<p>Mijn 7 jarige zoon was gisteren betrokken bij pestgedrag. Hij was niet de aanstichter, maar heeft wel aangemoedigd. De aanstichter was een 13 jarige jongen. De ouders van het slachtoffer hebben aangifte gedaan en de politie is ook bij ons langs geweest. Ondertussen hadden wij de zaak al uitgesproken met de ouders en heeft mijn zoon zijn verontschuldigingen aangeboden welke zijn geaccepteerd. De politie beschouwd de zaak voor onze zoon als afgedaan, maar gaat wel een zorgmelding doen. Gisteravond was ik wat overrompeld, maar inmiddels vind ik een zorgmelding voor wat hij heeft gedaan wel wat overdreven... Er is geen fysiek geweld gebruikt oid. Alleen woorden. Ik praat pestgedrag overigens absoluut niet goed, maar in een omgekeerde situatie had ik dit met de betrokken ouders uitgesproken. </p><p>Nu vraag ik mij af wat er met deze zorgmelding gebeurd. Komt er altijd een huisbezoek of is dat alleen bij zwaardere of meerdere meldingen?</p><p>Mijn zoon heeft ernstige angstklachten, vermoeidheidsklachten en hoogstwaarschijnlijk autisme. Hier wordt hij momenteel op onderzocht. Vanwege zijn klachten heeft hij bovendien ontheffing van de leerplicht en gaat hij maar halve dagen naar school. Er dus al best veel zorg betrokken en ik maak mij wel zorgen over de eventuele inmenging van bureau jeugdzorg. Met de huidige hulp gaat het het laatse half jaar eindelijk weer wat beter met mijn zoon.</p>