Wat gaat het snel!!!

Jeetje, ik kan het bijna niet geloven hoe snel onze knul groeit en zich ontwikkeld!

Niek is nu 7,5 maand. 3 weken geleden kon hij voor het eerst zelf gaan zitten, 2 weken geleden begon hij te kruipen en vanavond stond hij opeens in de box. Hij kan soms ook al hele kleine voorwerpen oppakken met de pincetgreep.

Eten vindt hij heerlijk, het liefst hetzelfde als wij eten. Flesjes melk vindt hij niet super. Vrijdag weer naar het CB, ik ben benieuwd hoe zwaar en hoe lang hij is.

Ook heeft Niek een hele bos haar, we moeten binnenkort echt naar de kapper. Hij begint zo'n Beatle-kapsel te krijgen. En de 3e tand is aan het doorkomen. Hij ziet er echt niet meer baby-achtig uit!

Onze oudste was juist langzaam met alles. Die rolde op deze leeftijd de kamer rond en ging bijna een beetje tijgeren. Met 19 maanden liep hij los, ik verwacht dat Niek dat wat sneller doet!

Wat een verschil kan er toch zitten tussen 2 kinderen. Maar op alletwee ben ik even trots als ze weer wat kunnen. Maar ik moet wel echt even wennen aan het rappe tempo van Niek!

Vinden jullie ook dat ze zich zo snel ontwikkelen???

Groetjes, Irene

haha heel herkenbaar!!!
Mare rolde al snel en ging daarna in rap tempo door. met 6 mnd tijgeren, 7 mnd zelf zitten gaan, 8 mnd zelf gaan staan, nu met 9 mnd kruipt ze er nog bij en zo gaat het maar door. ben elke dag weer beniewd wat ze nu weer geleerd heeft.
ze vind het overigens ook geweldig om te stappen aan de handjes dan word ze helemaal wild en gilt ze het uit.

Mare eet goed, zolang ze het maar zelf in de mond kan doen. ze is gek op sperzieboontjes uit het vuistje!!

haar grote zus was ook wel redelijk vlot, maar deze meid spant wel de kroon.

liefs Sanne en co

Het is echt heerlijk om te zien, heb vaak het idee dat ik veel mis. Met 4 maanden kon ze omdraaien maar sindsdien kan ze nog niet veel meer. Wel zegt ze al mama en baba (echt gek hoor voor een kindje van 7 maanden) maar goed ze leert alles van dr grote broer. Ze verplaatst zich nu rollend door de kamer en op haar buik kan ze wel draaien maar nog niet tijgeren. De afgelopen week trekt ze vaak haar knietjes onder haar buik dus dat lijkt een kruipertje in wording. Het gaat allemaal met horten en stoten. Volgende week pas weer consultatiebureau (al bijna 2 maanden geleden). Ik ben benieuwd!

Het gaat inderdaad erg snel. Sofie is nu 8,5 maand oud. Ze kruipt als een haas door het huis heen. Als ik in de keuken staat en ik roep haar komt ze naar mij toe gekropen! Dat is erg leuk. Ze zegt ook al mama. Als mijn man aan haar vraagt waar is mama dan kijkt ze naar mij! Ze staat ook al bijna 1,5 maand. Het gaat allemaal zo snel niet normaal gewoon. We genieten echt elke dag van elkaar!

heel herkenbaar! Al moet Stijn nog wel wat leren als ik dit zo lees.
Hij kan al enkele weken regel goed zelf zitten, valt alleen nog naar achteren in zijn spel. Hij tijgert sinds twee weken de kamer door en gaat steeds sneller en vorige week is de eerste tand doorgekomen.
Qua eten, eet hij eigenlijk alles. Alleen nog potjes, we willen langzaam over op het mee eten met ons!

Hij roept de hele dag mamamamama, maar alleen als hij aan het huilen is. Dus volgens mij gewoon een nieuwe klank ;-)

Aan de vingers mee springen (lopen gaat te langzaam) vindt hij ook erg leuk!

Volgens mij is Chris ook niet zo'n vlotte, behalve dan met zitten dat kon hij al toen hij 6,5 maand was, en sinds 2 weken ook uit zich zelf. Hij is nu 8 maanden. Tijgeren doet hij sinds 1,5 week met af en toe wat kruip bewegingen tussendoor. Hij gaat nog niet staan. En 2 weken geleden kreeg hij zijn eerste tandje en vorige week zijn tweede, dus zijn nu ook al trouw begonnen aan het poetsen ervan :)
Verder brabbelt Chris niet zo veel, ik denk dat hij meer van het luisteren is haha!

Maar het gaat inderdaad snel, en ook zo opeens allemaal ervaar ik.

julia is nu 81/2 maand. ze zit los gaan zelf zitten van uit buikligging. ze staat en probeert zelfs af en toe om langs de bank te gaan lopen.
ze is heel veel sneller dan haar zus.
Julia heeft nu 2 tanden maar er zitten er alweer een aantal aan te komen.
julia probeert echt je aandacht te trekken door te zwaaien naar je en heel erg overdreven te lachen.
papa en mama zeggen gaat ook al goed.

het gaat me eigenlijk veel te snel. had me na de bevalling voorgenomen om haar lekker lang klein te houden. maar mw denkt daar anders over

hmm, hier gaat het zoo snel ook weer niet, hoewel ik al het idee had dat het snel ging. Hij kan rollen, tijgeren en blijft (redelijk) zitten als je hem neerzet, maar valt wel om na even te hebben gezeten. Hij wil heel graag staan, zelf eten, haat poepbroeken en heeft werkelijk alles door wat er in zijn omgeving gebeurt. Hoewel hij heel handig is met zijn handen kan hij nog niet met duim en vingers pakken.
Maar de rest komt nog wel :)
ik vind het wel erg gezellig om zoveel echt contact te hebben en vind het geweldig dat hij nu ook de kamer door gaat (wel wennen want niks ligt meer veilig)

Terug
Bovenaan