wat gebeurd er op controle na curettage?

He dames,

Moet volgende week maandag op controle bij de gyn. Het is dan 6 weken na mijn curettage, heb inmiddels afgelopen dagen mijn 1e ongi weer gehad.
Nou vroeg ik me af wat zo'n controle eigenlijk inhoudt. Wat doet een gyn dan?

Verder moeten ze gaan onderzoeken waardoor het 2x misgegaan is. Kunnen ze daar overigens al meteen testen voor doen? Wat kunnen  ze uberhaupt doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

groetjes,
Dion

hoi dion

Als je terug moet komen voor zo'n controle maakt hij eerst een praatje met je om te kijken hoe het nu met jou gaat . Ik was toen ook net 2 dgn ongi geworden en zei dat mijn cyclus weer op gang was gekomen maar dat het nu wel heftiger was, maar dit kon   zei de gynocoloog. Daarna moest ik op de stoel zitten en ging hij een inwendige echo maken om te kijken of alles goed weg is en kijk of alles goed is
Dit was gelukkig ook en toen was ik al klaar

Ik weet niet hoe  het bij jou gaat omdat je ook nog meer onderzoeken moet hebben maar dit is de basis laat maar zeggen

veel succes en laat ff weten hoe het is gegaan

liefs Danielle  

ha,

nou, ik kreeg ook een inwendige echo bij de controle.
ik weet niet of je dat wel eens gehad hebt, maar t valt reuze mee.
en bij onze gyn testen ze pas na 3 miskramen. 2e keer kan ook gewoon toeval zijn. dus laten we dat hopen voor je!

succes

groeten

Ik ben niet gecurreteerd, maar er werd na mijn miskraam met een inwendige echo gekeken of alles goed schoon was. Ook hebben ze bij ons na de tweede miskraam bloed afgenomen voor een chromosomenonderzoek. Er bestaat door een chromosomenafwijking van een of beide ouders een verhoogde kans op een miskraam. Hier komt bijna nooit iets uit. Bij ons gelukkig ook niet. Het schijnt dat ze na drie miskramen verder onderzoek doen, o.a. naar de bloedstolling van de moeder e.d. Omdat ik al een kind gehad heb, bijna 11 jaar geleden, denken ze daar bij mij echter ook niets uit te kunnen halen en houden ze het op pure pech. Zoals je weet, ben ik na twee miskramen nu weer zwanger (nu 7 weken en 2 dagen) en klopte afgelopen vrijdag het hartje! We hopen dat het nu goed zal gaan, maar ik moet eerlijk zeggen dat de onzekerheid alweer toeslaat. Het is ook allemaal zo spannend.

Liefs Alexandra

he dames,
Bedankt voor de reacties!

En ja, zo'n inwendige echo heb ik nu innmiddels wel vaak genoeg gehad. Stelt idd niet voor, dus laat maar komen.

Ben alleen benieuwd naar wat er verder gebeurd, en van mij mogen ze meteen bloed prikken hoor! We gaan er idd van uit dat het 2x "domme pech" was maar het is toch fijn om dat even bevestigd te hebben voordat ik een volgende keer zwanger ben (en dat is hopelijk al snel) Ben net van mijn  1e ongi na de curettage af, dus kunnen al bijna weer aan de klus ;-)

Ik laat maandag wel weten hoe het gegaan is.

groetjes,
Dion

Hoi Dion,
Bij mij was de nacontrole eigenlijk alleen maar een gesprekje. Vertellen hoe het ging en ik me nu voelde enzo. Volgens mij as ik toen ook al weer een keer ongesteld geweest, misschien kreeg ik daarom verder geen onderzoek. Dat weet ik eigenlijk niet eens. Maar inderdaad; zo'n inwendige echo is helemaal niet erg. Sterkte verder.
Groetjes Tara

Terug
Bovenaan