Wat gebeurd er?

Hoi meiden!

Ik zie even door de bomen het bos niet meer dus ik wil dolgraag jullie mening en ervaring even horen.

Mijn dochtertje is nu 14 weken oud. Ik denk dat ze met de kerst begonnen is in de 12 weken sprong want ze dronk ineens lastiger de fles, ze huilde meer, kwam moeilijker in slaap en ik merk het ook in haar ontwikkeling. Ze kan en wil ineens veel meer. Allemaal super natuurlijk. Maar ondertussen hebben we sinds 2 dagen een waar duiveltje in huis. We houden gewoon ons eigen ritme aan en dat ging altijd prima. We leggen haar na moeheidsignalen boven in haar eigen bedje en na wat jengelen valt ze in slaap. Maar standaard binnen 45 min is ze wakker. Voorheen gaven we dan 1-2x speentje terug en dan sliep ze weer in. Dat is nu verleden tijd. Gewoon wakker en huilen omdat ze super moe is maar als ik haar laat huilen (paar keer geprobeerd) dan gaat het door merg en been zo hard! Dus dan maar oppakken. Ook dit is niet goed. Uiteindelijk geef ik een beetje melk (terwijl ze 1.5uur geleden gekregen heeft) en met een beetje geluk mag ik haar dan wel wegleggen maar ook niet altijd. Het drinken van de fles is ook drama. Huilen huilen huilen als we ongeveer op de helft zijn. Laten boeren maar toch blijven huilen ondanks de fles gewoon in haar mondje zit. Na een paar minuten troosten gaat ze de fles weer verder leegdrinken. Na moeheidsignalen weer in bedje en dan begint t gedonder weer van voor af aan. Ze weegt nu ongeveer 5.5kg en krijgt 150+5 nutrilon. Dit zijn we al aan het ophogen maar het overige laat ze staan dus dat heeft niet zo veel effect.

Wie herkent dit of heeft een idee want ik ben bang dat ik iets behoorlijk fout doe maar geen idee wat. Alleen maar een huilend meisje is alles behalve leuk :(
Zal ze misschien nog een nasleep hebben van de sprong en tegelijk nu in regeldagen zitten?

Ja het zijn lastige dagen! Het klinkt als een sprong. Bij m'n kleine zijn we alweer een aantal sprongetjes verder en elke keer lijkt het te helpen om de kleine man veel te knuffelen, vertroetelen, aandacht geven enz. We laten hem dan ook tussen ons in slapen op zn eigen matras. Op die manier duurde de sprong slechts 1 of 2 dagen. Een sprongetje kan een kind soms eng vinden dus kan me voorstellen dat knuffelen en dichtbij mama en papa het fijnst is. Succes en veel sterkte!

Indd ik herken t ook nog wel. Het is vermoeiend maar indd knuffelen aandacht geven. Geruststellen. Waarschijnlijk verlatingsangst. Wat bij mijn zoontje hielp is over zijn ruggetje wrijven of over zn wangetje. Alleen een aanraking kan ze al geruststellen.

Alsof je het over mijn dochter hebt! Ik snap precies hoe je je voelt. Mijn dochter van nu 17 weken oud had ook last van de sprong. We hadden ineens een totaal ander kind.. Gaat nu wel weer wat beter maar de nachten zijn nog niet zoals het was helaas. Vanaf ongeveer 02.00 begint het .. Honger is het niet altijd maar ook vaak na 45 min wakker (1 slaapcyclus) en daarna niet zelf meer in slaap vallen.

Alsof je het over mijn dochter hebt! Ik snap precies hoe je je voelt. Mijn dochter van nu 17 weken oud had ook last van de sprong. We hadden ineens een totaal ander kind.. Gaat nu wel weer wat beter maar de nachten zijn nog niet zoals het was helaas. Vanaf ongeveer 02.00 begint het .. Honger is het niet altijd maar ook vaak na 45 min wakker (1 slaapcyclus) en daarna niet zelf meer in slaap vallen.

Sluit ook ff oor/keel ontsteking uit. Omdat iedereen het bij mij steeds over sprongetjes en tandjes had duurde het best lang voordat ik erachter kwam. 

Bedankt voor jullie reacties! Vandaag ging het gelukkig alweer wat beter. Ze was weer vrolijk en sliep beter. Met de fles blijven we stoeien maar volgens mij is ze gewoon te druk met alles willen zien waardoor ze geen tijd heeft om te drinken haha. Savonds blijft ze wel nog erg huilerig. Tot de fles van 4uur gaat t goed, vanaf dan begint de onrust. Dus we doen gewoon weer een stapje terug en lekker knuffelen bij ons op de bank. 

Terug
Bovenaan