wat gebeurt er bij de gyn

A

Anoniem

Guest
Hoi dames ter info wat er bij mij gebeurt:
na een jaar proberen word je doorverwezen naar de gyn. Dan ga je bloedprikken ( voor hormonen en evt glamydia) en je doet een sperma onderzoek. Ook krijg je een inwendig onderzoek. Toen kreeg ik ook nog een inwendige echo om de baarmoeder te bekijken en de doorgang van de eileiders. Niets bijzonders te zien. Toen kreeg ik een HSG oftewel een baarmoederfoto. Door middel van contrastvloeistof in te spuiten kunnen ze je eileiders en baarmoeder goed op de foto zetten en tegelijkertijd worden deze ook doorgespoten.Ik ben helemaal goed,  Omdat je na zo'n baarmoederfoto voor een paar maanden meer kans heb op een zwangerschap (door het doorspuiten) moeten wij nu weer een half jaar zelf klussen.
Dus ik hoop het. groetjes diane

Hoi Diane,

Ik zal mezelf eerst ff voorstellen. Ik en Cynthia en ben 30 jaar. Wij hebben al een zoontje van 4 jaar. Sinds 14 maanden zijn wij "bezig"voor een broertje of zusje. We zijn vorige week voor het eerst bij de gyn geweest. alles was goed. Vrijdag moet ik bloed laten prikken en m'n vriend moet volgende week sperma inleveren. afgelopen weekend had ik m'n eisprong, dus dat was weer ff klussen natuurlijk. Als ik weer ongi ben moet ik weer een nieuwe afspraak maken. Maarre doet dat onderzoek met die vloeistof pijn? Is het voor jullie je eerste kindje? is frustrerend hé dat wachten tot het éindelijk eens raak is. Ik ben erg benieuwd naar het verloop bij je....
liefs Cynthia

Hoi Cynthia
ik ben 26
Ik heb al een dochtertje van 2,5 we zijn nu 15 maanden bezig en ik moet 12 maart ong. worden. Het onderzoek met de vloeistof doet wel zeer ja maar de echte pijn is maar kort als je al eens kinderen hebt gehad doet het inbrengen van het slangetje niet heel veel zeer. Je krijgt voor het onderzoek pijnstillers. Het voordeel van het onderzoek is dat je daarna een poosje meer kans hebt op een zwangerschap.
Heeft jou vorige zwangerschap ook zo lang geduurt of niet? Bij mijn dochtertje toen 10 maanden
in ieder geval succes ik hou je op de hoogte
groetjes diane

Hoi Diane,
Ben blij dat er eindelijk iemand eens reageert, Ik heb al vaker geprobeert er tussen te komen, maar helaas. Ook ben ik blij te horen dat het allemaal meevalt met de pijn. Bij ons zoontje heeft het 8 maanden geduurt. Ik had nu wel verwacht dat het nu dus ook niet ineens raak zou zijn, maar dit is toch niet echt iets om vrolijk van te worden.Gelukkig ben ik positief en heb nog maar 1 keer een echte dip gehad. Daarna hebben we een maand rustig aan gedaan, dat hielp wel om weer op adem te komen. Heb jij dat ook gehad, dat je er ff niet meer tegen kon?
liefs Cynthia

Heej Diane,
Hoe gaat ie? Ik ben vandaag bloed wezen prikken, ben benieuwd of daar iets uitkomt. Heb jij al een idee wat deze maand je zal brengen? Ben errug benieuwd.
Heel erg veel suc6.
groetjes Cynthia

hoi cyn

ik moet 12 maart ong worden de eerste paar dagen na mijn ovultie dacht ik zwanger te zijn maar 3 dagen later kreeg ik buikpijn an alle verschijnselen van een komende ong, Balen mijn hoop is ook een beetje weg maar goed ik weet nog niets zeker. Ben inmiddels er wel aan gewent en probeer er niet teveel aan te denken ondanks al die zwangeren om me heen/ hoever ben jij eigenlijk? wanneer is je uitslag van de bloedtest?
Dan zullen ze je wel vertellen hoe verder
liefs diane

Heej Diane,
Ik   voor je dat het morgen je NIET od is.
Als het deze maand een beetje hetzelfde loopt als vorige maand(het wisselt weleens) zou ik ongeveer de 22 m'n nod moeten hebben. Ik heb zondag 5 maart m'n ovulatie gehad, woensdag en donderdag had ik flinke steken in m'n buik. Donderdag middag trok het weg. Vanaf vrijdag heb ik wel een beetje een weeïg gevoel, pijnlijke borsten, vandaag echt trek in boterham met knakworst. En het ergste normaal eet ik graag pizza hawaii, maar die heeft m'n man nu opgegeten...... Ik weet het niet. Ik geloof dat ik wel symptomen heb, maar dat heb ik al eerder gehad en toen bleek het ook niet zo te zijn. Ik hou er zeker rekening mee dat het niet zo hoeft te zijn. Maar hopen mag altijd..........
Als ik wel ongi wordt moet ik weer de gyne bellen voor een afspraak. Ik neem aan dat we dan ook de uitslagen van het bloed en sperma onderzoek krijgen. Heb je morgen een dag dat je je gedachte lekker opzij kan zetten? Dikke knuf Cynthia

Terug
Bovenaan