Wat gebeurd er met mijn lichaam, wel ongesteld of niet?

<p>Lieve allemaal,</p><p>Afgelopen periode ben ik voor het eerst na het slikken van de laatste pil op mijn strip gestopt met de pil in het oog van zwangerschap. Wanneer ik met een, app die hiervoor gemaakt is uitreken, had ik afgelopen zaterdag (4 augustus) mijn eerste 'ongesteldheidsdag' moeten krijgen. Dit gebeurde echter niet, wel voelde ik van alles (lees krampjes, misselijkheid, pijnlijke onderrug, gevoelige borsten etc.), nu 4 dagen later, ofwel 4 dagen over tijd heb ik opeens erg last van mijn onderrug, krampen en tot mijn verbazing zojuist heel licht bloedverlies, echter alleen bij het afvegen. Gister heb ik een zwangerschapstest gedaan en deze viel negatief uit. Ik snap op dit moment er even niets meer van..... zou iemand mij kunnen helpen? Waar moet/kan ik vanuit gaan? welke stappen moet ik ondernemen? Is dit wel ongesteldheid of misschien een late innesteling? </p><p>Alvast heel erg bedankt!!</p><p>Groet,</p><p>Lara</p>
 
Hoi Lara,
Het klinkt alsof je aan het ontpillen bent. Je lichaam moet nu zelf weer een cyclus door in plaats van alle hormonen die je via de pil binnen kreeg. Ik heb de eerste maanden ook erg last gehad van de hormonen. Het stomme is dat de symptomen inderdaad overeen komen met mogelijke zwangerschap kwaaltjes. Ik zou 1 x per week een test doen zodat je het zeker weet. De eerste paar rondes waren bij mij 35 dagen dus het kan best wat langer duren voordat je een ritme hebt gevonden.
 
Het kan het begin van je menstruatie zijn en wellicht is het wel een innestelingsbloedig maar ik denk dat die kans vrij klein is. Je zou eens kunnen kijken naar ovulatiesymptomen de komende weken. Dan kun je in de gaten houden of en wanneer je een eisprong hebt zodat je je cyclus beter kan monitoren. 
Het ontpillen heeft bij mij zeker 2 maanden geduurd met allerlei rare hormonale symptomen. Bij sommige vrouwen duurt het zelfs nog langer voordat de eisprong echt op gang komt.
 
Hallo dames,  Normaal gesproken ben ik er echt niet van om te reageren op forums, maar aangezien ik in april na 8 jaar gestopt ben met de pil en we dit aan niemand vertellen ben ik wel erg benieuwd naar jullie ervaringen :)  Ik ben na het stoppen met de pil 3 keer ong. geweest met iedere maand een cyclus van 32 dagen, dus gelukkig tot nu toe erg regelmatig. Vanaf afgelopen zaterdag dacht ik weer ongesteld te moeten worden, omdat (sorry voor de details) ik bruine afscheiding kreeg. Zondag, maandag en dinsdag was dit nog steeds zo maar niet genoeg om maandverband/tampon te moeten gebruiken en ook alleen maar zichtbaar na toilet bezoek. Vandaag woensdag is het iets meer rood geworden, maar nog steeds niet genoeg om maandverband/tampon te gebruiken. Normaal heb ik dit 1/2 dagen en zet het door, maar nu heb ik echt het idee dat het niet door gaat zetten. Wie heeft hier ook wel eens last van gehad en wat heb je toen gedaan??  ik hoor heel graag jullie ervaring.
 
Terug
Bovenaan