieder ziekenhuis een andere richtlijn dus het kan bij jou weer anders lopen.
Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Liefs Jane

Terug
Bovenaan