wat gebeurt er als je de eerste keer na je test naar de HA gaat?

A

Anoniem

Guest
Hallo

Ben van het forum zwanger worden en ik heb een vraag, aan jullie zwangeren!

Ik heb vanochtend een test gedaan en het gaf een heel vaag 2e streepje, ik ga straks nog maar een test halen.

Ben er trouwens bijna zeker van dat het zo is.

Wat kan ik bij de HA verwachten?

Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Toen ik na de test naar mijn HA ging, vroeg ze aan mij wanneer de 1e dag van mijn laatste menstruatie was. Toen heeft ze mijn uitgerekende datum verteld (16-02-07). Ze heeft gevraagd over ziektes in de familie van mij en mijn vriend. Ze heeft me als laatste een kaartje gegeven van de verloskundige en wenste me veel succes met de zwangerschap.

Als alles goed gaat hoef je tijdens de zwangerschap niet terug naar de HA, de verloskundige bekijkt en regelt alles volgens mij.

Groetjes Laura (11wkn, 5dgn)

Gefeliciteerd!

Bij mij gebeurde er niets, niet eens bereken hoe ver ik was omdat ik een onregelmatige cyclus heb. Kreeg wel wat adviezen en zo en een goed adres van een verloskundige.
Succes met je zwangerschap!

ben bij de HA geweest omdat ik niet zeker wist of 2 zalfjes die ik had nog mocht gebruiken bij zwangerschap.
Hij feliciteerde me, vroeg wat me laatste menustruatiedatum was, vertelde dat ik na sinterklaas niet meer mag vliegen en of ik al meedeed aan MvM
Verder niks.
Pas bij de VK word er medisch dieper op ingegaan.

gr
mirinda

Ik ben geen eens naar de huisarts geweest maar direct naar de verloskundige. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik ook naar de huisarts gegaan. Hij feliciteerde me en zei dat hij voor mij niks kon doen omdat dat de verloskundige tegenwoordig doen dus bij de tweede direct de verloskundige gebeld voor een afspraak. Zij adviseerde mij wel om even de huisarts te bellen en door te geven dat ik zwanger ben.

Succes

hoi talke
hartstikke gefeliciteerd.
tegenwoordig hoef je niet meer naar de huisarts.je kunt rond de 6/7 weken de verloskundige bellen dan krijg je een intakegesprek en rond de 10 weken een echo.ik vond het ook een vreemde gewaarwording,zwanger zijn en de eerste 3/4 weken niks hoeven te ondernemen.maar ze kunnen nou eenmaal niks voor je doen.behalve als je pijn of bloed krijgt natuurlijk.dan moet je de vk meteen bellen.maar dan nog kunnen ze niks doen,alleen constateren of het wel of niet goed zit.
groetjes kari

ik heb ook na de huisarts gebeld kon de dag erna komen kreeg papieren mee wat je beter wel en niet kunt doen tijdens de zwangerschap. een formulier voor bloed te laten prikken om alles te controleren entingen en ziektes en andere waarde van het bloed.
en een lijst met verloskundige die bij mijn verzekering zijn aan gesloten. ben de dag erna naar het ziekenhuis gegaan om bloed te prikken en met 11 weken voor het eerst met de uitslag na de verloskundige geweest.
groeten petra

Hoi hoi,

Bij de 1e ben ik idd ook naar de huisarts geweest, maar die deed niet veel meer dan feliciteren en het nr geven van de vk. Bij de andere zwangerschappen   ben ik daarom ook gelijk naar de vk gegaan.

Groetjes Joyce

Terug
Bovenaan