Wat gaat hier mis...

<p>Hoi dames,</p><p>Zoals ik in een eerder topic aangaf ben ik 21 juli met de pil gestopt en heeft deze doorbraakbloeding 6 dagen geduurd. Na een cyclus van 30 dagen ben ik ongesteld geworden, het was alleen oud bloed en erg weinig. Dit is na 6 dagen gestopt en ik had op dag 15 het idee mijn eisprong te voelen (steken en zeurende pijn voor 1.5 à 2 uur lang).</p><p>Dezelfde zeurende pijn had ik op dag 13 van mijn tweede cyclus en nu op dag 28 ben ik ongesteld geworden... Op dag 13 van mijn cyclus heb ik sex gehad met mijn vriend (voor hij voor zijn werk naar het buitenland moest). Dit zou dus op de dag van mijn eisprong geweest kunnen/moeten zijn... Maar nu ben ik dus vandaag ongesteld geworden ? Kan het zijn dat mijn eisprong niet halverwege mijn cyclus zit of is alles nog in de war van de pil? Op dag 20 had ik dezelfde rare steken, dus had de stille hoop dat dit een innesteling zou zijn ?</p>
 
Het feit dat je op de dag van de eisprong seks hebt gehad geeft helaas geen garantie dat dit ook uitmondt in een zwangerschap. Zoveel factoren zijn van belang om dit te laten slagen. Sowieso is seks voor de eisprong beter dan erna, je eitje is vrij snel 'dood'. Zaad kan een paar dagen overleven. 
 
Hoi, het kan wel je eisprong zijn geweest, maar je wordt niet perse zwanger als je het dan doet. Daar bij kan het ook zijn dat je met ongesteld worden een hele vroege miskraam hebt. Dat komt vaak voor alleen heeft bijna niemand dat dan door omdat het tegelijk met de menstruatie valt. Maar sowieso is de kans om zwanger te worden per eisprong geloof ik maar 15-20%. Succes met proberen de komende maand! Het gaat vast snel lukken! 
 
De dagen ervoor heb ik ook goed genut ? maar helaas... ik ben weer veel te ongeduldig. Kan het wel zo zijn dat de eisprong vlak voor mijn menstruatie is geweest? Ik heb er toen zoveel last van gehad... of valt deze altihd netjes in het midden van de cyclus?
 
Dat laatste hoeft niet altijd zo te zijn ;) Bij mij valt (viel haha) mijn eisprong altijd 9 dagen voor mijn menstruatie. Raar maar waar. 14 dagen is een 'standaard'. 
 
Het is niet gek dat je last heb van je eisprong aangezien je die jaren hebt onderdrukt met de pil. Geef je lichaam gewoon eerst even de tijd om weer gezond te worden en een natuurlijk ritme te vinden. Dit is ook gezonder voor de embryo!
Je hebt  verder een kans van max 20% elke maand om zwanger te worden, de meeste vrouwen zijn ook pas na gemiddeld 6 tot 12 maanden zwanger.
Laatste ding; sperma heeft 48 uur nodig om weer vol leven te zitten dus als jullie dagen achter elkaar vrijen heb je alleen op de eerste dag optimaal zaad. Daarom kan je ook op meerdere informatieve sites van ziekenhuizen lezen dat "om de dag" de voorkeur heeft. 
Succes met zwanger worden 
 
Als je het de volgende keer zeker wilt weten kun je een ovulatietest doen. Heb ik ook gebruikt en zo wist ik precies wanneer we in actie moesten komen :) succes
 
Terug
Bovenaan